Fan Féminin 2023

1 2 3 4 5
Maillot à Pois

Op de vooravond van de Omloop heb ik iets meer van de helft van de teams ontvangen.
Nog 7 deelnemers moeten hun selectie doorgeven: Pacino, Coolietje, Limal, Gerrit Glomser, BlingSagan, Jappe666 en Don Camillo.
Deelnemers van wie ik het mailadres heb, hebben ook een reminder via mail ontvangen.
En ook wie zich nog niet aangemeld heeft, mag nog steeds tot morgen 13u30 zijn of haar kansen wagen met een mailtje naar cyclingwatcher[at]gmail.com.
't Wordt toch slecht weer morgenochtend, wat moet je anders doen in afwachtingen van de eerste tv-beelden? ;-)

Limal

De Limaliennes zijn verstuurd!

coolietje

Top 10 + reserve rensters verzonden

don camillo

Jammer genoeg kan mijn outlook het niet verzenden.

Op dit email adres cyclingwatcher[at]gmail.com.

Limal

'@don camillo, heb je in dat adres de [at] door @ vervangen?

Maillot à Pois

'@don camillo, ik heb je keuzes goed ontvangen via het 2cycle.be forum - kan je wel nog eens proberen een mailtje te sturen met de tip van Limal hierboven?

Intussen zijn alle keuzes binnen behalve die van Jappe666

don camillo

Gelukt, verstuurd, thnx Limal voor de tip.

Maillot à Pois

'@don camillo
blijkbaar toch niet, ik heb niets van je ontvangen op mijn mail (maar je keuzes heb ik dus wel via de andere weg verwerkt)

Maillot à Pois

Zonet zijn ook de dames uit het Kuipke vertrokken, en met hen is ook Fan Féminin 2023 van start gegaan. Met 14 deelnemers, want helaas heeft Jappe666 de start niet gehaald.
Onze keuzes zijn verspreid over 26 rensters. Twee rensters werden door alle deelnemers in hun top-10 opgenomen: Annemiek Van Vleuten en Elisa Balsamo. Toch zijn zij niet dé topfavoriete: hoewel één deelnemer het aandurfde Lotte Kopecky op zijn reservebank te plaatsen, wordt zij gemiddeld gezien toch het hoogste ingeschat. Onze volledige gemeenschappelijke top-10 ziet er als volgt uit (eerste getal is het aantal keer dat een renster gekozen werd, tweede getal de gewogen gemiddelde positie):
1 KOPECKY Lotte 13 2,24
2 VAN VLEUTEN Annemiek 14 2,71
3 BALSAMO Elisa 14 3,50
4 VOLLERING Demi 13 4,14
5 WIEBES Lorena 13 5,47
6 LONGO BORGHINI Elisa 10 8,12
7 JØRGENSEN Emma Cecilie Norsgaard 9 9,68
8 MACKAIJ Floortje 9 11,23
9 GEORGI Pfeiffer 7 15,71
10 BROWN Grace 5 18,48

Koos je voor Cecilie Uttrup Ludwig, Marlen Reusser, Karlijn Swinkels, Soraya Paladin of Marta Cavalli? Dan heb je een unieke renster in je top-10.

Vorig jaar wist zwartebroekengeletrui mt ruime voorsprong de Omloop te winnen. Binnen enkele uren zien we of hij dat kunststukje dit jaar weet te herhalen! En dan nu: geniet van de koers!

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Net na mijn vorige post kreeg ik alsnog een mailtje van Jappe die met internetproblemen te kampen had. Aangezien er nog niets gebeurd was in koers, heb ik besloten zijn inzending uitzonderlijk nog mee te verwerken.

Maillot à Pois

Lotte Kopecky toonde vanmiddag dat ze terecht onze topfavoriete was. Ze haalde vluchtster Sierra terug en reed daarna solo naar de meet. Elf seconden later maakte Lorena Wiebes het SD Worx feestje compleet. Verderop in de top-15 een heel aantal weinig of niet gekozen namen. Vorig jaar had de Omloop één van de slechtste gemiddelde scores in dit spel en werd het voor 6 van de 12 spelers een schrapresultaat. Dit jaar zou het wel eens dezelfde richting uit kunnen gaan, want de gemiddelde score is nog iets hoger.
Titelverdediger zwartebroekengeletrui presteerde wel opnieuw uitstekend, maar dit jaar was er nog eentje sterker. Pacino wist met 57 punten de zege naar zich toe te trekken. Proficiat!

