Afvalkoers Vuelta 2023

1 2 ... 6 7 8 9
Onbekende gebruiker

Gespeeld om te winnen @jefgodfather en @Rawolf niks op af te dingen, de afvalkoers is onverbiddelijk en ik ben blij dat jullie afvallen. Tot in de Giro!

Bode80

'@Jef:

Klopt. Jouw sprintploeg stak er bovenuit.

Met die dadendrang van Remco blijven Sammy en Treenert gevaarlijke outsiders. Hopelijk neemt Remco nog een extra Rustdag (of 2) in etappe 16 tm 18. Sammy en Treenert wil je er niet bij hebben bij etappe 20.

erveedeeee

De tweede rustdag gehaald! Tijdens de tour heb ik toen een kleine voorspelling gemaakt, waarbij ik de uiteindelijke winnaar goed had. Kijken of we dat kunnen herhalen.

Morgen is dan direct wel een loterij. Waarschijnlijk wint een grote vluchtgroep de etappe. Sammy is ons duurste team en heeft met Evenepoel een potentiele vluchter. Die heeft echter al aangegeven zich te sparen, dus zal Sammy niet reddden. Voor de rest zouden Thomas e/of Martinez hem kunnen redden, maar die zijn veel gekozen. Een Buitrago in de vlucht zorgt er al voor dat Martinez hem niet redt. Alleen met Thomas in de vlucht kan hij Bode verslaan. Of bernal moet opeens meedoen, maar die hebben we helemaal nog niet gezien. Ik geef dus Sammy de meeste kans om af te vallen, met Bode als 2e.

Etappe 17 en 18 zijn twee forse bergritten. CA en Bode hebben beide Kuss als extra klimmer dus die zijn veilig, al mist CA wel UIjtdebroeks. Treenert wordt mogelijk gered door Evenepoel, en kan eventueel ook nog terugvallen op een Rubio of Denz vanuit de vlucht.
Wat mij betreft in de gevarenzone zijn Poeksel, Mithrandir en ikzelf. Waarbij ik denk dat Poeksel in etappe 17 sneuvelt en Mithrandir in 18, beide op CQ waarde.

In etappe 19 gaan we dan sprinten. Hier valt het doek voor Treenert met alleen Dainese.

Etappe 20 is weer een loterij. Mijn team, tegen de twee Kuss teams. Zou heel goed mijn einde kunnen worden, maar kan ook prima door CQ worden beslist. Ik ga voor dat laatste. CA vliegt er uit dan.

Dan krijgen we een herhaling van de tourfinale. Bode tegen mij. In de tour won Bode, maar in de Vuelta heb ik het geheime wapen. We hebben allebei Dainese en Menten, maar een 18e plek van Samuel Watson gaat mij naar de overwinning brengen.

Wat denken jullie?

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

'@Erveedeeee ik vind dat je veel te weinig rekening houdt met de etappezege van Santi Buitrago in etappe 20. Terwijl Cian en Lenny tegen die tijd al helemaal naar de getver zijn.

Onbekende gebruiker

Sammysosa
[s]EVENEPOEL Remco[/s]
MAS NICOLAU Enric
[s]THOMAS Geraint
UIJTDEBROEKS Cian
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain
BERNAL GOMEZ Egan Arley[/s]

Treenert
[s]EVENEPOEL Remco[/s]
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
[s]UIJTDEBROEKS Cian
RUBIO REYES Einer Augusto
GREGOIRE Romain
BERNAL GOMEZ Egan Arley[/s]

De Evenepoel teams, Treenert en ik gaan het uitmaken vandaag. En dat is een strijd geworden tussen Mas en Almeida&Buitrago, de nummer 6, goed voor 240 punten tegen de nummers 11 en 13 goed voor 100 en 70 punten. Dat betekent volgens mij dat we @Treenert uit mogen zwaaien.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ja, dat betekent het. Evenepoel nam extra tijd vrij om morgen het hachje van Sammysosa te redden.

Bode80 1.370 8.560
Ceramiche Ariostea 1.360 8.884
Mithrandir 1.320 9.077
Erveedeeee 1.250 8.641
Poeksel 1.250 9.081
Sammysosa 790 9.480
Treenert 720 9.154

Het ligt dicht bij elkaar voor de niet Evenepoel teams. Dat betekent met Remco in de vlucht morgen, waarschijnlijk een spannend dagje.
Helaas voor Treenert, maar toch een 7e plek is niet iets om je voor te schamen.

