Toerdepoele 2023

esims

ben wel benieuwd waar alle commotie om te doen is!

Allereerst heb ik niets te maken met de storing op Toerdepoele. Maar ik wil nog wel wat aan de discussie toevoegen, want ik vind het heel lelijk wat hier gebeurt.

Het begint al bij de introductie hierboven in het eerste bericht. Zonder uitleg wordt gevraagd om op een link te klikken. Dat komt heel spammerig over en zou bij iedereen een gezonde alertheid moeten oproepen. Pas later zag ik dat een element uit mijn spel was overgenomen. De gedachte kwam toen even bij me op dat misschien daarom hier geen speluitleg gegeven werd, maar niet lang bij stilgestaan. Nu die speluitleg op de website verdwenen is achter de registratie, ben ik ervan overtuigd dat het zo is. Dat je besluit dat te doen is ongekend en geeft aan dat je iets te verbergen hebt.

Ik voel me enigszins gesteund door twee mensen die zich mijn frustratie kunnen voorstellen, maar het argument dat geen enkel spel (ook dat van mij niet) oorspronkelijk is, vind ik dan weer nergens op slaan. Dat is toch geen excuus om maar te gaan jatten van spellen in elkaars omgeving? En ik heb inderdaad nog wel wat meer te bieden dan dat ene element, maar ook dat is toch geen excuus voor dit soort praktijken? En ondertussen elkaar veel Tourplezier toewensen. Sies is een wandelende clichégenerator met z'n "laten we elkaar allemaal in ons waarde laten" en "make love not war". Ik doe toevallig dit jaar bij mijn eigen spel mee onder de naam ChatGPT, maar AI is tegenwoordig verder dan hij.

Laatst gewijzigd
Sies

Leuk dat je meedoet robertje!

Nog steeds offline Vincent? Heb zelf nergens last van nl.

VincentK

Nog steeds offline als ik erop klik.

Sies

Beste Esims,

Word je nou nooit een beetje moe van jezelf? Door continu te blijven reageren kom je op mij (en ik denk dat ik niet de enige ben) een beetje drammerig over en heb ik het idee dat ik met een vriendje uit de klas van mn dochter van doen heb, alleen ben je daar taal technisch net even te goed voor onderlegd.

Ik heb eerder al aangegeven dat het gepikte onderdeel waar jij het telkens over hebt niet afkomstig is van jouw spel. Dat jij dit niet gelooft daar kan ik weinig aan doen, maar dat zegt meer over jou dan over mij denk ik. Om je hier wellicht toch nog in te overtuigen, is dit onderdeel 'gepikt' van cyclingmanager, een spel wat ik al jaren met veel plezier speel. De maker hiervan heeft er overigens geen problemen mee dat we dit spelelement gebruiken, maar dat terzijde.

Ik zou het fijn vinden als je je in het vervolg vooral bezig houdt met je eigen spel, of schrijf je in bij toerdepoele en discuseer hier lekker mee over het verloop van het spel!

Fijne avond en nacht(dienst)

Laatst gewijzigd
Sies

'@VincentK die link werkt idd niet zie ik

Als je gewoon naar toerdepoele.nl gaat zou het wel moeten werken

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee ook niet

Sies

Heb de link in t eerst bericht aangepast, bij mij werkt die weer

esims

'@Sies: je begint al heel zwak door de man te spelen en niet de bal. Maar jaren een ander spel gespeeld en pas nadat je meespeelde met mijn spel (2021), besloten het over te nemen in je eigen spel? Mocht het waar zijn wat je zegt (want aan jouw eerlijkheid twijfel ik in hoge mate) dan is dat nog niet relevant, zoals ik in dit topic al eerder heb opgemerkt. Bovendien ga je ook niet in op het niet geven van speluitleg hier en het verbergen van die speluitleg op je website achter de registratie.

