Hi allemaal,
Het doet mij deugd dat het spel niet ter ziele gaat.
Bij deze de einduitslag:
- jappe666 8911 +263
2. joske47 8869 +300
3. Mithrandir 7870 +122
4. Leukefans 7597 +493
5. hofsje 7244 +62
6. Pier Tol 6898 +10
7. el canibal 6872 +48
8. Gerrit Glomser 6814 +53
9. hartstikkebedankt 6394 +155
10. Sammysosa 6313 +357
11. Wielervolger 6263 +74
12. Homme 5935 +32
13. Laatste Man 5591 +79
14. rahimns 5492 +23
15. Flowtosti 5027 +229
16. vernis 4994 +25
17. ezra 4994 +76
18. Zwartebroekengeletrui 4986 +37
19. Joachim 4446 +43
20. KJP 4396 +12
21. BlingSagan 4000 +156
22. Arry1338 3999 +131
23. Peter Post Forever 3410 +55
24. elrio 3134 +228
Als er een plekje in divisie 1 over zou zijn (doordat er mensen stoppen, want mijn prestaties zijn niet goed genoeg), zou ik best mee willen doen. Helaas heb ik zoals al aangegeven geen tijd om de biedingen te organiseren.
Proficiat Jappe. Ik had een mooie voorsprong en heb lang op 1 gestaan. Nu alsnog heel nipt verloren is een beetje balen maar bij aanvang dacht ik niet direct vanboven mee te doen dus uiteindelijk toch een mooi resultaat.
Elrio bedankt voor de jarenlange organisatie en heel leuk dat er mensen zijn die het spel in leven houden. Op naar een nieuwe editie.
Voor we vooruitblikken naar het nieuwe seizoen en aangezien we de tijd tot de Tour Down Under toch ergens mee moeten doden, kijken we eerst nog even terug naar het afgelopen seizoen van Team Leukefans:
Biniam Girmay 1518 (829):
Startte sterk aan het seizoen met een zege in Australië en leek ook in de klassiekers weer een rol te gaan spelen, tot hij er in Dwars voor Vlaanderen bij lag. Ook in de Giro lag hij er meteen een paar keer bij en hield hij het snel voor bekeken. Een nieuw sukkeljaar dreigde, maar we weten intussen allemaal wat er in de Tour gebeurde. Geen renner die ik het meer gunde en door een heleboel ereplaatsen buiten de Tour meteen mijn grootste puntenkanon. Dank U Bini!
Lennert Van Eetvelt 999 (489):
Wat een vreemd seizoen. Op basis van de punten lijkt het uiteraard geweldig geweest, maar toch blijft er een wrange smaak na, door de lange blessures en ziekte tijdens een Vuelta die zo veelbelovend begon.
Zeges in Mallorca en UAE beloofden het allerbeste, maar een knieblessure na een sterke Strade hield Lennert lang aan de kant. Wat hij dit jaar wel duidelijk aantoonde was dat hij niet veel nodig heeft om terug op niveau te komen; met onder andere een derde plek in de San Sebastian en de eindzege in China als gevolg.
In elk geval is het een geweldig talent en kunnen we uitkijken naar wat hij in een blessurevrij seizoen zoal vermag.
Joao Almeida 988 (1536):
Joao blijft een stuk onder zijn (te hoge) aankoopbedrag, maar echt ontevreden mogen we natuurlijk niet zijn. best of the rest in de Tour en op bijzonder indrukwekkende manier tweede in de ronde van Zwitserland is zonder meer geweldig.
Zijn ziekte en daarop volgende opgave in de Vuelta, waar hij op plek drie stond, was de grootste teleurstelling, want daar had hij nog een hoop punten kunnen scoren.
Dikke pech, maar ontevreden kunnen we over hem niet zijn.
Romain Grégoire 840 (1114):
Doordat hij in zijn allerlaatste koersen nog heel wat punten sprokkelde blijft de schade beperkt, maar toch de grootste teleurstelling in mijn ploeg.
Had van hem nog een stap vooruit en misschien zelfs al aansluiting bij de echte top verwacht, maar dat is nog niet gelukt. Hoewel hij regelmatig kort eindigde en in het Baskenland een ritje won, slaagde hij er bijna nergens in mee de koers te maken of te animeren en maakte hij niet de progressie waarop gehoopt was. Uiteraard is hij nog steeds piepjong, dus is het niet uitgesloten dat hij die stap nog zet in een van de komende jaren.
Luca Mozzato 616 (555):
Reed een uitstekend voorjaar met als hoogtepunten uiteraard de zege in een beklijvende Bredene Koksijde Classic en wellicht nog straffer, zijn tweede plek in Vlaanderens Mooiste.
Had het nadien moeilijker om korte resultaten te rijden, als medeslachtoffer van de ‘tactiek’ van Arkea om overal met zes sprinters te starten.
Aangezien hij toch vooral voor het voorjaar gehaald was en gezien zijn puntentotaal mogen we echter niet ontevreden over hem zijn!
