Heeft Jumbo het dit jaar gi-gan-tisch verkl**t op de transfermarkt?

Romāns Vainšteins

Aangezien het topic nu wel open staat bij de nieuwsberichten voor reacties vriendelijk verzocht de discussie aldaar te houden.

Ernstige Appel

Toch maar eventjes hier ‘ja’ antwoorden. Graag gedaan.

ghostwriter

Zal Jumbo-Visma volgend jaar zonder Roglic minder winnen dan dit jaar met Roglic? Ja, natuurlijk, maar volgens mij heeft de ploeg met het oog op de iets lange termijn juist goede zaken gedaan. Visma heeft er met Jorgenson (die ik hoger inschat dan Van Hooydonck), Staune-Mittet en Hagenes drie potentiele kopmannen bij gehaald die waarschijnlijk ook al een directe meerwaarde hebben als knechten voor Van Aert en Vingegaard. Door het vertrek van Roglic zal er meer ruimte zijn om dat soort talenten voor eigen kansen te laten rijden zodat ze ook in dat opzicht zich goed verder kunnen ontwikkelen. Ook zal het vast en zeker een stuk makkelijker zijn om Kooij tevreden te houden nu er een rol als kopman in grote rondes is vrijgekomen door het vertrek van Roglic. Maar ja, ik ben geen fan van de ploeg en misschien dat als ik dat wel was ik het vertrek van Roglic enorm pijnlijk had gevonden en dan wel van mening zou zijn geweest dat de ploeg het het verkl**t op de transfermarkt.

Laatst gewijzigd
josi

'@ghostwriter, Ik ben het wel met je eens. Roglic is natuurlijk onvervangbaar, maar met het oog op de verdere toekomst lijkt me dat de ploeg zeker geen slechte zaken heeft gedaan. Aan jouw rijtje kun je Tulett nog toevoegen, toch ook een renner met veel potentie.

Ernstige Appel

Roglic onvervangbaar? Men wou Evenepoel binnenhengelen; dat is nog een stapje hoger dan de Sloveen. En dat is niet gelukt.

Romāns Vainšteins

Zo, vernieuwing weer?

Thurau

Waarom zou Evenepoel een stapje hoger zijn dan Roglic? In dit seizoen was de Sloveen (zoals Appel hem wat neerbuigend omschrijft) beter dan Evenepoel in het rondewerk, kort dan wel lang. En dat op 33 jarige leeftijd. Die is inderdaad onvervangbaar op de korte termijn. Maar met een Tulett en Jorgenson aan boord + het toevoegen van Hagenes en Staune-Mittet heeft de ploeg genoeg mensen die potentie hebben. Dus nee, de ploeg heeft niks verkloot. Maar zonder Primoz en op een ander spoor het gedwongen afscheid van Nathan levert men wel wat in.

 

 

 

 

lilysnape

Als deze nieuwe renners goed in het team passen en hun potentieel kunnen benutten, zou het voor Jumbo-Visma een strategische zet op de lange termijn kunnen blijken te zijn.
wordle

Cycling

Nee, de selectie is in de breedte alleen maar sterker geworden. Het vertrek van Roglic was niet te voorkomen. Tulett, Jorgenson, Hagenes, Staune-Mittet en Uijtebroeks allemaal jonge renners met veel potentie. Prima transfers

kelderfan
Cycling
#9
Nee, de selectie is in de breedte alleen maar sterker geworden. Het vertrek van Roglic was niet te v...

Het vertrek van Roglic en het verlies van Van Hooydonck is niet zomaar te vervangen door de toegevoegde renners.

Uijtdebroeks, Tulett, Jorgenson, Hagenes en Staune-Mittet zijn zeker welkome versterkingen, waarbij Uijdebroeks de grootste vis is.

Op termijn zullen die jongens zeker doorgroeien naar iets moois.

kelderfan

Het is overdreven om te stellen, dat 't team het ver* heeft. 

De toekomst ziet er zeker goed uit, maar het aantal zeges zal zeker minder zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Laten we het er op houden dat het zelfs totale onzin is. 

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.