Ik had echt geen idee wat ik qua bieden moest doen en wat ik kan verwachten. Heb toch op 7 mensen geboden, was het slimmer mijn budget in ronde 1 op maar 3 of 4 in te zetten?
Mijn redenering was dat ik op 2 toppers (flink) overbied. Waarbij ik dus geen referentiekader heb wat er normaal overboden wordt. Daarna 2 subtop renners ongeveer rond hun prijs waarvan ik verwacht dat niet veel op hun bieden omdat cq toch rond 500-600 was en veel nu in topbiedingen stoppen.
En dan nog 3 goedkope renners omdat ik ze als perfecte opvulling zie en anders bang ben dat die er al uit zijn en ik troep opvulling moet pakken.
Hoe pakken anderen dit aan?
Ik heb van de lijst van 24 deelnemers slechts 22 teams ontvangen. Tempo789 en Noordbiker hebben het niet gevolgd en spelen niet mee. Hierdoor is er plaats voor Ajvenema en Pier Tol.
Voor Sies is er als titelverdediger altijd plek in de Tour. Daarnaast verzekeren ook Bastaix, SvenVDB, Jefgodfather en M@thijs zich van een plek in de Tour editie. De overige spelers hebben niets verstuurd, en zijn daarmee hun plek verloren.
Dat betekent dat er naast de 10 beste in de Giro nog 9 plekken beschikbaar zijn straks bij het openen van het topic van de Tour.
Voor nu moet ik echt m'n bed in duiken. De uiteindelijke uitslag zal echt op morgen moeten wachten.
Populair waren vooral Albanese, Almeida, Carthy, Gaviria, Geoghegan Hart, Groves, Haig, Healy & Mayrhofer. Zij zijn allen minstens 5 keer gekozen en in sommige gevallen zelfs 9 keer!
Weltrusten!
Ik heb even gekeken naar hoeveel punten renners gescoord hebben in de vorige editie van dit spel. Daaruit besloot ik dat geen enkele renner verhoudingsgewijs een bod van meer dan 3000 CQ punten waard was, dus niet op Remco geboden. Ook niet op Primoz, omdat ik dacht dat daarop te veel overboden zou worden. Uiteindelijk heb ik wel een bod gedaan op 3 renners uit het lijstje populaire renners van Arry, dus de uitkomst kan morgen aardig tegenvallen.
F5, F5, F5... :-)
Ik ben als notoire dorpsgek toch voor REV gegaan (en voor niemand uit het rijtje populairste renners). Met miniem vertrouwen dat het de winnende formule is, maar dat REV+Roglic wel topscorers zullen worden en dat íémand het moet proberen. (Als er twee hogere boden zijn vind ik dat niet erg - dan zal het meer een underdog team worden)
Edit: toeme, ik zie net dat mijn 2e hoofdtarget Fortunato gisteren gewonnen heeft - hopelijk niet daarom nog op de radar gekomen van de late indieners. Sws goed doorgeboden voor hem.
Het verbaast me dat er niet vijf keer op Roglic geboden is, daar heb ik zwaar op ingezet. Groves ook flink overboden overigens.
'@Japejapo, ik heb 3335 geboden, dus van mij heb je denk ik geen concurrentie. Ik dacht dat de cq-waarde al zo hoog was dat er hopelijk weinig 'tegenstand' zou zijn, itt bij Roglic (waar ik geen idee had hoeveel ik zou moeten bieden).
Een Pedersen-team heb ik ook overwogen, maar heb ik laten varen omdat ik geen zicht had op zijn vorm. En hij kan héél goed maar ook heel middelmatig zijn...
De 2e post op de 1e pagina bevat de huidige teams. Laat me het alsjeblieft weten als je denkt dat ik ergens een fout heb gemaakt, dit kan heel goed gebeurd zijn.
Ik zal in de loop van de ochtend nog een overzicht posten hier waarop de overgebleven renners om op te bieden worden aangegeven. Daarnaast zal ik ook de layout nog een beetje aanpassen in de 2e post en kom ik met nog wat interresante dingen over deze eerste biedronde! Succes alvast voor ronde 2! *deadline maandag 22:00*
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.