Bagagedrager Spel - Vuelta a España 2023

1 2 3 4 ... 11 12
Wielervolger

'@MensFaber: je krijgt de tijd van de renner waarmee deze vanavond in het algemeen klassement staat. Dus kies je iemand van de winnende ploeg maar komt deze renner 5 minuten na zijn ploegmakkers over de finish krijg je ook in dit spel 5 minuten achterstand.

sporting63

Ik doe graag mee

jefgodfather

ik heb ook nog een renner doorgestuurd en zal dus weer meespelen

VincentK

Wat betreft de discussie over het aantal ontsnappingen: volgens mij is er veel veranderd de afgelopen een a twee jaar. De Giro was de afgelopen jaren oude school wielrennen, maar verder knalt vooral de jongere garde er continu in. Ik denk dat er deze ronde met veel ambitieuze jongeren agressief gaat worden gekoerst. Ik gok dus op een lastige bagagedrager-Vuelta, met aardig wat kansen om het verschil te maken. Vandaag de eerste kans door iemand van DSM te pakken, want snel na het begin (of misschien kort voor) gaat het flink regenen in Barcelona volgens buienradar. En dat je in een flinke plensbui een stuk minder hard fietst, heb ik vandaag zelf mogen ervaren. We gaan het zien.

Silent Hill

Wat een goed idee, zeg. Dat de durvers beloond moge worden.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Bij neutralisatie zijn er ook geen tijdsverschillen in dit spel lijkt me? Klopt dat, @Wielervolger? Dus zou geen reden zijn om voor DSM te gaan maar wel een reden om voor de slechtste renner van de Vuelta te kiezen. Of iedereen gewoon zijn keuze terug te geven als optie voor het restant, want áls het geneutraliseerd wordt komt niet iedereen daar nog op tijd achter.

Xander24

Voor wat het waard is mijn visie alvast. Teruggeven lijkt me niet, ook bij kans op regen zal je toch een keuze moeten maken lijkt me en vanuit deze keuze krijg je waar je voor gekozen zal hebben (inclusief een eventuele neutralisatie) en daarnaast heb je immers al op de bagagedrager gezeten.

Wielervolger

Het is weer tijd voor de 3e grote ronde van het jaar: La Vuelta a España! Zoals heel vaak krijgen we een spectaculair parcours voorgeschoteld in Spanje en ook het deelnemersveld is niet min dus persoonlijk verwacht ik alweer 3 fantastische koersweken.
We beginnen het bagagedragerspel met exact 40 deelnemers. Heel veel oude bekenden en met Minironald en Sporting63 verwelkomen we ook 2 debutanten.
22 ploegen aan de start van de ploegentijdrit maar voor ons spel zijn eigenlijk maar 2 teams van belang aangezien alle gekozen renners voor Jumbo-Visma en Ineos koersen. Tratnik is met 17 keuzes de populairste renner, gevolgd door zijn ploegmaats Kelderman (11) en Van Baarle (6). Veel succes en plezier met het spel!

TRATNIK Jan (17): Arry1338, Bastaix, BigApple, Ceramiche Ariostea, Ezequiel, Franco Bitossi, Guido Maltempi, Jefgodfather, Kievit, Kooltje, Limal, Maillot à Pois, Pirazzi, Sies, VincentK, Xander24, Zeewolde

KELDERMAN Wilco (11): BrackenRidgeCycling, Erveedeeee, Jappe666, Kanarie, King Kelly, Kokkie1975, MichielCR7, Silent Hill, Sporting63, Wielervolger, ZwiebeLD

VAN BAARLE Dylan (6): Ab Normaal, Coolietje, MensFaber, Rabbiej, SvenVDB, Zwartebroekengeletrui

ARENSMAN Thymen (2): Bonorrie, Ditisdavid

CASTROVIEJO Jonathan (1): Minironald

DE PLUS Laurens (1): Bizziecle

GESINK Robert (1): JapieJapo

VALTER Attila (1): Terrasman

Maillot à Pois

'@VincentK
Wat jammer dat je je eigen geniale idee niet gevolgd hebt.
En wat een pech voor @Bizziecle

Wielervolger

Een start in mineur van deze Vuelta door een ploegentijdrit die helemaal werd ontsierd door regen, duisternis en valpartijen. DSM mocht rijden in wat betere omstandigheden en zijn de winnaars van de ploegentijdrit. Bonorrie, Ditisdavid en Minironald kozen voor een Ineos-renner en zijn de eerste leiders in het spel. De spelers met Tratnik, Kelderman en Valter beperken de schade tot 12 secondjes. De spelers met Van Baarle en Gesink verliezen al een kleine minuut en Bizziecle kwam ten val achterop bij De Plus en staat al meteen op een kleine 2 minuten. Vandaag is een dag om snel te vergeten, op naar morgen!

