Fan Féminin 2023

1 2 3 4 5 »
Maillot à Pois

Nog 5 deelnemers die me het resultaat van hun nachtelijke/ochtendlijke overpeinzingen moeten sturen - graag enkel koersgerelateerd ;-)

Maillot à Pois

De dames zijn intussen een dik uur onderweg. Pacino heeft zich helaas overslapen en heeft de start bijgevolg gemist. In deze fase van het spel kan dit nefast zijn voor zijn goede klassering.

De keuzes van de overige deelneemsters zijn verdeeld over 19 rensters. Jullie favoriete Muur-bloempje vandaag is - niet geheel verrassend - Demi Vollering. Maar liefst 10 van de 14 deelnemers zien haar ook vandaag met de overwinning gaan lopen. Het Fan Féminin-podium bestaat verder uit Kasia Niewiadoma[/B] en [B]Shirin Van Anrooij[/B], die elk in slechts één selectie ontbreken. [B]Ashleigh Moolman[/B] en [B]Cecilie Uttrup Ludwig[/B] werden door iedereen gekozen, maar gemiddeld een stuk lager geklasseerd.

Ons gemeenschappelijk team ziet er als volgt uit:
1 VOLLERING Demi 14 1,64
2 NIEWIADOMA Katarzyna 13 3,23
3 VAN ANROOIJ Shirin 13 4,80
4 MOOLMAN-PASIO Ashleigh 14 5,36
5 LIPPERT Liane 12 5,64
6 LUDWIG Cecilie Uttrup 14 7,07
7 VAN VLEUTEN Annemiek 12 7,49
8 PERSICO Silvia 11 8,68
9 LONGO BORGHINI Elisa 8 10,06
10 GARCIA CAÑELLAS Margarita Victoria 8 12,25

Maillot à Pois

Demi Vollering is on fire, zoveel is duidelijk. Maar in Fan Féminin is er iemand die niet voor haar moet onderdoen. Net als afgelopen zondag had bastaix opnieuw een verschroeiende versnelling in huis. Hij voorspelde niet alleen Vollering op 1, maar ook Lippert op 2 en Van Vleuten op 7 exact juist, en greep zo zijn tweede overwinning op een rij. Dit keer mogen sjaspatat en coolietje mee op het podium. Wederom proficiat!

[B][U]Het winnende team van bastaix[/U][/b]
1 (1) VOLLERING Demi - 0 punten
2 (2) LIPPERT Liane - 0 punten
3 (8) PERSICO Silvia - 5 punten
4 (20+) PALADIN Soraya - 10 punten
5 (6) MOOLMAN-PASIO Ashleigh - 1 punt
6 (11) NIEWIADOMA Katarzyna - 5 punten
7 (7) VAN VLEUTEN Annemiek - 0 punten
8 (15) VAN ANROOIJ Shirin - 7 punten
9 (20+) LUDWIG Cecilie Uttrup - 10 punten
10 (17) LONGO BORGHINI Elisa - 7 punten

[B][U]De uitslag van de Flèche Wallonne Féminine[/U][/B]
1 Bastaix 45
2 Sjaspatat 48
(Gezamenlijk team 48)
3 Coolietje 49
4 Don Camillo 52
5 Ceramiche Ariostea 53
5 Maillot à Pois 53
7 Gerrit Glomser 54
7 Jefgodfather 54
9 Jappe666 55
10 BrackenRidgeCycling 56
11 Bonorrie 58
12 Limal 60
13 ZwartebroekengeIetrui 65
13 BlingSagan 65
DNS Pacino

[B]zwartebroekengeletrui[/B] had opnieuw het geluk niet aan zijn zijde, en verliest zowaar zijn leidersplaats in het klassement. Maar niet aan [B]Limal[/b] die hem op de hielen zat... het is bastaix die op twee wedstrijden tijd een achterstand van zo maar even 37 punten goedmaakt en oprukt van de 9de naar de 1ste plaats.
Het belooft nog een zéér spannende laatste wedstrijd te worden, want de eerste vijf deelnemers staan binnen de 11 punten.

[B][U]De algemene stand na de Flèche Wallonne Féminine:[/U][/B]
(Gezamenlijk team 445)
1 (+3) Bastaix 450
2 (-1) ZwartebroekengeIetrui 454
3 (-1) Limal 456
4 (-1) Jefgodfather 457
5 (+1) Maillot à Pois 461
6 (+1) Jappe666 467
7 (+4) Sjaspatat 468
8 (+2) Don Camillo 469
8 (+1) Ceramiche Ariostea 469
10 (-2) BrackenRidgeCycling 471
11 (-7) Pacino 475
12 (-) Bonorrie 485
13 (-) Coolietje 491
14 (-) Gerrit Glomser 506
15 (-) BlingSagan 544

Zondag zijn we alweer aan de laatste wedstrijd van dit seizoen toe met Luik-Bastenaken-Luik. Opgelet, opnieuw een vroege deadline:
[B]zondag 23 april om 8u40[/B]

jefgodfather

inderdaad dat wordt een spannende finale zondag !

