CQ-Tour biedspel 2023

1 2 ... 9 10 11 12
Ajvenema

Balen dat je ziek bent man, op vakantie nog wel:s Hopelijk snel weer wat fitter, en focus je vooral op de belangrijke dingen!

Arry1338

Gelukkig gaat het met mij ondertussen al wat beter!

Dus bij deze de top 3 van gisteren: 1e is Zwartebroekengeletrui met 89 punten. 2e werd Ajvenema die 1 punt meer haalde dan de nummer 3, Sies, namelijk 78 en 77 punten.

Maar dan nu het meeste werk; het algemeen klassement na etappe 18:

1. Guido Maltempi - 1323
2. Zwartebroekengeletrui - 1285
3. Ab Normaal - 1172
4. Jefgodfather - 1105
5. Erveedeeee - 1026
6. SvenVDB - 1007
7. VincentK - 1001
8. Bode80 - 992
9. Pier Tol - 885
10. AJvenema - 872
-----------------------------------
11. BrackenRidgeCycling - 827
12. King Kelly - 809
13. Mithrandir - 788
14. Limal - 785
15. SammySosa - 770
16. Sjonge Jonge - 744
17. Rabbiej - 741
18. Vunky - 714
19. Sies - 601
20. Bastaix - 595
21. Thomberg - 517
22. Bonorrie - 471
23. Arry1338 - 450
24. Pirazzi - 434

Mithrandir

Goed dat je er weer bij bent Arry.
Helaas voor mij verdwijnt de top10 wel echt uit zicht nu.

Ab Normaal

Ja, fijn. Ziek zijn op vakantie is niks.
Top 10 plek is wel binnen. Denk nog strijd met Jef om de derde plek. Top 2 is wel gespeeld vermoed ik.

Ajvenema

Goh, het lijkt erop dat ik uiteindelijk nog best wel eens weer een top10 plek kan bemachtigen. En dan kijken of ik in de Vuelta eindelijk eens mee kan doen om de knikkers:)

VincentK

weer een top10 plek kan bemachtigen. En dan kijken of ik in de Vuelta eindelijk eens

O ja, dat is leuk. Top 10 is een Vuelta-plaats. Nu al weer zin in.

Omdat er hier waarschijnlijk veel doorgewinterde wielerspel fanaten rondlopen: Ik heb dit jaar aan veel tourspellen meegedaan en in veel gevallen bevielen die prima (puzzel van te voren uitdagend en/of acties tijdens de ronde zelf). De leuke spellen blijf ik spelen als er plaats is. De spellen heb ik allemaal gevonden op het WF-forum. Sommige worden er georganiseerd, andere besproken. Hebben jullie nog tips wat betreft spellen die op het WF geen aandacht hebben gekregen? Ben ook naar iets op zoek dat langer loopt en waar je bijvoorbeeld met een ploeg van een aantal renners en evt wat transfers een heel seizoen aan de slag gaat. Als je iets weet, post het dan svp even of stuur een PM met een linkje.

En tot slot: Goed dat je weer onder de mensen bent @Arry1338!

Arry1338

'@VincentK

Zeker zijn er wel wat leuke spellen die het hele jaar door lopen. Zo is er het 'Wielermaster CQ-SPEL' waar je aan de 2e divisie zou kunnen deelnemen. Als je bij de beste 2 eindigt verdien je een plaats in divisie 1, de laagste 2 degraderen dan weer.

Ook kun je proberen mee te doen aan de Afvalkoers klassiekers, Megaflits worldtour manager, Wielerbeurs of Fan Flandrien.

Wanneer je op het forum helemaal omlaag scrollt staat daar 'Wielerspellen'. Als je daarop klikt dan kun je op 'overige wielerspellen' klikken. Daar staan in principe alle zelf georganiseerde wielerspellen.

Arry1338

'@%&#€!!

Kunnen we weer opnieuw typen. Fantastisch forum...

1e in etappe 19 was Mithrandir met 87 punten. Gedeelde 2e plek is voor Bastaix en VincentK met 68 punten.