Laatst gewijzigd
Marik

Sies laat het gaan, Esims heeft het niet makkelijk vermoed ik. Het is sowieso schreeuwen in een lege ruimte bij hem.

Robertje

Bij mij werkt de link nog steeds niet

kraamvisite

Eh ik snap het even niet meer. Wordt er met die spellen geld verdiend, nee toch? Dacht dat het voor de lol was. En precies die lol wordt nu weggenomen van d'n Sies. En natuurlijk van sim, maar die lijkt z'n eigen lol te hebben weggenomen. Opgroeiuuuuh!
Iedereen blijft verder welkom op het nachtcastje!

esims

Toestemming voor gebruik vanuit een ander spel dat zogenaamd de rechten op dit kenmerk bezit. Waaruit je correctheid moet blijken. Het is eenvoudigweg niet geloofwaardig. En bovendien niet relevant, want het gaat om deze omgeving op Wielerflits, en daar telt opeens niet meer wat ik ervan vind.

Sies

'@Esims ik heb al spijt dat ik me toch heb laten verleiden om te reageren, maar goed, wie a zegt moet ook b zeggen dus ik zal nog 1 keer reageren. En zal hier proberen alle punten waar jij iets over te zeggen hebt proberen mee te nemen, proberen want het zijn er inmiddels een stuk meer geworden dan toen je begon met je kritiek.

- Ik kan twee redenen bedenken waarom je een pool organiseert: omdat je het leuk vindt om te doen en/of om het anders te doen dan andere pools. Maar het lijkt erop dat beiden hier niet van toepassing zijn (tenzij je wel de maker bent).

1. Ja ik vind het leuk om te doen, weet niet zo goed waarom het voor jou lijkt dat dit niet zo is? Omdat het niet mijn eigen spel is? Ik speel heel veel spellen en organiseer deze ook. Dit specifieke spel organiseer ik niet, maar zit wel in de pool met spellen die wij als vrienden groep spelen, waarin ook de maker van het spel zit. Met een beetje geluk gaat 1 van mijn eigen spellen vanaf volgend seizoen ook via deze website lopen en ben ik nu dus al bezig om meer bezoekers te genereren.
2. Uiteraard probeer je dingen anders te doen dan andere spellen, maar je maar een aantal elementen verzinnen rondom wielrennen. Uiteindelijk is elk spel wat niet 1 op 1 gekopieerd is van een ander spel uniek in mijn ogen.

- Het begint al bij de introductie hierboven in het eerste bericht. Zonder uitleg wordt gevraagd om op een link te klikken. Dat komt heel spammerig over en zou bij iedereen een gezonde alertheid moeten oproepen.

Puur jouw eigen perceptie. Nergens staat dat het verplicht is om de gehele speluitleg op het forum te plaatsen. Uiteraard mag je hier iets van vinden, maar door hier een punt van te maken sla je imo de plank behoorlijk mis.

- Maar jaren een ander spel gespeeld en pas nadat je meespeelde met mijn spel (2021), besloten het over te nemen in je eigen spel? Mocht het waar zijn wat je zegt (want aan jouw eerlijkheid twijfel ik in hoge mate) dan is dat nog niet relevant, zoals ik in dit topic al eerder heb opgemerkt.

Dit blijft natuurlijk jouw grootste bezwaar. En als ik het inderdaad van jouw spel gekopieerd zou hebben zou ik me jouw frustratie nog wel kunnen begrijpen (al zou ik er zelf denk ik minder zwaar aan tillen, maar daar is iedereen (gelukkig) anders in. Wat ik wel jammer vind is dat als ik aangeef dat het niet van jouw spel vandaan komt, je hier openlijk aan twijfelt. Daarnaast geef je aan dat het niet relevant is als het niet van jouw spel gepikt is, en deze snap ik niet zo goed, aangezien jij zelf ook al aangeeft het niet zelf verzonnen te hebben. Waarom mag jij het wel van een ander spel overnemen en ik niet?

