Nachtdienst Girospel 2024

esims2.0

Op zaterdag 4 mei gaat de Giro d'Italia van start en het lijkt me leuk om dan voor het eerst het Nachtdienst Girospel te spelen. Als er voldoende belangstelling is tenminste (minimaal 16 deelnemers). Iedereen kan meedoen. Het enige wat je moet doen is 20 renners kiezen uit de lijst op het deelnameformulier.

De spelopzet is hetzelfde als die van het Tourspel. Het spel onderscheidt zich van de meeste andere spellen door de ‘bonusrenners’. D.w.z. weinig gekozen renners leveren dubbele punten op. Verder heeft het spel leuke graphics en spelprognoses voor de volgende etappe en de eindwinnaar.

https://www.youtour.nl/

Laatst gewijzigd
esims2.0

Vandaag en morgen loopt de barometer op, maar er is de komende drie weken natuurlijk maar één barometer die je echt in de gaten moet houden: de Girospel winnaar barometer. Geïntroduceerd in 2016 bij het Tourspel, in combinatie met een voorspelling van het eindklassement.

» Girospel meteo

Laatst gewijzigd
esims2.0

Education First is weer last. Niet voor het eerst en volgens mij is dat een soort als humor bedoelde traditie.

esims2.0

Het minimum aantal van 16 deelnemers is ondertussen gehaald (zie eerste bericht). Maar ik had er wel vertrouwen in dat dat ging lukken.

Laatst gewijzigd
esims2.0

They're on to us Wayne..

esims2.0

Het topic over het Israëlisch-Palestijnse conflict is (begrijpelijkerwijs) gesloten, maar ik zie nu op NOS Teletekst een bericht over intimidatie van het Internationaal Strafhof, onder anderen vanwege speculaties over een arrestatiebevel tegen Netanyahu. De humor ligt voor het oprapen welke personen achter die intimidatie zouden kunnen zitten en welke twee woorden daarbij gebruikt zouden kunnen zijn.

Het is zeker niet mijn bedoeling om de discussie hier voort te zetten, maar dit was te grappig om niet te noemen.

esims2.0

Ik heb nog een funelement bij het spel bedacht. Voor de eerste bingo, dat wil zeggen wanneer alle renners van je team een uitslag in de top 10 hebben gereden, is een (virtuele) euro te verdienen in het virtuele prijzenonderdeel. Deze kaart is trouwens mijn team van het Vueltaspel van vorig jaar.

Laatst gewijzigd
Marik

Heb ik dit niet al gezien bij Tourdepoele?

kraamverlof
Marik
#8
Heb ik dit niet al gezien bij Tourdepoele?

Klopt, herhaling van zetten van esimsallversions. Hij zal tijd teveel hebben nu ie z'n 'mening' niet meer kan spugen in het Israel topic.

Raul Alcala
esims2.0
#6
Het topic over het Israëlisch-Palestijnse conflict is (begrijpelijkerwijs) gesloten, maar ik zi...

Intimidatie en geweld, was te begrijpen toch esims

esims2.0

Ik bedoelde eigenlijk twee andere woorden.

Over Toerdepoele gesproken. Sies was de enige hier die iets positiefs heeft gezegd over de vernieuwde website van mijn spel.

Marik

Sies is een lieverd, eigenlijk te goed voor deze wereld.

esims2.0

Ben jij een deelnemer aan mijn spel kraamverlof? Een wilde gok naar aanleiding van een blik op de deelnemerslijst van Het Wielerspel. Misschien moet ik dan een shirt voor 'Meest deugende team' maken met de tekst 'Israël'.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Ik had ook nog wel wat deelnemers van de West Bank verwacht :)

esims2.0

*** Teams reveal ***

Deze namen moeten het gaan doen voor mij.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Antisemitisch is één woord toch

esims2.0

Haat en antisemitisme bedoelde ik een paar berichten geleden.

Raul Alcala

Hoe bedoel je

esims2.0

Ik dacht dat je zat te raden naar wat ik met "twee woorden" bedoelde.

esims2.0

Maillot à Pois heeft nog net voor een stack overflow gezorgd.

 

Raul Alcala
esims2.0
#19
Ik dacht dat je zat te raden naar wat ik met "twee woorden" bedoelde.

Snap ik, maar dat wil niet zeggen dat ik het begrijp. 

esims2.0

De verdeling van het peloton op basis van het aantal keren gekozen in het spel. Donkerblauw is veel gekozen, lichtblauw is weinig gekozen. Het valt bij dit Girospel op dat er veel bonusrenners zijn. Vaak is bij het Tourspel de verhouding tussen de segmenten veel en weinig gekozen ongeveer gelijk.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Ligt het nu aan mij of is er geen overzicht van uitgevallen renners op de officiële website van de Giro?

Edit: o wacht, toch gevonden. Maar geen handig overzicht van alle etappes.

Laatst gewijzigd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.