Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 154 155 156 157
ditisdavid

Philipsen gaat wel punten pakken via Kragh lijkt het...

ditisdavid

Vier man aan de start en alleen Kragh niet gecapt... gelukkig de andere drie bij de eerste vier van het peloton dus alsnog geen verkeerde afsluiter.

dadeliva

Niet handig. Ik stond op 91,5% ca 150 punten achter 95%. Ik had nu Philipsen, de Lie en Kristoff kopman gemaakt, maar had beter Kragh kunnen kiezen, omdat hij weinig gekozen is en ik anders toch die 150 punten niet had ingelopen.
Nu maar 1,4% gestegen.

Laatst gewijzigd
Sven0403

Eerste klassiekerspel en het bronze bekertje is binnen. 95.6%, ik draag deze beker op aan Axel Zingle.

Phoenix0000

Kom even gelijk halen …. :-)

rbc1912

Hier ook een bronzen bekertje: 96,1%

En daar ben ik best tevreden mee

Grootste fout was om Pogačar niet vanaf de start mee te nemen. Gelukkig had ik wat dat betreft met Mads Pedersen steeds een aardige backup.
Eervolle vermeldingen voor Van Aert, Van der Poel, Laporte, Benoot, Pedersen, Philipsen, De Lie, Pidcock en Gouden Wissel Pogačar
Verder hebben Madouas, Welsford en Gouden Wissel Cosnefroy naar behoren gepresteerd. Misschien een Q ook nog voor dat zachte prijsje
Kristoff verwacht je toch iets meer van
Stuyven, Wright en Meeus waren zeer matig
En Turner, Girmay, joker DFM en Gouden Wissel Gaudu regelrecht weggegooid geld

Laatst gewijzigd
Yskoud

Hier ruim 98% op 90 punten van goud.

Geen grote fouten gemaakt en wel fan van de Gouden Wissels. Les met de Gouden Wissels is dus echt 3 bewaren voor de heuvels en dan slim inzetten.

Ragnar Lolbroek

57%. Dat is kut. Focus lag hier ook sinds Amstel lichtjes op de Giro.

ditisdavid

Wat betreft gelijk halen... doorslaggevend was vandaag dat Jayco tussen de voorlaatste en laatste beklimmingen de knechten van zichzelf, Lotto en Uno-X aan gort reed met 0 resultaat, anders was de kopgroep die op de laatste klim vormde waarschijnlijk wel teruggehaald. Dan sprint je hier met 50 man en heb je dus de sprint van een iets kleiner peloton dan de vorige paar jaar, wat de uitkomst was die ik en ik denk de meesten hier verwachtten. De vraag is dan - waren wij zo dom, of Jayco? Denk dat je daar pas na iets meer edities op dit parcours een goed antwoord op kan geven.

Zelf geëindigd op 84.3%. Buiten Van Aert en Van der Poel waren mijn enige goede keuzes Laporte, Benoot, De Lie en in mindere mate Kragh, Welsford, Groenewegen en Zingle, plus Pogacar vanaf het begin al hebben. Bovendien was de enige succesvolle gouden wissel Pidcock en die had er vanaf het begin al in moeten staan. Met meer dan een half team aan miskopen en niet bijster goede kopmankeuzes valt het me nog mee dat het geen beschamende score is geworden...

Laatst gewijzigd
Bzuidema

Toch nog op 94 procent geëindigd. Helaas geen beker mede door geen Pogacar te nemen vanaf het begin. Opzich toch nog tevreden want ben bijna vanaf het begin steeds wat gestegen. Mijn wissels gaudu en Cosnefroy waren ook tegenvallend. Tot nu toe vind ik dit het leukste spel mede door de wissels maar ook door de verschillende races en renners die je moet kiezen. Wel is het zo dat je vanaf het begin een goede basis moet hebben en wat geluk moet hebben dat je team weinig blessures krijgt. Op naar de giro...

minironald

Helaas vandaag verkeerd gegokt en daardoor het gouden bekertje net gemist op 40 punten.