Maillot à Pois

Ik heb me net bedacht dat ik wel een regel heb voor ex aequo's in de daguitslag, maar niet in het AK. Dus voor het geval dat het daarop uitdraait, ga ik achtereenvolgens kijken naar:
1. aantal gewonnen wedstrijden
2. aantal rensters exact op de juiste plaats over alle wedsstrijden heen
3. aantal punten met slechts één schrapresultaat
4. aantal punten zonder schrapresultaten

(5. loting door een onschuldige kinderhand, maar dat zal wel niet nodig zijn ;-) )

Limal

Spannend!

Als het gezamenlijke team bovenaan eindigt dan mogen we onszelf allemaal winnaars noemen, toch?

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

#samenwinnen #iedereenkampioen, zoiets?
De prestaties van het gezamenlijke team zijn inderdaad wel opvallend - ook vorig jaar deed enkel winnares sjaspatat beter in de eindafrekening. Ik zie dat ook in andere spellen geregeld terugkomen.
Er zit misschien nog een verdienmodel in: voor diverse spellen met een 15-tal mensen elk onafhankelijk een ploeg opstellen, daar de gemeenschappelijke deler van nemen, enkel die ploeg indienen, WINNEN, en de winst verdelen...

Pacino

Fleche vergeten in te vullen, stom ....
Maar is het niet zo dat de 2 slechtste uitslagen (waaronder dan 1 gemiste wedstrijd) worden geschrapt ?
Ik zie mezelf 7 plaatsen verliezen, klopt dat dan wel ?
Dank om even na te kijken

Maillot à Pois

'@Pacino
Ik snap dat dat op het eerste gezicht wat vreemd lijkt. Ik licht het even toe.
Na de Amstel Gold Race was je 4de met 405 punten. In dat puntentotaal worden je 2 slechtste uitslagen tot dan toe niet meegeteld. Voor jou waren dat Gent-Wevelgem (70 punten) en Parijs-Roubaix (82 punten).
Door de Waalse Pijl te missen, wordt deze wedstrijd je slechtste resultaat, en telt deze niet mee voor je totaalklassement. Maar Gent-Wevelgem behoort daardoor niet meer tot je 2 slechtste resultaten. Deze wordt nu dus meegerekend in je puntentotaal waardoor je er 70 punten bijkrijgt en nu 475 punten hebt.
Omdat de deelnemers die vlak achter je stonden allen een stuk minder dan 70 punten haalden in de Waalse Pijl, verlies je helaas een heel aantal plekken.

Pacino

Bedankt voor de uitleg .... maar mijn eigen fout, jammer

Limal

'@Maillot, het befaamde 'wisdom of the crowds'... Dat is echter zeker niet onfeilbaar - meestal doen de 'forumploegen' het wel goed, maar missen ze de minder verwachte puntenpakkers om ook effectief te winnen.

Bij Fan Féminin leunt de forumploeg misschien dicht tegen de winst aan omdat de top nog smal is en onze keuzes daarom weinig verrassingen bevatten? Als die stelling klopt dan zou ik dat verdienmodel vooral uittesten op een voorspelbare competitie ;-)

'Wisdom of the crowds' werkt ook niet perfect wanneer 'de massa' gezamenlijk beïnvloed wordt in hun keuzes (dus wanneer de 'randomness' voor een deel aangetast is). Ik begrijp niet genoeg van statistiek om dit te vertalen naar dit spel, maar vraag me nu wel af in hoeverre de WF voorbeschouwingen onze keuzes beïnvloedden. Mocht je tijd hebben misschien een leuke oefening om eens te berekenen waar de WF-redactie uitgekomen zou zijn met haar voorspellingen? (met als aanname dat de gekozen volgorde van de 3-, 2- en 1-sterrenpicks van links naar rechts leest)

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

'@Limal
Interessante bespiegelingen.
Dat van die smalle top met weinig verrassingen had ik me ook afgevraagd. Maar dat lijkt niet de volledige verklaring: in Fan Flandrien, Arry's spelletje bij de mannen met hetzelfde concept, werd het gezamenlijk team vorig jaar ook tweede. De organisator van dit jaar berekent geen gezamenlijk team, dus dat kan ik niet nagaan.
Misschien leent dit concept zich goed voor een 'wisdom of the crowds'.
Of laat het ons 'combined wisdom of experts' noemen, want een team dat echt volgens 'randomness' is samengesteld zou uiteraard minder scoren.
Leuk idee om eens te berekenen hoe de WF redactie zou scoren. Zal ik zeker eens doen, heel veel werk is het niet, ik moet gewoon voor elke wedstrijd de 10 namen even invullen en de score rolt vanzelf uit mijn excel file :-)