[B]Rode trui[/b]
1. Bonorrie
1. Ditisdavid
1. Minironald
4. Arry1338 +0:12
4. Bastaix +0:12
4. BigApple +0:12
4. Ceramiche Ariostea +0:12
4. Ezequiel +0:12
4. Franco Bitossi +0:12
4. Guido Maltempi +0:12
4. Jefgodfather +0:12
4. Kievit +0:12
4. Kooltje +0:12
4. Limal +0:12
4. Maillot à Pois +0:12
4. Pirazzi +0:12
4. Sies +0:12
4. VincentK +0:12
4. Xander24 +0:12
4. Zeewolde +0:12
4. BrackenRidgeCycling +0:12
4. Erveedeeee +0:12
4. Jappe666 +0:12
4. Kanarie +0:12
4. King Kelly +0:12
4. Kokkie1975 +0:12
4. MichielCR7 +0:12
4. Silent Hill +0:12
4. Sporting63 +0:12
4. Wielervolger +0:12
4. ZwiebeLD +0:12
4. Terrasman +0:12
33. Ab Normaal +0:57
33. Coolietje +0:57
33. MensFaber +0:57
33. Rabbiej +0:57
33. SvenVDB +0:57
33. Zwartebroekengeletrui +0:57
33. JapieJapo +0:57
40. Bizziecle +1:57

VincentK

Had ik maar mijn eigen advies van 16.39 ter harte genomen ;-)

Ab Normaal

Mooi klote. Ga je voor een absolute safe pick, een hardrijder van TJV, winnen ze niet alleen de TTT niet, nee, Van Baarle finished niet eens bij zijn teamgenoten.
Het begint lekker.

mensFaber

ga je elke dag zo'n voorbeschouwing doen @VincentK
Die van gisteren was echt spot on!

Bizziecle

Mij renner doet zijn naam eer aan, sta nu al bijna 2 minuten in De Plus

pirazzi

Van Baarle deed kopwerk in de eerste kilometers.

VincentK

Vandaag weer een aparte dag. Luister net de podcast van Thomas. Lijkt erop dat er een lobby is om het GC 10KM voor de finish te bevriezen en daarna verder te rijden voor etappewinst. Thomas (en o.a. Evenepoel vinden het te gevaarlijk worden om de laatste 10KM voluit te rijden -veel witte strepen bijvoorbeeld-). Ook interessant voor je Scorito o.I.d.. moet er zelf nog even over nadenken, maar zou goed een sprint kunnen worden.

pirazzi

Zoals de laatste etappe in de Tour.

Silent Hill

Ik wacht vol ongeduld op je advies, Vincent. 😊

VincentK

Als je naar mijn recentelijke Scorito prestaties kijkt, weet je hoe serieus je mijn tips moet nemen @Silent Hill. Als je veel post, prik je weleens raak. Zo pak ik dat aan :-)

pirazzi

De tijd voor het klassement wordt opgenomen 3,6 km voor de fiinish maar de bonussen blijven wel.
Edit: Op Eurosport zeggen ze nu 9 km voor de finish.

Laatst gewijzigd
Wielervolger

Ook de 2e etappe van deze Vuelta wordt jammer genoeg geteisterd door rotweer. Tijden voor het klassement zullen blijkbaar worden opgenomen op 9 kilometer van de streep. Of er wel nog bonificaties en punten voor het puntenklassement en bergklassement worden verdeeld is mij momenteel niet duidelijk.
Toptalent Grégoire is met voorsprong de populairste renner van de dag met 27 spelers op zijn bagagedrager. Daarna volgen Bardet (3), Garcia Cortina (3) en Onley (3). Onze 3 leiders Bonorrie, Ditisdavid en Minironald zijn allen te vinden achterop bij Grégoire.

GRÉGOIRE Romain (27): Ab Normaal, Arry1338, Bastaix, BigApple, Bonorrie, BrackenRidgeCycling, Ceramiche Ariostea, Coolietje, Ditisdavid, Erveedeeee, Franco Bitossi, Guido Maltempi, Jefgodfather, King Kelly, Limal, Maillot à Pois, MensFaber, Minironald, Pirazzi, Rabbiej, Sies, Silent Hill, Sporting63, SvenVDB, VincentK, Wielervolger, Xander24

BARDET Romain (3): Ezequiel, Terrasman, Zwartebroekengeletrui

GARCIA CORTINA Ivan (3): Bizziecle, JapieJapo, Kokkie1975

ONLEY Oscar (3): Kievit, Zeewolde, ZwiebeLD

COQUARD Bryan (1): Jappe666

GROVES Kaden (1): MichielCR7

KRON Andreas (1): Kooltje

VAN DEN BERG Marijn (1): Kanarie

pirazzi

Wel bergpunten, geen boniseconden. https://www.wielerflits.nl/nieuws/vuelta-2023-klassementstijden-worden-opgemaakt-op-de-top-van-montjuic/

pirazzi

Oei 3 met O. Onley.

Maillot à Pois

Wel boniseconden toch, en punten voor het puntenklassement?
@Kooltje doet een mooi zaakje, proficiat met de keuze

Laatst gewijzigd
Wielervolger

Ik weet het allemaal niet haha. Ik wacht de officiële uitslagen af alvorens ik een update maak van het klassement in ons spel.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.