Mooiste beklimming ooit gereden

Heipaal

Topictitel spreekt voor zich: wat is de mooiste beklimming die je ooit hebt gedaan? Leuk om ervaringen te delen en inspiratie op te doen.

Voor mij is dat zonder twijfel de Mont Ventoux vanuit Bedoin. Geen heel moeilijke keuze, want heel veel bekende cols heb ik nog niet bedwongen.

Lalsacien

Vind de Col Gaudissart gevolgd door de Col de la Machine, in de Vercors, de mooiste klim die ikzelf heb gereden. De weg uitgehouwen in de rotsen inclusief de tunnels aan de rand van de berg fenomenaal.

Trouwens de Mont Ventoux vind ik ook een prachtige klim maar dan zou ik toch voor de Malaucène kant kiezen als mooiste van de drie.

HaMarco

Col de Tentes / Cirque du Gavernie, boven de 2200 meter, 30 kilometer lang als je telt vanaf Luz. Ruige natuur en het gevoel dat je echt een prestatie hebt geleverd. Vanuit een aantal haarspeldbochten heb je de mooiste uitzichten.

Toen ik er reed wel een harde wind, vooral bij het afdalen nogal tricky.

simplex

Mont Ventoux vanuit Bedoin 

Hourquette d'Anzican vanuit Campan

Aspin en Col du Tourmalet vanuit Bagneres de Bigorre

Vervolgens de diverse Alpen cols vanuit Bourg d'Oisans

Atapumafanclub

T.a.v. Mt Ventoux eens met Lalsacien: Malaucène is voor mij ook de mooiste zijde.

 

Voorts zou ik willen noemen: Grosse Scheideg, een BC-klim vanuit het Zwitserse Brienz/Grindelwald.

Wouter Van hout

Ik heb ooit de Monte Crostis gereden. Een klim niet ver van de Monte Zoncolan vandaan. Niet zo zwaar als de Zoncolan, maar wel pittig en prachtig. Bovenaan een stuk gravelweg. Ik geloof dat hier ook ooit wat over te doen was in de Giro...

Pizzi
Wouter Van hout
#6
Ik heb ooit de Monte Crostis gereden. Een klim niet ver van de Monte Zoncolan vandaan. Niet zo zwaar...

https://road.cc/content/news/35884-giro-ditalia-riders-approve-safety-measures-saturdays-crostis-descent-video

Wel zonde dat dat filmpje niet meer online is..

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.