Maillot à Pois

Terwijl de vrouwen stilaan de finale ingaan, post ik nog snel even het gezamenlijke team.
Met een primeur in twee seizoenen Fan Féminin: voor het eerste zetten alle 15 deelnemers dezelfde naam op de 1ste plek !

1 VOLLERING Demi 15 1,00
2 LIPPERT Liane 15 3,40
3 VAN VLEUTEN Annemiek 15 4,93
4 MOOLMAN-PASIO Ashleigh 14 4,97
5 NIEWIADOMA Katarzyna 13 6,21
6 VAN ANROOIJ Shirin 12 6,35
7 GARCIA CAÑELLAS Margarita Victoria 10 8,85
8 PERSICO Silvia 12 9,06
9 REALINI Gaia 9 9,44
10 LONGO BORGHINI Elisa 6 20,42

Maillot à Pois

Tijd voor de eindafrekening!
Die in de echte wereld was heel duidelijk - met een nieuwe overwinning in Luik kroonde [B]Demi Vollering[/B] zich tot de onbetwiste koningin van het klassieke voorjaar.
In Fan Féminin kwam er een fotofinish aan te pas: [B]jefgodfather[/B] en [B]don camillo[/B] gooiden tegelijk hun wiel over de streep, maar omdat the don naast Vollering ook Van Vleuten op exacte de juiste plek voorspelde, mag hij zich de winnaar van La Doyenne noemen. Proficiat met je tweede zege, don camillo!

[B][U]Het winnende team van don camillo[/U][/b]
1 (1) VOLLERING Demi - 0 punten
2 (19) MOOLMAN-PASIO Ashleigh - 10 punten
3 (11) NIEWIADOMA Katarzyna - 8 punten
4 (4) LIPPERT Liane - 4 punten
5 (2) LONGO BORGHINI Elisa - 3 punten
6 (6) VAN VLEUTEN Annemiek - 0 punten
7 (20+) PERSICO Silvia - 10 punten
8 (7) REALINI Gaia - 1 punt
9 (20) GARCIA CAÑELLAS Margarita Victoria - 10 punten
10 (20+) GEORGI Pfeiffer - 10 punten

[B][U]De uitslag van Liège-Bastogne-Liège Femmes[/U][/B]
1 Don Camillo 56
2 Jefgodfather 56
3 BrackenRidgeCycling 57
4 Jappe666 59
5 Bastaix 60
5 Limal 60
7 Gerrit Glomser 61
8 Maillot à Pois 62
9 Sjaspatat 63
10 Pacino 64
(Gezamenlijk team 64)
11 BlingSagan 65
12 Ceramiche Ariostea 66
13 ZwartebroekengeIetrui 67
(Wielerflits 67)
14 Bonorrie 68
15 Coolietje 69

Maar dan... wie werd de eindwinnaar? Niet zwartebroekengeletrui[/B] - integendeel, door een derde opeenvolgende mindere dag valt hij zelfs nog van het podium. jefgodfather[/B] komt nog aardig opzetten, maar verder van het zilver komt ook hij niet meer.
Het is dus [B]bastaix[/B] die weet te consolideren en zich de overwinnaar van het tweede seizoen van Fan Féminin mag noemen. Proficiat Bastaix!

[B][U]De eindstand van Fan Féminin 2023:[/U][/B]
(Gezamenlijk team 509)
1 (-) Bastaix 510
2 (+2) Jefgodfather 513
3 (-) Limal 516
4 (-2) ZwartebroekengeIetrui 521
5 (-) Maillot à Pois 523
6 (+2) Don Camillo 525
7 (-1) Jappe666 526
8 (+2) BrackenRidgeCycling 528
9 (-2) Sjaspatat 531
10 (-2) Ceramiche Ariostea 535
(Wielerflits 535)
11 (-) Pacino 539
12 (-) Bonorrie 553
13 (-) Coolietje 560
14 (-) Gerrit Glomser 567
15 (-) BlingSagan 609

Zoals jullie zien heb ik op vraag van Limal ook eens gekeken waar de Wielerflits uitgekomen zou zijn met hun voorbeschouwingen. In tegenstelling tot ons gezamenlijke team, dat het zelfs nog beter doet dan bastaix, blijkt het Wielerflits-team slechts een lage middenmotor.