De winnende ploeg van Pacino:
1 (1) KOPECKY Lotte - 0 punten
2 (17) VOLLERING Demi -10 punten
3 (20+) BALSAMO Elisa - 10 punten
4 (20+) VAN VLEUTEN Annemiek -10 punten
5 (20+) MACKAIJ Floortje -10 punten
6 (4) JØRGENSEN Emma Cecilie Norsgaard - 2 punten
7 (5) GEORGI Pfeiffer - 2 punten
8 (10) LONGO BORGHINI Elisa - 2 punten
9 (2) WIEBES Lorena - 7 punten
10 (14) REUSSER Marlen - 4 punten

De uitslag van de Omloop Het Nieuwsblad:
1 Pacino 57
2 ZwartebroekengeIetrui 59
(Gezamenlijk Team) 60
3 Bastaix 61
4 Ceramiche Ariostea 63
5 BrackenRidgeCycling 64
6 Bonorrie 66
7 Don Camillo 68
8 Sjaspatat 72
9 Gerrit Glomser 73
9 BlingSagan 73
11 Jefgodfather 74
11 Limal 74
11 Coolietje 74
14 Maillot à Pois 81
14 Jappe666 81

Volgende week zaterdag gaan we verder met de tweede manche, de Strade Bianche.
Deadline: zaterdag 4 maart om 9u30

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Binnen iets meer 24 uur is het zover. Dan wagen de dames zich vanuit Siena op de Toscaanse grindwegen voor de negende editie van hun Strade Bianche. Stilaan begint de definitieve startlijst eindelijk opgevuld te geraken:
https://www.procyclingstats.com/race/strade-bianche-donne/2023/startlist

Vorig jaar beet Lotte Kopecky zich vast in het wiel van Annemiek Van Vleuten en wist ze in de sprint haar eerste grote overwinning te behalen. Kan Kopecky dat kunstje dit jaar nog eens herhalen? Of stelt Annemiek orde op zaken? Komt het échte hoogtepunt pas na de wedstrijd, wanneer Cecilie Uttrup Ludwig op geheel eigen wijze de laatste hectometers richting haar overwinning beschrijft? Weet Kasia Niewiadoma haar indrukwekkende lijstje van 7 top tien noteringen, waarvan 4 podiumplekken, eindelijk aan te vullen met een zege? Mag Puck Pieterse in haar eerste WorldTour wegwedstrijd een plaats in de top 10 ambiëren?
Jullie hebben er vast allemaal een eigen mening over. Giet deze in een top-10 en stuur die me door voor morgen zaterdag 4 maart om 9u30. Wie op zaterdagochtend graag uitslaapt, maakt er dus best vandaag werk van.

Ook wie de Omloop gemist heeft, kan nog steeds meedoen. Aangezien de slechtste twee resultaten in de eindafrekening geschrapt worden, heb je nog alle kansen om mee te dingen naar de zege in de tweede editie van Fan Féminin!

Ceramiche Ariostea

Deze staat vanavond op het menu !

Limal

Bij mij morgenvroeg!

sjaspatat

Ploegje normaal gezien verstuurd

Maillot à Pois

Met nog goed 12 uur te gaan voor de deadline verwacht ik nog de inzendingen van 5 deelnemers:
Gerrit Glomser, Pacino, Jappe666, Coolietje en Limal (die morgenochtend vast nog even het laatste weerbericht bestudeert)

Limal

Ik heb vannacht alle fietsen van SD Worx, Movistar en Canyon/SRAM verstopt en kan nu rustig gaan puzzelen. Succes gegarandeerd!

Edit: selectie ingestuurd!

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Siamo partiti!
De vlag wappert in Toscane en het startschot is gegeven.
De deelnemers aan Fan Féminin lijken een duidelijk idee te hebben over de afloop: maar liefst 10 van de 15 deelnemers denken dat Lotte Kopecky vandaag voor een bisnummer gaat. Ook verder zijn er vrij veel gelijkenissen in de keuzes. Iedereen heeft naast Kopecky ook nog Annemiek Van Vleuten, Ashleigh Moolman en Kasia Niewiadoma in zijn of haar team. Demi Vollering, Cecilie Uttrup Ludwig en Silvia Persico werden elk slechts door één deelnemer thuisgelaten. Onze keuzes zijn in totaal over 19 rensters verspreid, waar dat vorig jaar nog over 23 rensters was (met toen 12 deelnemers). Het zal dus op de exacte plaatsing aan komen, en die is bij iedereen net dat tikje verschillend.
Onze volledige gemeenschappelijke top-10 ziet er als volgt uit (eerste getal is het aantal keer dat een renster gekozen werd, tweede getal de gewogen gemiddelde positie):
1 KOPECKY Lotte 15 1,53
2 VAN VLEUTEN Annemiek 15 1,87
3 MOOLMAN-PASIO Ashleigh 15 3,93
4 NIEWIADOMA Katarzyna 15 4,40
5 VOLLERING Demi 14 5,66
6 LUDWIG Cecilie Uttrup 14 6,12
7 PERSICO Silvia 14 7,50
8 SPRATT Amanda 8 13,36
9 CHABBEY Elise 9 15,19
10 LIPPERT Liane 7 16,22

Voirg jaar wist Bastaix deze wedstrijd nipt naar zich toe te halen. Zegeviert hij opnieuw in Siena?
Antwoord wellicht nà de wedstrijden van de mannen, want ik klap de pc bij deze dicht en ga er dadelijk rustig voor zitten. Ik hoop van u hetzelfde!

