Petit-Breton is inderdaad correct.
Heb ik weggelaten uit de opgave, maar Petit-Breton was ook de eerste die de Tour de France twee maal wist te winnen, in 1907 en 1908.
Zijn wielercarrière zat erop bij de start van de eerste wereldoorlog en in 1917 liet hij het leven bij een auto ongeluk aan het front.
Hij schiet je misschien te binnen omdat het helemaal goed is, Raul! Punt voor jou!
Om even aan te tonen wat een veelzijdige renner onze Canadese vriend was, had ik volgende resultaten nog achter de hand:
1985 - 9de Milaan - Sanremo
1987 - 4de Ronde van Vlaanderen
1990 - 2de Parijs-Roubaix
En als ultieme tip, voor als het dan nog niet gevonden was,
1988 - DSQ WK
Nadat hij in die sprint in Ronse nationale held Claude Criquelion ten val bracht, was Bauer even de baarlijke duivel, bij ons op de speelplaats.
Krijg nou tieten. Ik denk dat ik onbewust bewust aansloeg op z'n prestaties op de Olympische Spelen van 1984 in Los Angeles, Maillot. Ik heb m'n boek wie-is-wie-op-de-olympische-spelen-1984ff uit de kast opgeduikeld. Mn voorliefde destijds voor (Noord) Amerikaanse renners/atleten zal er ook mee te maken hebben. Willie de Wit de Canadese bokser popte al bij me op net, nog voordat ik het boek had opengeslagen. Carl Lewis. Wat een heerlijke nostalgische gevoelens roept dit boek op.
Lemond, Hampsten keek ik graag naar, naast Alcala natuurlijk. Volgens mij hebben we het hier een keer met elkaar over gehad op het Visma forum. We hebben vergelijkbare favorieten.
Na de lunch zal ik een nieuwe vraag bedenken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.