'@esims, ik kan me je frustratie voorstellen hoor. Jr hebt ergens tijd in geïnvesteerd en bent met een leuk alternatief idee gekomen. Als dat zomaar overgenomen is, is dat zeker niet leuk. Het is alleen niet verboden en niet te bewijzen dus ik denk dat je het beter los kan laten. Je kunt het ook als compliment zien dat het een leuk bedachte toevoeging is.
'@Esims
Ik heb nog nooit deelgenomen aan Nachtdienst, noch aan Toerdepoele, maar ben wel een frequent deelnemer en sporadisch organisator van spelletjes op dit forum (nu even niet, Tourspelletjes sla ik traditoneel over wegens weinig tijd in deze periode). Buiten Wielerflits beperk ik me tot enkele spellen waar ik al vele jaren aan meedoe.
Ik snap heel goed dat je het niet leuk vindt om een element uit jouw spel in een ander spel te zien opduiken. Of Sies het nou van jou of van een ander spel overgenomen heeft, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat ik dit soort spelregel al in meerdere spellen heb gezien. Het Wielerflits GrandTour spel op het forum is er bijvoorbeeld helemaal rond opgebouwd.
Verder heb ik jouw site net even bekeken. Je spel staat of valt niet met die regel. Ik heb maar zelden een spel gezien met zoveel randinformatie en statistieken, dus troeven genoeg. Ik raad je aan om verder uit te gaan van je eigen sterkte, en je over andere spellen niet druk te maken.
Door dit soort discussies worden potentiële nieuwe deelnemers alleen maar afgeschrikt - die hebben immers geen idee waar het allemaal over gaat, je ontneemt hen enkel de zin om je spel inhoudelijk te bekijken.
All the best, en geniet van de Tour en de koers!
Daar kom je in de muziekwereld prima mee weg, het is het hele bestaan van DJ's.
Als ik het goed lees, heb je het dus zelf niet bedacht, maar overgenomen, en verwijt je nu iemand die het ook overneemt??
Kom op kerel, gewoon doorgaan met je spel, en ophouden met die verwijten.
(select all bridges)
Ik doe aan je spel mee @esims, net zoals aan het andere spel. Ook jouw spel staat bij mijn favorieten.
En nu je het toch over de muziekwereld hebt: recentelijk heb ik nog “Fanfare” (1958) van Bert Haanstra gezien. Zelfs van voor mijn tijd, maar een heerlijke film met veel parallellen naar de Nachtdienst- Toerdepoele situatie. Een dikke aanrader voor als je even stoom moet afblazen en de relativiteit van de meeste dingen even vergeten bent.
Veel plezier de komende weken!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.