In het klassement leidt Guido met 43 punten voor op ZBGT. Ab staat al wat verder met 122 punten achterstand op Guido.

Arry1338

Etappe 20 is voor Guido met 170 punten, ruim voor Jefgodfather met 94 en Ajvenema met 93 punten.

Daarmee lijkt het spel beslist. De huidige stand met slechts Parijs en de eindstanden nog te gaan is als volgt:

1. Guido Maltempi - 1547
2. Zwartebroekengeletrui - 1414
3. Ab Normaal - 1305
4. Jefgodfather - 1234
5. Erveedeeee - 1159
6. VincentK - 1141
7. SvenVDB - 1091
8. Bode80 - 1075
9. Ajvenema - 1019
10. Pier Tol - 922
------------------------------
11. Mithrandir - 902
12. BrackenRidgeCycling - 875
13. SammySosa - 842
14. King Kelly - 841
15. Limal - 803
16. Vunky - 776
17. Rabbiej - 773
18. Sjonge Jonge - 755
19. Bastaix - 668
20. Sies - 649
21. Bonorrie - 555
22. Thomberg - 554
23. Arry1338 - 531
24. Pirazzi - 462

Arry1338

De laatste etappe is een prooi voor Ab Normaal, die met 87 punten net voor SammySosa blijft. Sammy behaalt 84 punten, Ajvenema eindigt wederom op het podium met 82 punten. Ab haalt daarmee op de valreep ook een etappezege binnen.

[U]einduitslag etappezeges Tour 23[/u]
[B]4x[/b]
Sjonge Jonge & Guido Maltempi

[B]3x[/b]
Zwartebroekengeletrui

[B]2x[/b]
Erveedeeee & VincentK

[B]1x[/b]
SvenVDB, Limal, Rabbiej, Jefgodfather, Mithrandir & Ab Normaal

Arry1338

Dan de einduitslag van de Tour editie van dit spel.

Lange tijd ging Zwartebroekengeletrui aan de leiding maar uiteindelijk gaat de overwinning niet naar hem. Met een verwoestende laatste week kwam Guido Maltempi opzetten. Bij het begin van de laatste week stond hij nog op de 4e plek, maar er was geen houden aan. Afgetekend pakt hij de overwinning voor Zwartebroekengeletrui en Ab Normaal. Gefeliciteerd!

[U]Winnende team van Guido Maltempi [/u]
1. Thibaut Pinot (805) - 257 punten
2. Felix Gall (455) - 540 punten
3. Wilco Kelderman (365) - 127 punten
4. Clément Champoussin (310) - 15 punten
5. Jonas Vingegaard (2999) - 887 punten
6. Jonas Rickaert (11) - 0 punten
7. Lars van den Berg (55) - 15 punten

De combinatie Vingegaard + Gall was genoeg voor een plek op het podium, maar met Pinot en Kelderman werd het verschil gemaakt. Goed gespeeld Guido!

-------------------------------------------------------

Voor de plekjes voor het Vuelta spel blijft Pier Tol maar net 3 punten voor op Mithrandir, die daarmee het forum in de gaten zal moeten houden in de voorbereiding op de laatste grote ronde.

[U]Einduitslag CQ-Tour biedspel 2023[/u]
1. Guido Maltempi - 1841
2. Zwartebroekengeletrui - 1683
3. Ab Normaal - 1532
4. Jefgodfather - 1401
5. Erveedeeee - 1386
6. VincentK - 1254
7. SvenVDB - 1242
8. AJvenema - 1241
9. Bode80 - 1210
10. Pier Tol - 1045
-----------------------------
11. Mithrandir - 1042
12. BrackenRidgeCycling - 999
13. SammySosa - 994
14. King Kelly - 949
15. Limal - 906
16. Vunky - 897
17. Sjonge Jonge - 837
18. Rabbiej - 825
19. Bastaix - 731
20. Sies - 712
21. Thomberg - 619
22. Arry1338 - 608
23. Bonorrie - 587
24. Pirazzi - 548

Arry1338

Woensdagavond zal ik weer in Nederland zijn. Dan zal ik kijken of ik nog wat statistieken kan delen die ons misschien kunnen helpen in de voorbereiding op de Vuelta!