Rest mij enkel nog om alle deelnemers te bedanken voor hun deelname! Het was me een waar genoegen, en zie jullie graag allen volgend jaar terug voor de volgende editie.

Laatst gewijzigd
Limal

'@Maillot, allereerst dank voor de goede organisatie van dit spel!

Dan toch een kleine opmerking: het "winnende team van" is nog datgene van de Waalse Pijl. Zijn de resultaten van LBL wél juist berekend? (de daguitslag/punten zijn verschillend dus het zal wel kloppen)

Felicitaties etcetera volgen wanneer alles helemaal duidelijk is :-)

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

'@Limal
Goed gespot, ik wilde uiteraard eventjes nagaan of jullie wel opletten en mijn stukjes goed lazen ;-)
Nee, een stom knip en plak foutje bij het opstellen van het verslag, de uitslagen stonden er wel al correct.
De samenstelling van het winnende team is nu ook de juiste.

Laatst gewijzigd
jefgodfather

Maillot à Pois bedankt voor de uitstekende organisatie en de reminders die je telkens stuurde
Bastaix proficiat met je overwinning. het is nog een spannende strijd geworden.
Ik ben zeker tevreden met mijn 2de plaats.

jappe666

Ik veronderstel dat wij van Wielerflits wel een contract mogen verwachten nu als nieuwe voorspellers?

Proficiat met de winst Bastaix, en bedankt voor de toporganisatie Maillot!

bastaix

Maillot à Pois, bedankt voor de optimale organisatie.
Zeer verwonderd over mijn overwinning. Ik ben zeker niet de top-kenner van het vrouwenwielrennen.
Ik was wel gaan kijken naar de Brabantse Pijl en tijdens de verschillende doortochten had ik wel wat inzichten verworven over het vormpeil van rensters voor AGR,WP en LBL. Dat vertaalde zich in 3 goede prono's en een onverwachte eerste plaats.
Als ik dat ooit eens zou kunnen herhalen bij het mannenwielrennen...

Bonorrie

[B]Maillot à Pois[/B], bedankt voor dit leuke spel, heb er weer echt van genoten, ondanks mijn povere klassering.
Telkens, na de race, denk ik een goede score te hebben gehaald. Soms was dit ook zo, maar vaak bleek de concurrentie toch beter te zijn wanneer de uitslag van dit spel gepost werd.
Met een smalle selectie rensters die in aanmerking komen voor een goede klassering, luistert het nauw om ze ook op de juiste plek te voorspellen. Dit verklaart ook het zeer spannende verloop van dit spel, waarin de onderlinge verschillen klein waren.
Het was weer leuk om deel te mogen nemen en een volgende keer zal ik er zeker weer bij zijn. Hopelijk doen dan weer meer deelnemers mee.
Hier gaat de aandacht nu naar de Giro en al die wielerspellen die daarbij horen. Over amper 2 weekjes is het al zover.

Enne, [B]bastaix[/B] jij van harte gefeliciteerd met je overwinning. Fijn als je "inside information" hebt .:)

Laatst gewijzigd
sjaspatat

Thx Maillot voor de organisatie !

Bastiax gefeliciteerd met de winst ! Zelf zwak seizoen , volgend jaar herpakken en terug proberen meedoen voor podium tegen al deze toppers hier !

Pacino

Dank aan Bolletjestrui voor de prima organisatie !
Gefeliciteerd Bastaix met de eindoverwinning

In de loop van het seizoen getuimeld van een 2e stek naar een beschamende 11e, ook door het vergeten van een prono

Volgend seizoen zijn we er weer bij en proberen we beter te doen !

Limal

Beetje met vertraging alsnog een dikke proficiat met je overwinning, Bastaix!

Zelf even verrast als tevreden met de laatste podiumplaats. Ik kende eigenlijk nog te weinig van het vrouwenwielrennen en heb vaak snel snel mijn selecties opgesteld, maar met een goede dosis geluk is er blijkbaar veel mogelijk.

Bedankt voor de (bijna ;) ) vlekkeloze organisatie, MàP! En voor de motivatie om ons zo op speelse wijze wat meer te verdiepen in het vrouwenpeloton. Hopelijk heeft iemand van de WF-redactie ook stiekem meegespaald, want die kunnen nog wat extra kennis gebruiken :-)

coolietje

Proficiat Bastaix! En Maillot bedankt voor de organisatie.

In heb er zelf niet veel van gebakken, ik volg het vrouwenwielrennen nochtans van dichtbij maar duidelijk te vaak verkeerde keuzes gemaakt!

Komt er ook een editie voor de grote rondes? 😉

1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.