1e Philipsen
2e De lie
3e Kristoff
Overige: kragh Andersen

Natuurlijk een prachtige uitslag, maar wel een beetje zuur om net goud mis te lopen. Wel erg genoten van mijn eerste klassieke spel en zeer tevreden met het resultaat.

Dank je wel allemaal voor de leuke discussies in dit topic en gelukkig is het al weer mogelijk verder te puzzelen met de Giro, in de grote rondes heb ik tot nu toe helaas nog minder succes.

Bonkie

99,5%, het waren leuke weken!

Overigens kan een wissel ook verkeerd uitpakken: SKA als 3e kopman uiteindelijk vervangen door Matthews. @Phoenix0000 je had dus deels gelijk ;)

Prima afsluiter deze EF, leuke koers gezien. Succes met de Giro allen!

rbc1912

Heeft iemand de winnende code van de Gouden Wissels al gekraakt trouwens?

Wel een prettige toegevoegde waarde mijns inziens

Mollemaaktmenietuit

Eindelijk een gouden beker!! 99.8 procent waarin in de breedte Tiesj, Mohoric, SKA, Pedersen en Woods goede keuzes waren en ik veel geluk had met de 'sprintkoersen' Brugge de Panne, Scheldeprijs en EF gezien ik alleen Philipsen, Welsford, Kristoff en De Lie had.

jm dvg

Echt een winnende code is er niet. Wissels zijn ook afhankelijk van je eerste teamsamenstelling. Heb nog wel een poging ondernomen maar verzoop in mijn excel bestand. Kopmannen keus blijft natuurlijk ook een dingetje. Ikzelf had het beste pidcock in kunnen wisselen voor pedersen en vervolgens grimay voor pogi. Wat betreft de laatste wissel was cosnefroy bij bp het beste geweest met het oog op puntenverlies. Andere opties waren pidcock (terug erin) of REV. Ska had ik moeten pakken ipv turgis. Nu 77,7% met name vanwege verkeerde caps.

Sneeuwpop14

Het was een mooi klassiekerseizoen. De wissels hebben zeker toegevoegde waarde, maar zorgen ook voor wissel stress. Je kan dan ook tevreden zijn met wissels die je niet doet (pidcock erin laten, Gaudu en higuita niet nemen). Timing van de wissels is echt de sleutel.

Strijd om de eerste plek eindigt ook fascinerend. Nummer 2 komt 6 punten te kort en had Matthews als cap3 tegen Kristof cap 3 van de nummer 1. Dat scheelde 8 punten! Gevalletje gecalculeerd gokje wat zuur uitpakt. Wel dikke complimenten hoor.

Rim Brakes

Net een gouden bekertje weten te bemachtigen door Kragh te cappen. Gokje heeft zich in goud uitbetaald. Volgend jaar mag hij weer de selectie in.

De wissels zijn inderdaad ook wat mij betreft een blijvertje! Heb ze niet heel efficiënt gebruikt, maar geeft het Klassiekerspel net dat beetje meer diepgang wat het nodig had. Chapeau aan de ontwerpers van deze Scorito-poule.

P. Krul

Bijna de gouden beker. Op 12 punten misgelopen..

1e Philipsen
2e De lie
3e Kristoff
Overige: kragh Andersen

Achteraf kunnen we zeggen dat er meer in zat.
Miskopen: Sheffield, Meeus, Jungles en Girmay.

Wissels
moment 1: Girmay en Van Baarle gewisseld voor Pogi en kragh andersen.
moment 2: v Aert voor Cosnefroy

Over het algemeen heel tevreden. Volgende keer pogi vanaf de start erin fietsen.

Risje89

Mijn eerste gouden bekertje verdient! Plekje 57, niet slecht.

Gouden wissels:
Pogacar en sprint-Piet erin voor Matthew en Stuyven voor SR.
Cosnefroy erin voor BP.
Daardoor altijd de grote 4 in koers gehad.