Team Treenert
EVENEPOEL Remco
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
UIJTDEBROEKS Cian
RUBIO REYES Einer Augusto
VAN DEN BERG Marijn
GREGOIRE Romain
DENZ Nico
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Bode80

Het zou mij verbazen als Evenepoel in beide komende etappes voor de AK renners eindigt. Dat zou dan betekenen dat Sammy in 1 van beide ritten zal stranden.
In de andere bergrit zal het waarschijnlijk gaan tussen Poeksel en erveedeeee wie er afvalt.
Ik verwacht geen opleving meer van Thomas (misschien zaterdag) dus daarmee zou ik veilig moeten zijn, voorlopig.

Poeksel

Hup Lennert? Ik heb er niet veel vertrouwen in, maar toch de voorspelling van rvd verslagen.

Onbekende gebruiker

'@Bode80 vergeet niet dat ik Mas ook nog heb. Mas en/of Evenepoel moet voor in ieder geval Vingegaard eindigen en bij voorkeur ook Almeida, dan zou ik er door zijn

Onbekende gebruiker

Vanaf hier wordt het dan duimen dat Mas net voor Vingegaard eindigt

Onbekende gebruiker

En vanaf hier kan ik ophouden met duimen. Het was mooi mannen, succes aan de achterblijvers om Madrid te halen!

Ab Normaal

L'Angliru. Het Beest van Asturië. En man, wat een pokkeding is het. Dat vinden ze allemaal. Allemaal? Nee, één mattje op een fietsje geniet. Hij weet hoe het beest te temmen. Iedere keer weer haalt deze berg het beste naar boven in Wout Poels. Ook vandaag reed hij weer indrukwekkend.
Almeida, Ayuso, Mas, hij reed ze er allemaal genadeloos af. Dus Wout ging winnen?

Nee, 3 gele killerbees zaten aan zijn kont gekleefd. En daarna kregen we een staaltje onbegrijpelijke koerstactiek. Dat het niet lekker zit tussen minimaal 2 van de drie is duidelijk. In ieder geval pakte ook Roglic dan zijn etappe mee. Voor Vingegaard en Kuss.

Bij ons bleek Evenepoel wederom een slechte keus. Na de Giro bleek ook in de Vuelta Remco kiezen een verkeerde beslissing.
Echt spannend hoeven we het niet te maken, het laatste Evenepoel team sterft boven op de L'Angliru.
Sammysosa zal zich de laatste der Mohicanen hebben gevoeld maar die zijn dan bij deze uitgeroeid.

En toen waren we nog met 5 over.

Ik geef het stokje voor een paar dagen door aan Rabbiej. Vlieg morgenochtend voor mijn werk naar het buitenland met twee avond verplichtingen. Zaterdag einde middag weer thuis voor de ontknoping.

Bode80 2.080 8.560
Ceramiche Ariostea 2.040 8.884
Mithrandir 1.840 9.077
Poeksel 1.730 9.081
Erveedeeee 1.680 8.641
Sammysosa 1.060 9.480

Team Sammysosa
EVENEPOEL Remco
ROGLIC Primoz
MAS NICOLAU Enric
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
GROVES Kaden
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
UIJTDEBROEKS Cian
VAN DEN BERG Marijn
AULAR SANABRIA Orluis Alberto
GOVEKAR Matevz
BARTHE Cyril
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Bode80

Zonde Sammy. Goed team maar helaas voor jou heeft Evenepoel niet geleverd deze Vuelta. Op naar morgen!

Bode80

Ik had een mooie analyse gemaakt maar die post is verdwenen.
Weinig verschillen onderling waardoor CQ en/of een enkele renner het verschil gaat maken.

erveedeeee en mijn team hebben de grootste kans om te winnen. Ceramiche en Mithrandir hebben Buitrago nodig om de finale te halen en te kunnen winnen.
Poeksel heeft de minste kans om te winnen.

erveedeeee

Je analyse is niet verdwenen, maar had je in het verkeerde topic geplaatst. Het staat in de klassiekers afvalkoers.

Voor mij wordt vandaag wel cruciaal. Gisteren zaten Buitrago en van Eetvelt lang mee. Als dat vandaag weer gebeurt of ze zitten beide in de vlucht dan kan het nog lastig worden.

Potentiele aanvallers
CA: Thomas, Buitrago Martinez
Bode: Martinez (als enige geen Thomas)
Mithrandir: Thomas, Buitrago (als enige geen Martinez
Poeksel: Thomas, van Eetvelt, Martinez
erveedeeee: Thomas, Martinez, Poole

Bode80

Dat verklaart het haha. Hier dan alsnog.

Nog 5 teams over. Hieronder de overgebleven renners die het verschil kunnen maken.