Bedankt allemaal voor het meespelen, en tot over een maandje!

Guido Maltempi

Hiep hoi! De eerste twee weken jojo'den we op en neer tussen plek 5 en 12, maar vanaf etappe 13 bleek Felix Gall het geheime wapen dat we nodig hadden naast kopman Vingegaard. Ook Pinot, Kelderman en zelfs Lars v/d Berg deden af en toe wat duiten in het zakje, gelet op hun prijskaartjes hebben die alledrie naar behoren gepresteerd. Dat Champoussin en Rickaert ondertussen de kantjes eraf reden, nemen we dan maar op de koop toe. Op de tweede rustdag dacht ik eigenlijk dat het podium het hoogst haalbare zou zijn maar dankzij twee monsterscores in etappes 17 en 20 is het uiteindelijk zelfs een ruime overwinning geworden.

Mijn felicitaties ook aan ZBGT, Ab en de andere teams in de top 10. En Arry, thanks voor alle moeite die je steekt in de organisatie van dit leuke spel. Het zal flink wat tijd en energie kosten, zeker wanneer je onderweg ook nog ziek wordt en ondertussen met je gezin op vakantie bent. Voorlopig lekker even geen excelletjes meer openen ;)

**** Jefgodfather
*** Ab Normaal, Guido Maltempi
** SvenVDB, AJVenema, Mithrandir
* Zwartebroekengeletrui, Bode80, King Kelly, VincentK
Joker: Sjonge Jonge

Dit was mijn voorspelling voor de start. Van de 11 genoemde teams hebben er 8 de top 10 gehaald, dus als iemand mijn glazen bol een keer wil lenen dan mag dat ;)

Ik heb het team van Erveedeeee vooraf onderschat, die had met Hindley/Gall/Groenewegen een prima combo te pakken. En ook ZBGT heeft het beduidend beter gedaan dan ik had ingeschat. Mithrandir grijpt op een paar puntjes naast de top 10, in het team van King Kelly lieten Bardet en Landa het afweten en de Wat Als-trofee gaat naar Sjonge Jonge die met Mas, Cav, Ewan en Bauhaus ongekend veel pech had.

Guido Maltempi

De vorige keer plaatste de winnaar van de Giro een terugblik op zijn biedproces. Dat vond ik toen leuk om terug te lezen, dus hieronder ook een korte recap ter lering ende vermaak:

In de eerste biedronde ingezet op Girmay, S.Yates en Ciccone, aangevuld met Pinot, Gall, Kelderman en Champoussin. Girmay zag ik als outsider voor groen, Kelderman zou als knecht voor Vingegaard regelmatig top 20 kunnen rijden, en de andere vijf voldeden aan het profiel 'kandidaat bergtrui die ook met een schuin oog naar het klassement kijkt'. Het was dus mijn bedoeling om een breed team van subtoppers samen te stellen. Ik verwachtte wel dat Pogacar en Vingegaard met afstand de grootste puntenpakkers zouden zijn, maar ook dat op beide renners 3500-4000 punten geboden zou worden. En dat vond ik toch teveel van het goede.

De goedkoopste vier renners uit mijn eerste bod haalde ik binnen, maar bij mijn drie belangrijkste targets viste ik achter het net. Op Girmay werd ik ruimschoots overboden, Yates en Ciccone miste ik op een paar luttele puntjes. Die aanvankelijke teleurstelling sloeg al snel om in wilde euforie: voor biedronde 2 had ik nu het op één na hoogste budget beschikbaar van alle spelers... EN NIEMAND HAD NOG GEBODEN OP VINGEGAARD.

Ik heb hem vervolgens op safe binnen gehengeld door 1 puntje meer te bieden dan het nog beschikbare budget van de eerstvolgende speler. Achteraf had ik hem zelfs tegen zijn cq waarde kunnen oppikken: de 5 of 6 spelers die minder punten dan ik hadden, maar wel genoeg om nog op Vingegaard te kunnen bieden, kozen allemaal eieren voor hun geld. Had ik dit ballsy gokje gewaagd, dan zou ik ruim 800 punten beschikbaar hebben voor mijn laatste 2 plekjes. Maar ik durfde dat toch niet aan, waardoor ik nauwelijks budget overhield en het team moest opvullen met twee figuranten. Een bod op Eekhoff mislukte, daardoor werden het uiteindelijk Jonas Rickaert en Lars v/d Berg.

