Bagagedrager Spel - Vuelta a España 2023

1 2 3 4 ... 11 12
Franco Bitossi

Ik voel me net Adam Hansen, drie grote rondes in een jaar. Ik doe graag mee.

Limal

Ik ga een interessante uitdaging aan: de laatste week van de Vuelta zal ik geen internet hebben, dus ik doe dag per dag mee tot dan en stuur de laatste 6 renners in één keer door. Misschien haal ik Madrid niet als er die dagen te veel opgevers zijn, maar dit spel is te leuk om te laten passeren ;-)

pirazzi

Tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden om internet te gebruiken, bijvoorbeeld via een smartphone. Ook in het buitenland kun je een prepaid simkaart kopen die 80 dagen geldig is. Maar het is je eigen beslissing natuurlijk of je daar geld voor over hebt.

Laatst gewijzigd
Limal

'@Pirazzi, ik ga op meerdaagse trektocht in the middle of nowhere - vaak zal er geen (3G/4G) gsm-bereik zijn en sowieso ga ik stroom 'sparen' voor communicatie met het thuisfront en noodgevallen. (Ja, ik neem ook al een dikke powerbank mee... )

Laatst gewijzigd
King Kelly

Dank voor de organisatie! Ik doe graag weer mee aan dit leuke spel!

Rabbiej

Weinig geluk nog voor mij dit jaar in dit spel maar uiteraard ga ik proberen de rode trui van vorig jaar opnieuw te veroveren.

Xander24

Hoihoi, natuurlijk doe ik weer graag mee, topspel

jappe666

Zoals altijd, met heel veel plezier!

Kanarie

Ik doe ook graag weer mee

JapieJapo

Zet mij maar op de lijst, leuk spel!

BigApple

Ik doe graag mee. Ik zal vooraf al 21 renners sturen, zodat een DNF niet zal gebeuren!

Terrasman

Ik doe ook graag weer mee

pirazzi

Renner voor etappe 1 al gemaild.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Renner voor etappe 1 en 2 ingestuurd.

Weinig vluchtetappes deze keer trouwens, zal in dit spel dichter op elkaar zitten dan normaal.

Bizziecle

Ben erbij renner komt er aan

Wielervolger

De eerste ploeg start deze avond pas om 18:55. Spelers die interesse hebben om mee te spelen hebben tot dan de tijd om hun eerste renner door te sturen.

Arry1338

'@Ditisdavid
Waar baseer je dat op? Ik verwacht dat zo'n 9 etappes gewonnen zullen worden door een renner uit een ontsnapping.

Bizziecle

Ik bnv zo vrij geweest op onderstaande chat een oproep te doen
https://discord.gg/NZ5CzNH6xE

Silent Hill

Net op tijd terug van hoogtestage. Ik bedoel: vakantie. Im in !

Bizziecle

Heb je op een stille heuvel gezeten?

VincentK

Ik waag het er toch maar op (de Vuelta is voor iedereen te moeilijk en ik verwacht net als Arry1338 dat het ontsnappingen gaat regenen).
Mijn eerste renner heb ik gemaild.
Succes allemaal!

ditisdavid

'@Arry
1 tijdrit
1 ploegentijdrit
6 sprintkansen (en die gaan in de Vuelta om een of andere reden eigenlijk nooit naar de vlucht - 1 keer in de laatste 10 jaar, en de sprinters strandden toen op enkele meters)
1 heuvelrit in etappe 2 (te vroeg voor een winnende vlucht)
11 bergetappes
1 vluchtetappe pur sang

Dus om 9 winnende vluchten te krijgen moeten waarschijnlijk 8 op 11 bergetappes door de vluchters gewonnen worden. Dat gaat nooit gebeuren. Bovendien is een aankomst bergop meestal nou niet een ideale rit om even 10 minuten uit te lopen op de spelers die in het peloton zitten, dus de mogelijkheden om echt grote verschillen te maken zijn sowieso beperkt.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

En tot slot zou 9 etappes voor de vlucht ook licht bovengemiddeld zijn.
2022 - 7
2021 - 9
2020 - 6 (18 etappes, maar de geschrapte waren 2 sprints en een ploegentijdrit)
2019 - 9
2018 - 8 (inclusief die ene etappe waar het peloton in dezelfde tijd finisht)

Al deze edities hadden meer uitgesproken kansen voor de vluchters.

Laatst gewijzigd
Arry1338

Ik denk niet dat je alleen op basis van de profielen kunt zeggen of het een rit voor de vluchters wordt of niet.
Soudal-Quick-Step zal veel terughoudender koersen, en die gaan voor eindwinst, niet etappewinst.
UAE heeft weinig mannen mee die een vlucht zullen controleren voor Ayuso of Almeida, tenzij het voor een sprint is met Molano zie ik ze niet veel op kop om een kopgroep terug te halen.
Jumbo heeft vooral een ploeg waarmee ze de leiding willen pakken op de andere klassementsmannen, maar de trui verdedigen hoeft echt niet in de eerste anderhalve week.

Als we dan naar sprintersploegen kijken zijn er maar een paar echt uitgerust om alles op die paar dagen te zetten. Alleen Groves en Coquard hebben echt goede ondersteuning. De rest zal het van de mogelijkheden die zich voordoen moeten hebben. Dan verwacht ik echt niet dat de 6 'sprintkansen', wat al voor enkele niet het geval is, allemaal in een sprint gaan eindigen. Ik verwacht eerder 4.

Dan de bergetappes waarbij ik de meeste zie eindigen met een vluchter vooruit. De enige reden voor een van de topploegen om te gaan rijden is als een andere klassementsman er vroeg aan begint. En dat gaat niet veel gebeuren in de eerste twee weken.

Vandaar mijn verwachting voor veel vluchters.

mensFaber

vraagje over de etappe van vandaag.
Als een renner 5min na binnenkomst van zijn ploeg binnenkomt, welke tijd krijgt hij dan?

1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.