Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 49 ... 156 157
KV

Koers kan toch echt zo f*cking irritant zijn

Ludi

Ben benieuwd hoeveel van de 34% turner nog hebben bij start volgende koers

jenzrscl

Hoe ernstig is turner gevallen?

Nick P

Wva
Mvdp
Pidcock
Flip
Benoot
Mohoric
Wellens
Kwiat
Sheffield
D Martinez
Q Hermans
Zingle
Honore
C. Pedersen

Philipsen
Laporte
Jakobsen
De Lie
Kristoff
Welsford

Ludi

DNF ernstig.

steefje9

Jammer van Turner😒, last minute erin gedaan tov senechal. Hopen dat het meevalt!

Op naar een mooie koers zonder verdere uitvallers.

Laatst gewijzigd
KV

Ben je nu serieus? Turner was gewoon samen met Pidc kopman in de klassiekers. Die zou alle belangrijke wedstrijden rijden.

Thomberg

Turner is wel echt balen. Echt een renner om het verschil mee te kunnen maken

Barrygoal

'@ Ludi Waar kun je de pickrate van de renners zien

Platje

'@Barry alleen van je eigen renners, als je een captain kiest in de volgende koers

Laatst gewijzigd
Nijmos

Tja.. het puzzelen voor dit spel is altijd mooi, maar uiteindelijk zijn de ongelukken veel beslissender dan hoe je die laatste 500k besteed. Jammer natuurlijk.

@tompot: wat een onzin. Omdat pcs niet weet wat hij rijdt wil niet zeggen dat hij niets gaat rijden. Was duidelijk dat zijn hele seizoen was afgestemd op de klassiekers, zoals hijzelf ook al in interviews had laten weten.

Dannyco

MvdP
Pidcock
Küng
Benoot
Mohoric
Stuyven
Turner
Cosnefroy
Wellens
Madouas
Sheffield
Philipsen
De Lie
Laporte
Pedersen
Meeus
Welsford
Wright
Teunissen
Page

nasibal

17. Pogacar – vind het overthinking om hem niet gelijk te gebruiken, als hij in Sanremo, Dwars en Ronde twee keer topvijf rijdt – wat niet verrassend zou zijn – zal dat hier ook de conclusie zijn

Dit vind ik wel een interessante opmerking. Allereerst ben ik het helemaal met je eens dat het helemaal niet 'verrassend' zou zijn als Pog deze 3 koersen 2 keer top 5 rijd. Hij kan ze zelfs alle 3 winnen en ik zou nog niet achterover van m'n stoel vallen.

Kanttekening daarbij is wel dat dingen die iedereen kunnen overkomen (pech, val, ziekte, verkeer scenario, verkeerde slag etc) Pog dus maar één keer mag overkomen. MSR kan zomaar een sprint met een man of 15-20 (of meer) worden, DDV is voor de 'kleinere' namen vaak een belangrijke vis en RVV is een koers waarin iedereen elk moment iets kan overkomen. Dat zal dus wel fingers crossed zijn als je die 2 keer top 5 nodig hebt in deze 3 koersen. Top 5 kandidaten met meer koersen op het programma zullen daar wat rustiger zitten.

Maargoed, pech en tegenspoed daargelaten (want ik kan goed begrijpen dat je daar geen rekening mee wil houden) heb ik een paar vragen:

- Wat als jongens als PidC, Philipsen, Jakobsen, Kung, Girmay (jongens die je nu niet hebt) in hun programma 2 keer top 5 rijden. Zou je dat meer of minder verrassend vinden?

- Met Wout en VdP in je team, hoe vaak heb je Pog echt nodig als zekere 1e of 2e cap in die koersen? Zou je hem uberhaupt wel met zekerheid in alle 3 als cap (welke dan ook) spelen?

- Pog nu al meenemen betekent dat je hem er straks niet in hoeft te wisselen, wat je een wissel 'oplevert'. Maar, weeg dat op tegen het restbudget van Pog minus Alternatief en het potentieel van het alternatief zelf buiten die 2 keer top 5?

