Afvalkoers Vuelta 2023

1 2 3 4 ... 8 9
Ab Normaal

Meijers heeft zich aangemeld via de mail

Ab Normaal

En met Stijn Vastiau zijn we vol.

Rawolf

was mn team aan het maken maar vind 10000 erg veel moet ik zeggen.

Ab Normaal

Je mag 15 renners.

Ecko

'@ Rawolf, van wie moet je dat zeggen?

opa

Opa zit midden in een verhuizing en het gaat jammer genoeg niet tukken om een team in te sturen.

Veel succes allemaal! Het beloofd een van de spannendste vuelta's van de afgelopen jaren te worden.

Ab Normaal

Dan schuift Treenert door naar divisie 1 en hebben we nog een plekje vrij.

Rabbiej

Kleine crosspost uit het topic van de 2e divisie die zojuist is geopend. Ik heb een excel-bestand beschikbaar gesteld wat het puzzelen makkelijker moet maken. Via de volgende url kom je bij het bestand: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1EwTcD5hdfFN5vPoMX-cA1SUjzVJD2nba/edit?usp=sharing&ouid=106199600079884954229&rtpof=true&sd=true

Ab Normaal

Rawolf heeft wel gelijk.
Even iets meer informatie bij de gedachtegang.

De Giro hebben we volgens de standaard regels gespeeld. De teams leken daar extreem veel op elkaar, wat logisch was gezien het budget en de waardes van de renner. Met veel vrijwel dezelfde teams vind ik het minder leuk. Toen ik vervolgens het deelnemersveld van de Tour zag besloot ik het budget te vergroten omdat anders de keuzes door het budget weer voor je gemaakt zouden worden.
Denk dat dit een goede beslissing was want de variatie in de teams was best hoog.
Ook werd er geopperd om te kijken of we de hoeveelheid renners niet konden verhogen van maximaal 12 naar maximaal 15.
Dat heb ik bij deze Vuelta doorgevoerd maar dan mag het budget natuurlijk niet zo krap zijn dat 12 renners al een probleem wordt. Toen ik de startlijst zag met Evenepoel en Vingegaard leek mij dat weer aan de dure kant en daarom besloot ik om het budget te handhaven.

Wat ik volledig over het hoofd heb gezien is dat de sprinters in de Tour heel duur waren en hier heel goedkoop.
10.000 is dus, zoals Rawolf al constateerde, teveel. 8.000 of misschien nog wel lager was beter geweest.
Als ik de teams bekeken heb zullen we vanzelf wel zien of er nog steeds veel variatie in zit.

In ieder geval komt er na de Vuelta een evaluatie waarin ik jullie mening ga vragen. Allemaal bedoeld om het spel nog leuker te maken.

Veel puzzelplezier nog voor de laatste pak 'm beet 34 uur.

Laatst gewijzigd
Ecko

Ik heb toch wel wat lastige knopen moeten doorhakken.
Het kan misschien ook zo zijn dat een iets ruimer budget juist zorgt voor wat meer variatie, dat je niet vooral de must haves in de teams ziet maar ook wat meer gewaagdere gokjes.
M'n team (divisie 2) is verstuurd. Het grote bibberen kan beginnen!

Nijmos

Het probleem van het aantal cq punten is ook weer niet zo groot. Als je denkt een goed team te kunnen maken met minder punten, zal de rest dat ook wel denken, en moet je dus op je cq tellen passen

FrankSteenbergen

Klopt het dat divisie 3 dus niet doorgaat?

pirazzi

Ze hebben de nummering gewijzigd.

Ab Normaal

'@FrankSteenbergen
iedereen doet mee, alleen zit jij in divisie 2.

JDV21

Ik heb mijn team verzonden! Ben benieuwd naar alle keuzes en of het ruime aantal cq punten juist voor variatie of veel eenheidsworst heeft gezorgd. Succes iedereen!

Ab Normaal

Met nog 40 minuten te gaan moet ik nog 4 teams ontvangen!

Bode80

Team is verstuurd!

ivo001

9e van de 21 in de tie-break stand, dat valt niet tegen.

Arry1338

Van veel te goedkoop in de Tour naar een van de duurste in de Vuelta.

Arry1338

Roglic en Van den Berg zijn al meteen irrelevant. 21/21 keuzes.
Ayuso mist in het team van Rabbiej.
Groves mist in het team van Big Apple.

In totaal hebben we bij de start 46 verschillende renners geselecteerd en spelen we dus effectief met teams van 13 relevante renners.