Bode80 8.560:
KUSS Sepp
MARTINEZ
UIJTDEBROEKS
MENTEN

Ceramiche Ariostea 8.884:
BUITRAGO
KUSS Sepp
MARTINEZ
THOMAS
MENTEN
ENGELHARDT

erveedeeee 8.641:
MARTINEZ
THOMAS
UIJTDEBROEKS
MENTEN
WATSON
POOLE

Mithrandir 9.077:
BUITRAGO
THOMAS
UIJTDEBROEKS
MENTEN
HEIDUK

Poeksel 9.081:
MARTINEZ
THOMAS
UIJTDEBROEKS
Van Eetvelt

Bode80: Geen Thomas en Buitrago in het team is het grootste risico. Laagste CQ en Kuss in het team is een grote plus om Madrid te halen. Legt het dan wel af tegen erveedeeee als Watson top 20 sprint. Tegen de andere teams kan het niet misgaan in Madrid.
Ceramiche Ariostea: Heeft een goed AK team maar als enige geen Uijtdebroeks. Engelhardt is een joker. Moet hopen dat hij met Mithrandir mag sprinten in Madrid na een geweldige prestatie van Buitrago op zaterdag.
erveedeeee 8.641: Lage CQ en Watson geven herm een goede kans om deze editie te winnen.
Mithrandir 9.077: Door de hoge CQ en weinig unieke renners lijkt het niet mogelijk om in Madrid te winnen. Madrid halen met behulp van Buitrago moet zeker mogelijk zijn.
Poeksel 9.081: Geen Menten zorgt voor een probleem bij sprints omdat Poeksel ook de hoogste CQ heeft. Vanwege CQ waarden ook de AK dagen uitdagend. Om ieder team te verslaan moet er veel geluk nodig zijn. Daarvoor heeft hij goede prestaties nodig van Eetvelt, Uijtdebroeks (tov Kuss) en Martinez (tov Buitrago). In Madrid winnen lijkt onmogelijk.

Rabbiej

Er was 1 dag deze Vuelta dat Evenepoel het allemaal niet meer aankon. Alle andere dagen stelde die allesbehalve teleur. Vandaag was weer een dag dat niemand hem tegen kon houden. Of ze wilden hem in ieder geval niet tegen houden. De zwartgelen vonden het wel goed en lieten de groep zijn gang gaan. Samen met Evenepoel waren het met Caruso, Kron en Poole nog een aantal renners die aardig bergop kunnen rijden. Maar aardig bergop is kansloos tegen een Evenepoel in vorm. Geen tegenstand dus en de etappe was daardoor al snel beslist. Niet heel spannend allemaal. Daarachter bekende Jumbo kleur. Ze hebben gekozen om Kuss de ronde te laten winnen. Met nadruk op laten winnen, want de afgelopen dagen liet wel zien dat die niet de beste zwartgele was. Maar als je naar het jaar van Kuss kijkt dan mag je daar alleen maar je pet voor afnemen.

De pet afnemen deden we vandaag voor Erveedeeee, hij had in zijn selectie een plek voor Max Poole gereserveerd en die reed vandaag naar een verdienstelijke 4e plek. Genoeg voor Erveedeeee om de etappe te winnen en dichterbij zijn doel te komen om de afvalkoers te winnen. De minste vandaag was helaas Poeksel. Net iets minder sterk dan de andere teams in deze fase van de strijd en dat zorgt ervoor dat jij niet mee mag naar de wat vlakkere weg morgen. De 5e plek voor jou Poeksel, daar hoef je je niet voor te schamen.

Uitslag
1 Erveedeeee 720
2 Ceramiche Ariostea 530
3 Bode80 520
4 Mithrandir 450
5 Poeksel 400

Afvaller:
Poeksel
Vingegaard Rasmussen Jonas
Roglic Primoz
Ayuso Pesquera Juan
Thomas Geraint
Almeida Joao Pedro Gonçalves
Coquard Bryan
Groves Kaden
Dainese Alberto
Dunbar Eddie
Molano Benavides Juan Sebastian
Uijtdebroeks Cian
Van Den Berg Marijn
Van Eetvelt Lennert
Martinez Lenny
Gregoire Romain

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Buitrago zorgt er voor dat ik niet de minste punten heb vandaag.
Helaas is Poeksel de afvaller van vandaag hij was de enige nog met een hogere cq waarde dan ik.
Dus die escape nu ook kwijt.
Het wordt de komende dagen lastig.
Ik hoop dat Heiduk mag sprinten morgen.

Rabbiej

Ze hebben zowaar nog een paar vlakke wegen in Spanje weten te vinden. Toch fijn voor de rappe mannen die over al die bergen heen zijn geploeterd. Het ging nog best rap vandaag, mede door 4 man die zich deze Vuelta ook nog even van voren wilden laten zien. Want zeg nou zelf: La Berre, Lapeira, Schlegel en Davy waren vast 4 renners geweest die je niet had opgenoemd als ik je had gevraagd welke renners er meededen deze Vuelta. Na vandaag zijn we ze ook snel weer vergeten want heel veel indruk maakten ze nou ook weer niet. Het werd sprinten, zou Kaden Groves opnieuw de sterkste blijken? Dat is die misschien wel, maar een forse valpartij een paar kilometer van de meet zorgde ervoor dat die zijn benen niet mocht laten spreken. Alberto Dainese profiteerde maar al te graag en was rassprinter (kuch) Filippo Ganna te snel af.