Lorenzo Fortunato 516 (523):
Miste op een haartje na zijn aankoopbedrag, maar ook een renner waarvan ik gewoon tevreden ben.
Reed voor de mensen die hem van minder dichtbij volgden een eerder onopvallend jaar denk ik, maar gaf mij in de Tirreno al de indruk beter dan ooit te klimmen. Trok die lijn gewoon door in de rest van het seizoen door steeds in de subtop te eindigen, met plekken net buiten de top tien in de Giro, Vuelta en de Tirreno. Met daarnaast twee keer in de top tien in WT-koersen in China en Catalonië en de bergtrui in de Dauphiné mag Lorenzo wat mij betreft op een geslaagd jaar terugkijken!
Mathieu Burgaudeau 453 (523):
In de laatste biedronde voor hetzelfde bedrag binnengehaald als Fortunato en ook over Burgaudeau geen klachten hier, hoewel hij iets lager onder zijn aankoopbedrag bleef. In een seizoen waarin hij vaak wat anoniemer rondreed als bijvoorbeeld vorig seizoen sprokkelde hij toch nog heel wat punten en mocht hij vier keer een zege vieren. Job done!
Pavel Bittner 406 (122):
Een van de leukste uitdagingen aan dit spel is proberen er in te slagen jong talent te vinden dat bij veel anderen misschien nog wat onder de radar gebleven is en hen op het juiste moment in de ploeg te krijgen. Ik denk dat we van Pavel Bittner wel kunnen zeggen dat dat goed gelukt is.
Pavel werd ingelijfd omwille van enkele hoopgevende resultaten, maar zonder dat het ons veel kostte. Om hem dan in het jaar dat hij in onze ploeg zit helemaal te zien ontbolsteren doet ons managerhartje sneller slaan!
Summum van zijn knappe seizoen waren natuurlijk zijn eerste profzeges in de Vuelta a Burgos en bijna meteen erna zijn ritzege in de Vuelta.
Een beschrijving van de waanzinnige taferelen ten huize Leukefans bij die laatste zege besparen we u, het volstaat te zeggen dat we de buren nadien een verontschuldiging schuldig waren.
Lorenzo Rota 397 (684):
Naast Grégoire de andere teleurstelling uit mijn team. Stond al jaren hoog op mijn lijstje, maar tot nu was het nooit gelukt hem in de puzzel in te passen. Hem er in 2024 bij hebben was echter niet de beste beslissing, aangezien hij ver van zijn aankoopbedrag verwijderd bleef, laat staan dat hij zijn wonderjaar 2022, waarin hij 917 punten haalde, kon benaderen. Reed op zich wel degelijk in zijn koersen, maar sloot vaak de rij in een groepje subtoppers, nooit sterk genoeg om echt zijn stempel te drukken. A swing and a miss]/i], zeggen ze dan!
Michael Valgren 263 (95):
Valgren moest een van mijn jokers worden, door eindelijk weer wat te scoren en zich terug renner te kunnen voelen. De gunfactor was hoog en ik denk dat we ook wel kunnen stellen dat de winnaar van de Omloop 2018 in zijn missie geslaagd is, met een achtste plek in Dwars door Vlaanderen en een bijzonder sterke Giro (drie keer top tien in een etappe) als hoogtepunten.
Louis Meintjes 266 (288):
Een top tien in een grote ronde zat er om uiteenlopende redenen niet in dit jaar voor Louis, maar van een echt slecht jaar kunnen we toch ook niet spreken. Het bizarre hoogtepunt van zijn seizoen vormde natuurlijk zijn ritzege in het Baskenland, helaas nadien vooral herinnerd als de rit van de val.
Het was niet met grote onderscheiding, maar we geven Louis een voldoende.
Dries Van Gestel 229 (382):
Eerlijk gezegd had ik bij Van Gestel op ietsje meer gehoopt, maar het mocht niet zijn. Zijn seizoen zat er eind augustus al op en in het voorjaar kwam hij vaak net iets te kort om echt flink te scoren. Daar kwam dan nog bij dat er in zijn team enkele andere jongens een stap zetten, waardoor hij niet altijd eerste man was. Wel benieuwd naar zijn seizoen bij de jongens van Lefevre!
Mijn drie beloften ten slotte deden allemaal wat ze moesten, hun aankoopbedrag terugverdienen. Vooral Jordan Labrosse (94) deed dat met verve, maar ook Zak Erzen imponeerde met een zege in de GP Adria Mobil, terwijl Siebe Deweirdt zijn degelijke seizoen al eind juni ten einde zag komen door een slepende blessure.
In elk geval ben ik zeker tevreden met de prestaties van mijn team en hoewel een tikje geluk links of rechts me misschien een podiumplek had kunnen opleveren, ben ik ook wel trots op mijn vierde plek.
Volgend seizoen gaan we nog voor enkele plekken beter in de einduitslag!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.