Persoonlijk denk ik dat bij 2 keer top 5 van Pog de conclusie hier gaat zijn dat het een ok keuze is geweest om hem direct al mee te nemen en je er niets tot weinig op verloren hebt. Dat kan je dan in dat geval inderdaad 'overthinking' noemen. Ik denk echter dat er heel wat scenario's op z'n plek moeten vallen wil 2 keer top 5 van Pog ook echt tot de conclusie leiden dat het ook echt de beste keuze was om hem direct al mee te nemen :)

Wint Pog alle 3 de koersen voor je als 1e cap, dan praten we verder ;)

Ragnar Lolbroek

Mijn team
Van Aert
Van der poel
Pidcock
Stuyven
Laportr
Girmay
Kristoff
Sheffield
Simmons
Bettiol

Jakobsen
Philipsen
De Lie
Milan
Welsford

Alaphilippe
Wellens
Schachmann
Q. Hermans
Kron

danusz1986

Heb gewoon voor het eerst 250k overgehouden aan het eind. Niet verwacht was gewoon tevreden met mijn team.

Kasseien mannen

Van Aert
Van de Poel
Benoot
Girmay
Laporte
Stuyven
Kragh Andersen
Turner

Sprinters

De Lie
Philipsen
Kristoff (Kasseien)
Meeus
Milan
Welsford
Waerenskjold

Heuvelmannen

Pidcock (Kasseien)
Madouas (Kasseien)
Sheffield
Martinez
Woods

Pogacar later inbrengen. Ook Teuns, Cosnefroy, Schachmann en Evenepoel staan op de nominatie om er later in te gaan komen.

nasibal

'@Tom

Als Pog 5 of 6 wedstrijden zou rijden waarin hij een even zekere top 5 kandidaat was als dat Wout en MVDP zou '2 keer top 5' denk ik niet het uitgangspunt zijn, maar 3 of 4 top 5. Dat maakt de redenatie al anders

Daarbij zou ik ze in de koersen altijd minstens op gelijke hoogte verkiezen als Pog (Behalve dus bij de strade) en in MSR zou ik ze beiden blind een cap plek geven terwijl ik Pog hooguit op 3 zou zetten, maar daar ook best een Matthews, Grmay, Ewan, Pidcock, Mohoric, NIzzolo etc zou durven spelen als ik ze in mijn team had.

Pog heeft 3 wedstrijden om te laten zien dat je hem beter mee kon nemen dan een vervanger (er vanuit gaande dat thuislaters hem er daarna ook in wisselen). Gezien wat die vervangers kunnen doen (zonder dat ze meteen dik verrassen) is dat geen abc'tje. Wel mogelijk uiteraard. Voor een Wout of Mat is dat in 5 of 6 wedstrijden natuurlijk makkelijker om te laten zien.

Hay

van Aert
vd Poel
Pidcock
Wellens
Stuyven
Kwiatkowski
Turner
Alaphilippe
Cosnefroy
Laporte
Philipsen
de Lie
Meeuws
Jakobsen
Kristoff
Welsford
Theuns
Q Hermans
Martinez
Powless

ditisdavid

'@nasibal
Van dat rijtje namen zal in principe het merendeel, misschien zelfs iedereen, ook twee keer topvijf rijden. Probleem is echter dat je de kasseienrenners onder hen net zo weinig als eerste of tweede kopman nodig hebt tot aan Roubaix omdat ook voor hun Van Aert en Van der Poel in de weg zitten. En in beide gevallen heb je nog een paar andere dure renners over die je kan cappen, dus het kopmaneffect kan je tot op zekere hoogte wegstrepen.

Hoe komt dit qua punten uit? Laten we rekenen met Pogacar + 500k vuller Zingle tegen een zwaardere kasseienploeg met Girmay + Senechal (beiden serieus overwogen). Denk dat Pogacar tot aan Roubaix grofweg gelijk zal lopen met Senechal. Mocht Senechal consistent rijden valt dat tegen, mocht Pogacar drie keer kort rijden of een keer winnen valt het mee. Dan moet het verschil tussen Girmay en Zingle dus groter zijn dan het aantal punten die je extra heuvelman haalt. Dat zal denk ik ook ongeveer gelijk zijn, met de kanttekening dat de extra heuvelman nog aan bod kan komen als kopman omdat de Ardennenselecties in Scorito altijd smaller zijn, en de extra wissel biedt ook zekerheid voor programmawijzigingen van de sprinters en valpartijen zoals wellicht die van Turner vandaag.

