TDT–Unibet Cycling Team 2024

Rawolf

De nieuwe ploeg onder aanvoering van 3 vrienden, Bas, Josse en Devin. Gesteund door ploegleider Rob Harmeling.

 

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik vind wel dat Bassie wat is doorgeslagen met z'n moneyball principe (of met welke andere marketingterm je de aankoopstrategie wilt uitleggen). 

In veel wedstrijden mis je ervaring. En ook qua niveau is het heel onzeker wat dit voor selectie gaat worden en hoe je dat groepsgevoel gaat behouden in dit allegaartje van nationaliteiten. 

Wat dat betreft vind ik bijvoorbeeld een Antwan Tolhoek, Ruben Apers etc. een gemiste kans.

Adrianus en Patrick

Twannes Tolhoek heeft weinig te zoeken bij een team met het programma van TDT, qua niveau zou hij er mooi tussen passen.

Afbreuk risico is wel enorm natuurlijk. Lukt het voor het oog van de wereld (youtube) niet dan is het wel klaar met je carriere

Rawolf

Net alsof het niet klaar is met je carriere als je naar portugal gaat...

 

 

Jens Reynders, nog zo eentje.

Poeksel

Hoe zijn ze eigenlijk aan het moneyballen? Op ongeveer dezelfde manier als TJV, dus door vooral naar de waardes te kijken?

Adrianus en Patrick
Poeksel
#5
Hoe zijn ze eigenlijk aan het moneyballen? Op ongeveer dezelfde manier als TJV, dus door vooral naar...

Ik vermoed eerder in de financiele spreadsheets. 
Twannes zal niet voor 2100 euro per maand komen rijden.

Wat is de rol van Josse Wester eigenlijk binnen de ploeg?

Laatst gewijzigd
Hadras

Mooie film gemaakt door de heren op youtube.  Rol van Josse wordt hierin ook duidelijker en Rob pracht vent.

Leukefans

De film enkele dagen geleden ook bekeken, bijzonder knap gemaakt. 
Toont ook wel hoe ambitieus het project is, maar dat er toch ook echt wel ruimte lijkt voor dit andere model om een wielerploeg volgens op te bouwen. 

Adrianus en Patrick

Kwalitatief wel echt een goede docu die ik gister op Youtube heb gezien.
Stukken beter dan de JV/SD/Wolfpack docu's op Amazone prime.
De dynamiek en ook de mindere kanten heel mooi in beeld gebracht.

De rol van Josse is me nu ook duidelijk.
Hij regelt de sponsoring, nu vraag ik me alleen weer af waarom hij dan altijd met z'n kop vooraan staat bij de finish.

Leukefans
Adrianus en Patrick
#9
Kwalitatief wel echt een goede docu die ik gister op Youtube heb gezien.Stukken beter dan de JV/SD/W...

Omdat hij een (van de drie) gezichten (en eigenaars?) is van de ploeg.
Devin staat duidelijk liever achter de camera dan ervoor, Bas was in de eerste seizoenshelft zelf nog renner en zal wellicht in de wagen plaatsnemen, dan blijft er eentje over om de 'presentatie' aan de aankomst te doen. 
Het is een wielerploeg en dat wordt bijzonder serieus genomen, maar hun insteek die ook cruciaal is voor hun model blijft ook om unieke content te creeëren.  

Hadras

Ben benieuwd naar de eerste resultaten. 

Leukefans

Dat Budding gisteren DNF was, is al geen goed nieuws, ga ervan uit dat hij de sprints moest gaan doen in Turkije, iemand een idee wat er gebeurd is?
In het filmpje van eerder deze week leek focus wel vooral op klassement te liggen, ben ook wel benieuwd hoe ver ze daar in komen. Niet het sterkste deelnemersveld, dus een goed resultaat is misschien haalbaar en zou een opsteker kunnen zijn. 

Edit: Budding 's nachts ziek geworden lees ik. 

Laatst gewijzigd
ivo001
Leukefans
#12
Dat Budding gisteren DNF was, is al geen goed nieuws, ga ervan uit dat hij de sprints moest gaan doe...

Afgestapt vanwege ziekte inderdaad.

Vandaag hebben ze wel een mooie koers gereden met Cedric Bakke in de vlucht die 5km voor de meet werd ingerekend en daarna nog een uitvan van Johannink. Uiteindelijk een 5e plek in de sprint voor Axel Huens

Hadras

1ste overwinning een feit. Toch lang niet gek, de Vries mooi gedaan. Hopelijk volgen er nog velen 

Nokere Koerse

Benieuwd hoe ze het deze week gaan doen. Druk programma met drie Vlaamse .Pro-wedstrijden.

Bimbo Visma

Loockx gaat morgen een zesde plek in het klassement veiligstellen in Tour of Turkiye

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.