Toen was het werk gedaan en werd het geduldig afwachten hoe de Tour zich zou ontvouwen. In de sprintetappes hadden we niks te zoeken, het moest gaan gebeuren in het blok van etappes 13 t/m 17. Tot etappe 13 schommelden we zo'n beetje tussen plek 5 en plek 12 en dat was voor 90% te danken aan de punten van Vingegaard. Vanaf het moment dat Gall zich met het AK begon te bemoeien zetten we onze opmars in en mede dankzij de aanvalsdrang van Tibopino wisten we uiteindelijk de zege binnen te slepen.

Moraal van het verhaal: voortaan gewoon in de eerste ronde de cq waarde bieden op de absolute topfavoriet voor het AK ;)

Arry1338

Mooie beredenering Guido!

Mijn eerste twee boden waren beter doordacht dan mijn derde. Ik vulde mijn team aan met van Poppel, Izagirre en Bettiol, wie stuk voor stuk de punten verre van waard waren.

Met het direct uitvallen van Carapaz was mijn team onthoofd, en het verlies van Simmons kort daarna maakte het helemaal onmogelijk om er nog iets redelijks van te maken. Bilbao heeft als enige gedaan wat ik van hem kon verwachten, samen met Carapaz dacht ik een aardige basis voor een top 10 te hebben maar het mocht niet zo zijn.

VincentK

Goed gedaan Guido en de rest van het podium! Gefeliciteerd.

@Arry1338, dank voor het organiseren van het spel. De voorpret -het bieden- was groot en tijdens deTour zelf heb je er ondanks een vakantie met wat tegenslag een leuke editie van gemaakt.

Ik hou het forum in de gaten en hoop dat ik er bij de Vuelta op tijd bij ben.

En nogmaals @Guido,

Moraal van het verhaal: voortaan gewoon in de eerste ronde de cq waarde bieden op de absolute topfavoriet voor het AK ;)

Het bizarre van dit spel is dat zodra je een constante in dit spel constateert en hier post, die gelijk niet meer van kracht is. Maar als iedereen ervan uitgaat dat het tegenovergestelde dan het geval is, klopt dat ook niet meer. Kortom, een complete mindfuck dit spel :-)

¡Espero verte en una semana o cuatro!

Laatst gewijzigd
jefgodfather

Bedankt Arry1338 voor de organisatie.
Proficiat met je overwinning Guido Maltempi.

Ik heb geleerd dat je met één van de dure topfavorieten ver kan komen, maar je daarnaast nog enkele renners nodig hebt die ook punten pakken.
Maar zeker tevreden met mijn 4de plaats en kwalificatie voor de Vuelta
Ik ben terug van vakantie op 13 augustus, dus ik hoop dat het bieden pas erna begint, anders zal ik forfait moeten geven

VincentK

De top10 mag meedoen met de Vuelta, zie ik. Mijn hele avond weer goed :-)

Thomberg

'@Arry1338 dank voor de organisatie wederom en fijn dat je beter bent. Mijn prestatie was deze Tour dramatisch na mijn zege in de Giro.

@Guido, leuk om te lezen! En gefeliciteerd. Ik hoop de degens met je te kunnen kruizen in de Vuelta!

King Kelly

Als vanouds een geweldige organisatie en prima dagelijkse updates. Goed gedaan Arry!

Felicitaties aan Guido Maltempi, een mooie overwinning. Wat een impact kan één renner hebben in dit spel, maar bijna niemand durft all-in te gaan, hulde Guido!