Snelle mannen, dan moeten we bij het team van Erveedeee zijn. Hij heeft de bergen goed overleefd en zag vandaag zijn snelle mannen net iets meer punten scoren dan de rest van de teams. De andere ploegen scoorden met Dainese, Van den Berg en Menten dezelfde punten en dus kwam het aan op CQ-score. Zo hoog was die score van Mithrandir niet maar zijn 9077 punten was meer dan die van Bode80 en Ceramiche Ariostea en daardoor is het na vandaag boeken toe voor Mithrandir. We gaan naar de halve finale met Bode80, Ceramiche Ariostea en Erveedeeee. Die eerste 2 zullen morgen van Erveedeee af willen raken want anders gaat het lastig worden in Madrid.

Uitslag:
Erveedeeee 1.100
Bode80 1.060 (8.560)
Ceramiche Ariostea 1.060 (8.884)
Mithrandir 1.060 (9.077)

Afvaller:
Mithrandir
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
MENTEN Milan
VAN DEN BERG Marijn
UIJTDEBROEKS Cian
GREGOIRE Romain
HEIDUK Kim

Bode80

Top 3 is binnen! Fingers crossed dat Kuss en/of Buitrago top 20 eindigt en Thomas en Poole niet.

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Jammer maar niet onverwacht.
Ik had even hoop dat Heiduk me nog ging redden toen hij met Ganna in zijn wiel op de finish afstormde.
Het groepje was niet al te groot meer en als hij doorgetrapt had was hij nog 19e geworden misschien.
Hij werdt 30e dus boeken toe.
Bedankt Ab en Rabbeij het was weer een mooie afvallers.
Succes aan de laatste 3 deelnemers.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Met G mee ziet het voorlopig er het slechtst uit voor Bode80 maar goed er staat nog 170 km op de teller.

Rabbiej

10 beklimmingen om deze Vuelta af te sluiten, alsof er nog niet genoeg geklommen was. Het algemeen klassement was beslist, de Jumbo’s gingen elkaar niet meer aanvallen en ze kwamen dan ook gebroederlijk over de streep. Sepp Kuss wint deze Vuelta, daar had je flink wat centjes mee verdiend als je dat voor de ronde had voorspeld. De laatste bergetappe werd een leuk duel tussen de vluchters. Evenepoel zat er bij maar al deze dagen heeft hem toch wel wat vermoeid. Bergop kon die Poels, Soler en van Eetvelt niet meer volgen maar hij kwam toch terug in de afdaling. In de eindsprint bleef het spannend tot op de lijn maar uiteindelijk kon Nederland toch nog een etappezege bijschrijven deze Vuelta. Wout Poels verdiende er deze ronde zeker 1 en in zijn laatste kans deed die het dan toch.

Ceramiche Ariostea verklapte het al dat het er slecht uit zag voor Bode80. Geen Geraint Thomas in zijn ploeg en die werden wel gekozen door Erveedeeee en Ceramiche Ariostea en dat was vandaag dan ook het verschil. Thomas redde het ook vandaag niet en het is duidelijk dat zijn benen niet zo goed waren als in Italië eerder dit jaar. Maar hij finishte wel als 13e en dat zijn precies de 70 punten die Bode tekort komt vandaag. Een knappe derde plek voor jou in deze ronde. Morgen sprinten in Madrid. We zullen daar in het bijzonder gaan kijken naar Felix Engelhardt en Samuel Watson, zij zullen deze editie gaan beslissen.

Uitslag:
1 Erveedeeee 170
2 Ceramiche Ariostea 170
3 Bode80 100

Afvaller:
Bode80
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
MENTEN Milan
UIJTDEBROEKS Cian
KUSS Sepp
VAN DEN BERG Marijn
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain

Laatst gewijzigd
Bode80

Aiiii strandt mijn team toch nog door Thomas... Helaas net niet weer de finale gehaald.
Succes morgen erveedeeee en Ceramiche!
@Ab/Rabbiej: Veel dank voor de organisatie!

Ceramiche Ariostea

Geen Engelhardt en geen Watson in de top 20 dus wint Erveedeeee in de finale op CQ van ondergetekende. Erveedeeee van harte gefeliciteerd!
Ab en Rabbiej hartelijk dank voor de organisatie van dit spel. Tot in de Giro met mijn free pass.

1 2 ... 6 7 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.