- @Sies: je begint al heel zwak door de man te spelen en niet de bal

Mee eens, had ik niet moeten doen. Je ziet voetballers ook weleens hun hoofd verliezen als er een tegenstander heel de wedstrijd loopt te zuigen en zeuren. Zullen we dan ook afspreken dit van 2 kanten niet te doen?
(En ondertussen elkaar veel Tourplezier toewensen. Sies is een wandelende clichégenerator met z’n “laten we elkaar allemaal in ons waarde laten” en “make love not war”. Ik doe toevallig dit jaar bij mijn eigen spel mee onder de naam ChatGPT, maar AI is tegenwoordig verder dan hij.)
(want aan jouw eerlijkheid twijfel ik in hoge mate)

- Bovendien ga je ook niet in op het niet geven van speluitleg hier en het verbergen van die speluitleg op je website achter de registratie.

Voor zover ik weet hebben de regels altijd voor de registratie gestaan. Er wordt continu aan de website gesleuteld dus het kan zijn dat het tijdelijk verdwenen was, maar nu staat het weer op de plek waar het hoort. Het is idd absurd om een spel te organiseren waar je eerst moet aanmelden om de regels te kunnen lezen. Dit is zeker geen bewust iets geweest.

Dit is (en nu echt) het allerlaatste wat ik hierover heb gezegd. Ik wil me focussen op een mooie tour en leuke spellen. Ik raad je aan hetzelfde te doen!

Sies

'@robertje en anderen

site had idd even een bug, maar nu moet ie het echt weer doen!

@marik je hebt helemaal gelijk, maar soms moet je toch echt even iets van je laten horen.

kraamvisite

Als oud korfbalmanager en kraamvisitor zeg ik: klaar nu, hoe prachtig is het dat er zoveel spellen zijn, voor zoveel liefhebbers? @sims kom eens in de chat als ie er weer is, gewoon een beetje babbelen, het is allemaal niet zo ernstig.

Marik

Uiteraard Sies, ik kan daar natuurlijk over meepraten. En dan zijn er ook medechatters die mij rustig proberen te houden ;)

esims

En als ik het inderdaad van jouw spel gekopieerd zou hebben zou ik me jouw frustratie nog wel kunnen begrijpen (al zou ik er zelf denk ik minder zwaar aan tillen, maar daar is iedereen (gelukkig) anders in.

Jij bent helemaal niet in de positie om daar iets van te vinden Sies. Achter Toerdepoele zit een groep mensen met commerciële intenties, waarvan jij de uitloper naar Wielerflits bent om deelnemers en ideeën te verzamelen. Mijn verhaal is dat ik het spel met de basisopzet zoals ik het nu speel, in 1990 gespeeld heb tijdens een stage op een laboratorium in Brabant (ik kom zelf uit Overijssel) en gegrepen ben door de beleving toen. Hoe mensen aan een transistorradio gekluisterd zaten omdat hun bonusrenner Clavirolat aan een lange solo bezig was. Sindsdien heb ik 30 jaar lang het spel zelf georganiseerd, vanaf 2001 online. Nooit enig commercieel belang voor ogen gehad; het kost me alleen geld. Ik denk dat iedereen ziet dat ik een website heb gemaakt waar ik mijn best op gedaan heb. En ik zie nu met lede ogen aan hoe een domme commerciële partij met een belangrijk kenmerk van het spel aan de haal gaat. Wat heb jij nu zelf helemaal gepresteerd Sies? Toerdepoele is letterlijk een pakketje schroot met een dun laagje chroom, waarbij dat laagje chroom het sjabloon (template) van een CMS is. Hoogstwaarschijnlijk Wordpress, Drupal of Joomla.

kraamvisite

'@ BEHEER: misschien eens tijd om in te grijpen? Sims wordt steeds persoonlijker in zijn aanvallen, en dat heeft nauwelijks nog te maken met toerdepoele. De lol van een spel gaat er zo wel snel af, mijns inziens. Het heet niet voor niets SPEL!

