Tourzomer.nl's Tour de France 2023

« 1 2
Dirk

Hi,

Daar zijn we weer, en nu is het tijd voor de Tour de France!

Wie doet er mee?
https://www.tourzomer.nl/nl/tour-de-france-2023/pool/wielerflits

En wie heeft er tips voor week 1, 2 of 3?

Groet, Dirk

Dirk

Alle ploegen lijken nu compleet!

Ecko

Ik doe uiteraard weer mee. Het is een leuk spel dat veel vooruitdenken vergt, en: zonder teampunten!
M'n Giro ging de mist in wegens het 'bewaren' van Evenepoel. Dat was een leermomentje.

Poeksel

Ik ben eigenwijs en maak weer dezelfde fout als bij de Giro.

Dirk

Leuk dat jullie er weer bij zijn, heb zin in de Tour!

Poeksel

Ik hoop op "wisdom of the crowd", want ik heb de acht meest gekozen renners in mijn team voor deze week.

pirazzi

Dat geloof ik wel maar ik kan geen andere teams zien omdat de ronde nog niet begonnen is

Poeksel

Op één punt wijk ik af van de wisdom of the crowd: Van der Poel is de meest gekozen kopman. Heb ik uberhaupt niet overwogen.

pirazzi

Ik heb van Aert als kopman omdat hij naar huis gaat als zijn vrouw gaat bevallen dus dan maar gelijk in de eerste week opstellen.

SvenVDB

Ik heb Mathieu zelfs niet gespeeld in week 1, eerste fout? 😀

Poeksel

Neuh.

pirazzi

Ook voor het eerst dat Wielerflits niet bovenaan staat in het Leagues klassement: tweede na de fietsende hondjes.

SvenVDB

Ik had mij als 1 vd eerste toegevoegd aan de Wielerflits subleague, maar ondertussen zit ik er niet meer in zie ik?

@Dirk: kan je mij terug toevoegen?

Dirk

Hi allen, ik had hier al aantal dagen niet gekeken, drukke agenda..

Wat een leuke Tour tot nu toe! Met MvdP als kopman wel heel veel punten misgelopen...

@SvenVDB, ik heb je toegevoegd.

Dirk

Vandaag Vingegaard als eerste op Puy de Dôme?

pirazzi

Nee, iemand uit de kopgroep, bijvoorbeel Matteo Jorgenson.

John Berger

Max (naam van mijn labradoodle) heeft het prima gedaan in deze 1e week. Philipsen als kopman en Powless als bergkoning waren de puntenpakkers, maar er waren ook tegenvallers zoals van de Poel, Alaphilippe en Jakobsen. Deze lijn doorzetten richting week 2 en 3 en hopelijk behoud ik dan mijn 1e plaats in the hall of fame. De TDF editie van 2023 is tot nu een mooie strijd tussen Pogi en Vingi. Mijn verwachting is dat Pogi over 3 weken toch de sterkste is maar wel na een mooie en harde strijd tot het eind aan toe.

Laatst gewijzigd
Ecko

Mijn tactiek om nu eens te beginnen met een aantal kanonnen (althans op papier) heeft vooralsnog goed uitgepakt.
Met 3-4 zekere massasprints (net zoveel als in de komende weken samen) was me duidelijk dat een sprinter kopman moest worden. Philipsen zorgde voor een erg fijne score.
Groenewegen en vooral Jakobsen vielen wat tegen, om het maar niet over Alaphilippe te hebben (in Van der Poel had ik niet veel vertrouwen, ook nu nog niet).
De ritzege van Hindley was een mooie meevaller. Skjelmose voldeed de eerste etappes, waarin ik van Pidcock meer had verwacht.
Pogacar: ook geen klachten over.
Nu erg eenzaam bovenaan in de Wielerflitsleague en 7de in het AK. Consolideren zal lastig genoeg worden, aangezien ik al heel wat favorieten verbruikt heb.
Wordt nu echt puzzelen en hopen op de juiste AK-mannen/vluchters.
Succes met de wissels!

Laatst gewijzigd
Ecko

Dit forum maar eens naar voren halen.
Mensen, doe met de Vuelta allemaal mee aan dit kekke spel (voor alle duidelijkheid: ik heb er niks mee te maken, ben slechts een enthousiaste deelnemer).
Opzet: iedere rustdag je complete team vervangen. Dat vraagt veel tactiek en gepuzzel. Leuk dus!

Dirk

Hi Ecko, helemaal eens, als je nog leuke features weet, dan zijn die altijd welkom :-)

Ik ga deze tour echt mega slecht, te weinig verdiept in de etappes, zit alleen nog te hopen op een eindsprint in week 3 zodat ik toch nog kan klimmen, maar weet absoluut nog niet wie ik moet selecteren..

Poeksel

Volgende week lijkt me makkelijker dan deze week.

Ecko

Dirk, ik heb ook na googlen geen idee wat features zijn, maar voor mij hoef je niets aan het spel te veranderen ;) Ik ga in het geel de derde week in, dus ik ben tevreden.
Ondertussen heb ik wel alle toprenners opgesoupeerd en truipunten zitten er ook niet meer in. Ben benieuwd of ik m'n voorsprong kan behouden. Deelnemers die Vingegaard, Pogacar of Philipsen nog kunnen inzetten zullen met stip stijgen, voor mij is het hopen op goede prestaties van mijn selectie. Spanning verzekerd!

pirazzi

De dagwinnaar van vandaag, Luukiepuuk, (230 punten) is iemand die de eerste 2 weken geen team heeft gemaakt. Dan is het een stuk eenvoudiger natuurlijk.

Ecko

Zo dan! Is dat een slimme tactiek? Ik denk niet dat hij gaat winnen, maar toch, dit moet je niet willen Dirk. Iedere periode verplicht een volle selectie lijkt me vanaf de Vuelta een keiharde eis.

Bij mij viel Jorgenson meteen al af :( En ik zie de achtervolgers snel naderen, ik ga het niet redden.

Poeksel

Tja, je kan ook allemaal knechten opstellen in de eerste twee weken en dagzeges boeien niet echt, dus lijkt me niet nodig om er iets aan te doen.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.