'@esims
Het spel van Rahim was slechts een voorbeeld, om aan te geven dat elementen in verschillende spellen terugkomen, in verschillende combinaties en variaties. Wie waar de mosterd haalde is niet te achterhalen, en mijns inziens ook niet zo heel belangrijk.
Mensen kijken of een spel hen als geheel aanspreekt, en vergelijken niet zozeer met andere spellen. En fervente spelletjesspelers doen gewoon aan heel veel spellen mee, zoals @VincentK hierboven aangeeft.
Dus laat iedereen maar promotie maken voor zichzelf, daar zijn alle spellen uiteindelijk bij gebaat. Als het in speltopics alleen maar over conflicten gaat, gaan alle spellen er uiteindelijk alleen maar bij verliezen.
Ik voel me nu toch even genoodzaakt me ook te mengen in de discussie aangezien het lijkt alsof anderen namens mij hier een strijd van willen maken.
Ik heb mijn mening gegeven en daar wil ik verder niet al te veel extra woorden aan vuil maken. Laten we elkaar allemaal in ons waarde laten en lekker genieten van de tour. Ik heb 1x meegedaan met het nachtdienst spel en vind het spel goed in elkaar zitten en zou zo weer meedoen als ik niet al genoeg andere spellen zou spelen.
Make love, not war!
Toch nog een opmerking omdat sommigen geforceerd langs mijn bezwaren heen praten. Dat vrijwel geen enkel spel oorspronkelijk is, doet helemaal niet ter zake. Mijn punt is dat een bestaand spel wordt uitgebreid met het bepalende element van een ander spel in hetzelfde vaarwater.
De basis van dit spel, de bonusrenners, de bonusetappes en de puntenverdeling van de top 10, zijn niet mijn eigen idee. De rest is tot stand gekomen door de jaren heen (al vanaf 1991 zelf georganiseerd, vanaf 2001 online en voor een ander publiek) en ik zeg naar eer en geweten wel allemaal zelf bedacht. Het maakt me nog niet eens zozeer uit als daarvan elementen gekopieerd worden, maar ga dan in een andere vijver vissen.
Op mensen die dit gezeur vinden zit ik ook helemaal niet te wachten. En dat geldt ook voor jou. Ik las nog eens terug en vroeg me oprecht af of Marik alleen maar zo reageerde vanwege dat NOS Teletekst bericht. Als dat zo is, dan heb ik daar vervolgens niet goed op gereageerd en had er geen discussie over Toerdepoele moeten volgen. Niet dat ik die discussie niet zinvol vind.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.