Aantal keer gekozen:
Roglic - 21
van den Berg - 21
Ayuso - 20
Groves - 20
Dainese - 18
Gregoire - 18
Molano - 18
Almeida - 17
Vingegaard - 16
Martinez - 12
Uijtdebroeks - 12
Coquard - 11
Menten - 11
Dunbar - 10
Thomas - 10
Buitrago - 9
Lazkano - 7
Evenepoel - 6
Poole - 5
Rubio - 5
Engelhardt - 4
Kuss - 4
Arensman - 3
Bernal - 3
Aular - 2
Ganna - 2
Onley - 2
Storer - 2
van Eetvelt - 2
Vendrame - 2
Vlasov - 2
Govekar - 2
Kämna - 2
Kron - 1
Vauquelin - 1
Heiduk - 1
Watson - 1
Vine - 1
Bagioli - 1
Cattaneo - 1
Theuns - 1
Soler - 1
Page - 1
Mas - 1
Barthe - 1
Denz - 1

Laatst gewijzigd
pirazzi

Aantal keer gekozen missen we nog in divisie 2 maar dat zal nog wel komen. 👍

jefgodfather

Lastminute gisteren nog wat gewijzigd want Onley, Lazkano, Lenny Martinez en Gregoire vond ik wat teveel onbekendere goedkope krachten. In 2 plaatsen dan maar Soler en Molano gebracht

ik vond geen makkelijke opdracht want moeilijk in te schatten hoeveel budget je moet vrijhouden voor ene gelijkstand. IK ben ergens gestrand in de middenmoot, dus daarmee kan ik wel leven. Met mijn eerste versie was ik bij de goedkoopste ploegen geweest.

en hoeveel sprinters je moet meenemen was ook niet makkelijk in te schatten; ik ben voor 6 gegaan. Geen idee of dat teveel is: Groves, Theuns, Dainese, Molano, Menten en Marijn Van Den Berg

Veel succes iedereen

Rawolf

Dainese veel gekozen, had dat niet verwacht. En ik de enige met Page. Had eigenlijk Thijssen maar Page zal nu wel sprinten en heb daar wel vertrouwen in. Benieuwd! Molano was een musthave totdat Ivo Oliveira uitviel met griep, dat is zijn halve leadout weg. Maar heb m toch maar behouden omdat ook de andere sprinters niet overhouden. Groves de enige met een volledige leadout die wilde ik sowieso mee. Coquard dan verkozen boven Dainese/Theuns en co omdat Coquard hopelijk wat meer heuvels overleeft.

Vooral de jonge duos Onley&Poole en Martinez&Gregoire vond ik erg goede value. Lastig tussen die 4 keuzes te maken. Ben uiteindelijk voor de 2 van Groupama gegaan omdat ik las dat Poole en Onley ook nog een klassement in het achterhoofd hebben wat ik niet bevordelijk acht voor de daguitslagen.

Lazkano heb ik nooit over getwijfeld met zijn geetaleerde vorm en prijs. Zelfde geld voor Roglic, Marijn en Engelhardt. Qua klassement had ik liever Evenepoel gehad boven Vingegaard maar het prijsverschil was voor mij net te groot. Dan maar opvangen met Vlasov, Ayuso én Almeida daarachter. Ik heb gekozen de tijdrit buiten beschouwing te laten en aan te treden zonder Evenepoel of Ganna. Je moet af en toe risico's nemen.

VINGEGAARD Rasmussen Jonas
VLASOV Aleksandr
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
UIJTDEBROEKS Cian
PAGE Hugo
VAN DEN BERG Marijn
LAZKANO Lopez Oier
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain
ENGELHARDT Felix

Laatst gewijzigd
Bode80

Wie zit er volgens jullie vandaag in de gevarenzone?
Teams zonder Gregoire
Teams zonder een sterke sprinter zoals Coquard
Of wordt een AK sprint? Dan zijn er niet veel veilig.
Ik verwacht dat Gregoire bepalend gaat zijn.

VincentK

Ik vrees dat Gregoire vandaag helemaal niet gaat rijden en dat de organisatie (officieel) voor een qua tijd genaturaliseerde finish zorgt of dat een paar grote jongens het peloton aan het peloton uitlegt dat het vandaag geen tijd voor fratsen is. En in dat geval wordt het alleen de laatste paar 100 meter knallen en ik weet niet of dat lang genoeg is voor Gregoire. Maar misschien slaat het weer nog om en zijn de straten wel op tijd droog.
Misschien niet de start waar we op gehoopt hadden, maar saai is het niet :-)

1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.