Met andere woorden, Pogacar niet laten starten brengt onder de streep m.i. geen extra punten op als alles naar plan loopt, ten koste van meer risico. Want de extra wissel vermindert het risico denk ik sowieso meer dan de kans dat Pogacar geblesseerd raakt (hoe vaak is dat überhaupt gebeurd?). Dat verantwoorden met de redenering dat Pogacar in theorie de Ardennen zou kunnen overslaan, wat hier herhaaldelijk gebeurd is, is voor mij een duidelijk gevalletje overthinking.

mas22

Flip 25% pickrate
Nizzolo 6%
Trentin 10%

KissMyAce2.0

Dit is mijn team:
Pogacar
Vd Poel
Van Aert

roburger

In, uit, in en uit. Nadat Pogacar niet meer naar de Strade ging, heeft mijn team veel veranderingen ondergaan. Mijn plan dit jaar was duidelijk. Van Aert, Van der Poel en Pogacar gaan Scorito-wijs de wedstrijden domineren waarin zij starten. Daarom was en is nog steeds de strategie om het verschil te maken in de wedstrijden waarin zij niet rijden.

Op Pogacar na kreeg ik bij niemand van de Ardennen-mannen uit het dure segment een warm gevoel. Met de toevoeging van de wissels heb ik daarom veel meer kunnen inzetten op de kasseienrenners en sprinters. En ik moet zeggen het budget is (zonder wisselcompensatie) echt heerlijk ruim dit jaar.

VAN AERT
VAN DER POEL
PIDCOCK

BENOOT
LAPORTE
GIRMAY
TRENTIN
TURNER
WRIGHT
GENIETS

Tot gisteren heb ik Stuyven altijd in mijn team gehad, maar toen kwam daar plots het FOMO-syndroom voor Bini. Trentin heb ik ieder jaar, en nog nooit spijt van gehad. Hij is weer ouderwets in vorm, en rijdt altijd goed in het openingsweekend. Turner en Wright, new kids on the block, zie ik wel een stap maken. En de opvuller Geniets, vorig jaar kwam er pech uit onverwachte hoek (is de moeite waard om op te zoeken).

PHILIPSEN
JAKOBSEN
KRISTOFF
DE LIE
GROENEWEGEN
NIZZOLO
THEUNS

In tegenstelling tot de vorige klassiekerspeledities, heb ik nu ervoor gekozen om meer te investeren in de sprinters. Waar ik het vroeger vaak deed met goedkope B-sprinters, heb ik nu gekozen voor de topsprinters. Philipsen, Jakobsen en Kristoff zeker van KBK, BDP en SP. Groenewegen verwacht ik in BDP en SP. Nizzolo waarschijnlijk ook, maar kan ook in andere koersen scoren.

MARTINEZ
Q. HERMANS
KRON

Uiteraard komt hier waarschijnlijk Pogacar nog bij en ik denk nog een heuvelman voor WP en LBL.

ZK

'@KissMyAce2.0 ziet er goed uit, mooie kopmannen ook, vandaag al mooi 3x 0, 2,5x 0 en 2x0. Sta je gelijk bovenaan in het kus mijn rode lantaarn klassement

nasibal

'@Roburger

Mooi, iemand die het aangedurfd heeft een plekje ana Geniets te geven! Ik verwacht een beetje hetzelfde verhaal als Louvel vorig jaar qua uitslagen. Zet geen doden aan de zijk, maar wel leuk om te volgen en hopen op een uitschieter!

Kanarie

'@Danusz. Met 250K over had ik toch voor Tiller ipv Waerenskjold. Gekozen.

Guido Maltempi

Van sprint naar kasseien naar heuvels:

Jakobsen
Milan
Meeus
vPoppel
Philipsen
De Lie
M.Pedersen
Kristoff
Stuyven
Zingle
Louvel
Turner
vAert
vdPoel
Girmay
Benoot
Mohoric
Kwiatkowski
Alaphilippe
Q.Hermans

Vol ingezet op 3 wissels na Roubaix. Qua budget moet dat straks geen enkel probleem zijn en tegen die tijd kan je vrij nauwkeurig bepalen welke kopmanplekjes er nog ingevuld moeten worden én welke heuvelmannen in vorm zijn. Ik hoop dat ik met De Lie + Kristoff + Meeus/vPoppel minimaal 3 kopman opties heb voor E-F en dat ik de wissels dus volledig kan inzetten voor de heuvelkoersen.

Zo te zien heb ik qua namen een redelijk doorsnee team op de been gebracht. Gegokt op een wederopstanding van Flip en een lekker vol programma voor vPoppel (?). Zingle en Louvel stonden vooraf al bovenaan mijn lijstje met mogelijke pareltjes dus dat zijn de 500K opvullers geworden.

1 2 ... 49 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.