Van mijn team werd vooraf veel verwacht, maar helaas viel Bardet snel uit (al betwijfel ik of hij echt gescoord zou hebben), was Landa een schim van zichzelf (waarom wil Patlef hem als helper voor REV in de bergen?) en bracht Powless weliswaar een bak bergpunten binnen de eerste dagen, maar bleef verder succes uit. Dylan Groenewegen reed wat mij betreft een mooie ronde. De overige teamleden waren opvulling, zowel in dit spel, als in de Tour.

Ik hoop ook weer mee te mogen doen aan het Vuelta spel. Alle klassementkleppers die daar mee gaan doen .... Keuze te over. Veel succes gewenst aan allen!

ZwartebroekengeIetrui

Gefeliciteerd Guido Maltempi met de overwinning, en Arry ook enorm bedankt voor de organisatie van het spel. Ik heb heel even de hoop op een overwinning gehad, maar toen ook Gall los kwam was het al snel duidelijk. Zelf zeer blij met de plaatsing voor de Vuelta versie van dit spel. Ook blijft het mooi dat een renner als Jonas Abrahamsen in meerdere ritten kan scoren, terwijl ik hem nooit serieus overwogen had totdat hij in ronde 4 mijn enige overgebleven optie bleek. Verder wisten mijn kopmannen Ciccone en Yates te doen wat ik van tevoren gehoopt had in meedoen voor de bergtrui en meedoen voor het podium. Alaphilippe en Woods had ik misschien iets meer van gehoopt, maar beiden hebben aardig punten voor mij gescoord. In ronde drie kwamen Coquard en Simmons, die eerste sprintte altijd leuk mee en deed altijd mee in tussensprintjes voor een derde plek in dat klassement. Simmons was helaas minder, waar een val in week een het onmogelijk maakte om zijn niveau te halen.

Mithrandir

Arry bedankt voor het organiseren van deze voor jou loodzware editie van dit spel.
De felicitaties gaan naar Guido Maltempi en natuurlijk ook naar de rest van de top10 die zich rechtstreeks plaatsen voor de Vuelta.
Helaas loop ik de top10 mis op 3 puntjes.
Ik zou graag roepen dat het onterecht terugzetten van Skjelmose in etappe 2 met deze rechtstreekse plaatsing kost.
Nadere bestudering van het team van Pier Tol leert dat hij hem ook heeft en dat dit dus niets uit heeft gemaakt.
Mijn keuzes dan die waren vooraf niet slecht (dat gevoel heeft iedereen wss).
Jasper Philipsen is ook achteraf geen slechte keuze.
Vaak is 1 topper voldoende voor een goede klassering.
Dus moet het aan de andere 6 liggen.
Skjelmose(1001) en O Connor(861) halen best nog wel wat punten maar voor hun kostprijs minder als gehoopt/verwacht.
Daarbij moet vermeld worden dat Skjelmose in ronde 3 pas opgevist werd toen alle parels er wel uit waren.
Traeen(252) en Tiller(439) zijn de grote tegenvallers ik had van beide toch wel 100pnt verwacht.
Fedorov(142 en Frison(72) zijn vulling die in ronde 2 is opgepikt onvermijdelijk als je voor een topper gaat.
Mijn inschatting was dat ze beide regelmatig in de vlucht zouden gaan en mss een keer vooruit konden blijven.
Conclusie: Ik kom in de breedte nog wat tekort voor die 900punten die de goedkoopste 4 kosten moet je meer punten halen.
In de Vuelta wil ik het graag opnieuw proberen.
Dat wordt opletten.

Vunky

Gefeliciteerd Guido en overige top tien spelers. Arry uiteraard weer bedankt voor de organisatie, top!

Tegenvallende koers deze voor mijn team. Hindley iets meer van verwacht en de rest vooral hoop tov echte verwachting. Tja goede leer weer, nu maar goed opletten voor de Vuelta.

pirazzi

Bedankt Arry!
Ion Izagirre won etappe 12, ook in je team dus wel een beetje de punten waard.
Zelf een middelmatig team met ook nog pech met uitvallers Cavendish en Meintjes.

Arry1338

Graag gedaan allen!

@Pirazzi
Dat klopt, maar hij was het aantal besteedde punten daarmee nog niet waard :)

1 2 ... 9 10 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.