Maillot à Pois

Na een boeiende en bewogen wedstrijd bleek [B]Demi Vollering[/B] op de Piazza del Campo (klik de link voor een toepasselijke toeristische tip) net iets meer paardenkracht over te hebben dan Lotte Kopecky. Een dikverdiende zege voor Demi, zeg ik er als Belg maar even voor de zekerheid bij ;-).
Titelverdediger Bastaix wist als enige Vollering als winnares te voorspellen, maar het is [B]Don Camillo[/B] die zijn pionnetjes het beste zette en de zege met 38 punten naar zich toetrekt. Proficiat!

De winnende ploeg van Don Camillo:
1 (2) KOPECKY Lotte - 1 punt
2 (5) VAN VLEUTEN Annemiek - 3 punten
3 (1) VOLLERING Demi - 2 punten
4 (4) LUDWIG Cecilie Uttrup - 0 punten
5 (7) NIEWIADOMA Katarzyna - 2 punten
6 (8) LIPPERT Liane - 2 punten
7 (13) MOOLMAN-PASIO Ashleigh - 6 punten
8 (10) GEORGI Pfeiffer - 2 punten
9 (20+) CHABBEY Elise - 10 punten
10 (20+) PERSICO Silvia -10 punten

De uitslag van de Strade Bianche:
1 Don Camillo 38
2 Gerrit Glomser 40
3 Jefgodfather 46
4 BrackenRidgeCycling 47
5 ZwartebroekengeIetrui 48
6 Ceramiche Ariostea 50
7 Bastaix 52
8 BlingSagan 54
8 Sjaspatat 54
8 Limal 54
11 Jappe666 55
(Gezamenlijk team 55)
12 Maillot à Pois 56
13 Coolietje 58
14 Pacino 62
15 Bonorrie 64

Ook in het algemene klassement doet Don Camillo uitstekende zaken en stoomt hij naar de leiding door. Uw organisator bengelt voorlopig aan het staartje, maar Luik is nog ver!

Het algemeen klassement na de Strade Bianche:
1 (+6) Don Camillo 106
2 (-) ZwartebroekengeIetrui 107
3 (+2) BrackenRidgeCycling 111
4 (+5) Gerrit Glomser 113
4 (-) Ceramiche Ariostea 113
4 (-1) Bastaix 113
(Gezamenlijk team 115
7 (-6) Pacino 119
8 (+3) Jefgodfather 120
9 (-1) Sjaspatat 126
10 (-1) BlingSagan 127
11 (-) Limal 128
12 (-6) Bonorrie 130
13 (-2) Coolietje 132
14 (-) Jappe666 136
15 (-1) Maillot à Pois 137

Volgende week zaterdag gaan we verder met de derdede manche, de Ronde van Drenthe.
Deadline: zaterdag 11 maart om 13u00

don camillo

Nice, al winst bij de tweede wedstrijd :)

Maillot à Pois

Terwijl de sterren van het mannenwielrennen het spektakel verzorgen in het zuiden van Europa, staat er in het noorden van Nederland met de Ronde van Drenthe een van de heuse klassiekers van het dameswielrennen op het programma. Deze wedstrijd is morgen toe aan haar 25ste editie. Tenminste... als de weersomstandigheden niet net als vandaag roet in het eten gooien.
Traditioneel eindigt de Ronde van Drenthe op een sprint. Ik heb dan ook een sterk vermoeden wie morgen jullie topfavoriete zal zijn, zeker omdat de vrouw die haar dit jaar al tweemaal klopte ziek forfait moet geven. Maar wie worden de andere dames in de top 10? Of denken jullie dat het weer voor een ander wedstrijdverloop zal zorgen?

Deadline: morgen zaterdag 11 maart om 13u

Bonorrie

Mijn sterrenteam zojuist gemaild. :)

BrackenRidgeCycling

De dames zo juist verstuurd

Maillot à Pois

2,5 uur voor de start hebben 9 van de 15 deelnemers hun selectie doorgestuurd.
Ik verwacht nog de inzendingen van Coolietje, Jappe666, Don Camillo, Limal, Jefgodfather en Pacino.

Limal

Mijn selectie sprintsterren is ingestuurd.

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.