Tegenvallers: Nizzolo, Kristoff, Sheffield. Sprint-Piet na het openingsweekend ook geen punten meer gepakt, maar dat kan je moeilijk een tegenvaller noemen.

dadeliva

De gouden wissels was een prima toevoeging en kan er op dezelfde manier volgend jaar in blijven. Ten aanzien van de taktiek bij de wissels:
- Plan niet om hele dure renners via de wissel in te gaan brengen (zoals Pogacar). Als je deze wegens omstandigheden eerder wilt inbrengen kost je dat 2 wissels.
- Plan 2 wissels voor de heuvels en 1 voor een blessure gedurende het spel. Het blijkt dat er tussendoor wegens blessures behoorlijk veel renners uitvallen.
- Probeer niet het onderste uit de kan te halen met je wissels. Beter (vrij) zekere punten zoals met Evenepoel vlak voor de start van de race. Op zich waren de ziekte van Cosnefroy en hooikoorts van Gaudu wel erge pech die je niet vooraf kon weten.

Een extra les voor mezelf was om bij de laatste rit alternatieve scenario's te overwegen en te kijken of je daarmee een bepaald doel kunt halen. Ik had Kragh en stond op 91,5%. Ik had een bronzen beker kunnen halen door Kragh i.p.v. Philipsen te cappen. Met oog op het zwaardere parcours niet eens zo onrealistisch. Ik had ook Ackermann en had alleen overwogen deze te cappen, maar heb daar van af gezien.
Dit geldt overigens ook bij andere spellen (bijv. tennis waar je in de finale de underdog kan cappen).
Omdat ik 168e in de Scorito Index sta is het wel een afweging omdat je daar dan weer zakt als je gok verkeerd uitpakt.

Laatst gewijzigd
Mr. Burns

Nog even een opzetje voor het naar mijn mening achteraf ideale team:

WvA - 6.5M
MvdP - 5M
Pogacar - 4.5M
Pidcock - 4M
Philipsen - 3.5M
Benoot - 3.5M
Laporte - 3M
Mohoric - 3M
Pedersen - 2.5M
De Lie - 2M
SKA - 2M
Kooij/van Hooydonck - 1.5M
Groenewegen - 1.5M
Madouas - 1.5M
Powless - 750k
Ballerini - 750k
Welsford - 750k
Skjelmose - 750k
Healy - 500k
Zingle - 500k

Geen wissels nodig (voornamelijk omdat de puzzel dan weer lastiger wordt)!

rbc1912

Wow. Wat een team. Denk dat je er niet ver naast zit. Heb zelf ook een beetje gepuzzeld en kwam ongeveer op hetzelfde uit. 4 Jumbo's in ieder geval. Sowieso Van Aert, Laporte en Benoot. En Van Hooijdonk en Kooij zijn inderdaad redelijk om het even. Om het compleet te maken had je nog deze 3 Gouden Wissels kunnen gebruiken: Cosnefroy (voor BP), Evenepoel (voor LBL) en ik denk als laatste Konrad. Woods had ook prima geweest uiteraard. Dan had je echt spekkoper geweest :)

Edit: Godon in plaats van Cosnefroy had natuurlijk helemaal 'the bomb' geweest

Laatst gewijzigd
VincentK

Van boven de 90 naar middenin zeventig afgedaald de laatste vier ritten. ik ben wel aan de Giro toe :-)

Ik ben begonnen zonder Pogi en moest die snel inbrengen. Dat kostte mij twee wissels en was onhandig. De dure jongens dus gelijk mee volgend jaar.
Daarnaast had ik van start af aan wat relatief goedkope heuvelmannen die uiteindelijk niet reden. Ook da5 moet volgend jaar anders. Idealiter wil je types Benoot in je team hebben die bizar veel rijden.

Felicitaties aan alle bekerwinnaars!

dadeliva

'@klaasd Ik was ook naar een totaaloverzicht op zoek. Normaal was dit beschikbaar als je de opstelling voor de volgende ronde moest bepalen, maar dat hoeft nu niet meer. Ik heb hierover ook al een mailtje naar Scorito gehoord, maar krijg daar nooit reactie op.

NootjeKrak

Hoi allemaal, is hier ook al een 2024 forum voor?

1 2 ... 154 155 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.