Sjonge Jonge

Esims: "Foei Sies, niet op de man spelen"

Ook Esims: "En ik zie nu met lede ogen aan hoe een domme commerciële partij met een belangrijk kenmerk van het spel aan de haal gaat. Wat heb jij nu zelf helemaal gepresteerd Sies?"

@Sies, gewoon helemaal niet meer op reageren lijkt me vanaf nu het slimste, moeite niet waard om in discussie te blijven. Veel plezier met je spel.

Sies

'@sjonge Jonge

ik heb WF al gevraagd dit topic te verwijderen. Heb genoeg deelnemers en op deze manier heeft het weinig nut inderdaad.

Robertje

Ik heb me ingeschreven in het spel van Sies en van Esims. Het spel waarbij ik het hoogste eindig is het beste spel, dus we zullen het over een kleine 4 weken weten.

Aerts

Ik benieuwd naar de regels en het idee van het spel. Maar ik moet me echter eerst inschrijven voordat ik verder kan. Waarom is dat? Want ik schrijf me pas in als ik mee wil doen, uiteraard.

Sies

Hi Aerts,

dat is een foutje. Wordt aan gewerkt, want inderdaad wil je eerst weten waarvoor je je inschrijft, logisch. Voor nu vind je hieronder de regels.

Spelregels Tour de France
De spelopzet
Elk wielerploeg heeft een budget van €25.000.000.
Elke deelnemer selecteert een eigen wielerploeg van exact 12 renners.
Elke deelnemer selecteert voor elke renner een reserverenner.
Het budget van de reserverenner maximaal gelijk aan de waarde van de gekozen renner
Voor een Klassementsrenner, Klimmer of Sprinter met een rating hoger dan 3 kan alleen gekozen worden voor een reserverenner met gelijke of mindere rating om te voorkomen dat uitgevallen sprinters ingeruild worden voor klassementsrenners
De reserverenner wordt actief na de etappe waarin de hoofdrenner is uitgevallen
Renners verdienen dagelijks punten voor hun ploeg voor hun prestaties in dagklassement, algemeen klassement, jeugdklassement, bergklassement en puntenklassement.
Het team dat aan het einde van de laatste etappe bovenaan staat wint Toerdepoele
Er is geen algemene inleg voor Toerdepoele, elke league kan dit zelf regelen.
De puntentelling
Een renner kan op de volgende manieren punten verdienen
Plaats in het dagklassement
De punten worden overgenomen uit Procyclingstats (Zie voorbeeld 100, 70, 50 etc)
Plaats in het algemeen klassement
Dagelijks: 15, 13, 11, 9, 7, 5, 4, 3, 2, 1
Eindstand: De punten worden overgenomen uit Procyclingstats (Zie voorbeeld 500, 380, 340 etc)
Punten in het puntenklassement
Dubbele punten in het bergklassement
Het jongerenklassement
Dagelijks: 5, 4, 3, 2, 1
Ploegmaten van de dagwinnaar
Dagelijks: 10
Ploegmaten van de eindwinnaar
Eenmalig: 20
Strijdlustigste renner
Altijd 20 punten per dag
Rode Lantaarn
Altijd 5 punten per dag
Dark Horse Nieuw
Wanneer een renner door 5% of minder van de teams is gekozen worden de punten dubbel geteld. Wanneer een renner tussen de 5% en 10% van de teams is gekozen tellen de punten 1,5x mee.

pirazzi

Dan hoop ik dat Wielerflits dit topic niet verwijdert, misschien een slot erop dan blijven de spelregels leesbaar.

Poeksel

Mochten er andere spellenmakers/spelleiders meelezen: het is inderdaad irritant als je spelregels niet kunt lezen zonder in te loggen.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.