Wedstrijdkalender op Wielerflits (Website & App)

Avatar of
Maxim Horssels
admin

De wedstrijdkalender op wielerflits gaat op de schop. Hoe gebruiken jullie de kalender?

1. Categorieweergave
Als je de pagina opent krijg je een overzicht van alle WorldTour-wedstrijden. Via een dropdown kan je andere kalenders bekijken, zoals die van de Europe Tour, WorldTour vrouwen etc.

2. Datumweergave
Als je de pagina opent krijg je de wegwedstrijden te zien die 'vandaag' verreden worden (WT, WWT, PT, .1). Via een dropdown kan je ook wedstrijden van een lager niveau tonen (categorie 2.1 & 2.2). Je kunt in de lijst scrollen naar nieuwere data. Via het menu kan je ook jaren en maanden uit het verleden selecteren.

Welke optie heeft jullie voorkeur als standaardinstellin?

esims2.0

Op datum lijkt mij het handigst, maar ik zeg eerlijk dat ik geen vaste gebruiker was van dat overzicht.

MaGarin

Ik mis eigenlijk nog een derde optie, en dat is:

3. Ik gebruik de wedstrijdkalender op Wielerflits (bijna) nooit.

 

Want als ik eerlijk ben ga ik toch direct naar PCS of FirstCycling als ik de kalender wil zien. Ik vraag me af voor hoe veel users hetzelfde geld en hoe vaak die kalender nou daadwerkelijk gebruikt wordt.

esims2.0

Optie 4, de mening van Wijsgeer, kun je dan mooi combineren met optie 3.

Maillot à Pois

Optie 2.

Ook al gebruik ik de kalender hier ook zelden of nooit, toch vind ik dat je die als wielerplarform zeker moet hebben. Met name voor de iets minder fanatieke wielervolgers, die naar hier komen als hun bron voor alle wielernieuws en info (En waarschijnlijk nooit op het forum komen, dus lastig om hun mening hier te vangen.)

Wat misschien nog een leuk idee zou zijn, is om kalender en tv gids samen te voegen. Zie je in één moeite wat er op de planning staat en welke koersen in onze contreien op tv te zien zijn.

Avatar of
Maxim Horssels
admin
MaGarin
#3
Ik mis eigenlijk nog een derde optie, en dat is: 3. Ik gebruik de wedstrijdkalender op Wielerflits...

Op dit moment geldt dat voor veel gebruikers, daarom gaan we het verbeteren.

Laatst gewijzigd
Arry1338
Maxim Horssels
#6
Op dit moment geldt dat voor veel gebruikers, daarom gaan we het verbeteren.

Soms is meer niet beter mannen. Je kunt ook vaststellen dat er geen vraag naar is en dan voor meer overzicht op de pagina zorgen. Iets als de kalender staat ook op PCS. Ik snap in principe dat jullie alomvattend willen zijn, maar daardoor ga je ook juist dingen missen...

MaGarin
Arry1338
#7
Soms is meer niet beter mannen. Je kunt ook vaststellen dat er geen vraag naar is en dan voor meer o...

Precies, ik vraag om sterk af of zo'n kalender hier op Wielerflits ooit echt gaat aanslaan en een grote toegevoegde waarde zal hebben. Van PCS ga je het toch nooit winnen, en dat moet je eigenlijk ook helemaal niet willen. 

 

Dan heb ik liever dat Wielerflits al hun tijd, energie en geld steekt in de zaken waarmee ze zich wel kunnen onderscheiden, namelijk de artikelen en de reacties/het forum. Dat lijken me ook de zaken die mensen naar deze site trekken, dat zal de kalender nooit worden.

esims2.0

Ik had ook al het idee dat dit het Bing vs Google verhaal is.

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Het is niet dat onze kalender niet bezocht wordt, in tegendeel zelfs. Maar hij kan beter en dat gaan we doen. Het aanpakken van de kalender is een onderdeel van een veel groter project. Desalniettemin bedankt voor jullie goedbedoelde feedback. 🙂

Poeksel

Optie 2.

AWestie

Ik gebruik ieder jaar de wielerkalender van inrng om in mijn eigen agenda te zetten en sindsdien kijk ik nergens anders. Wat ik wil zeggen: probeer in ieder geval onderscheidend te zijn. De opties die je nu geeft zijn op het eerste gezicht hetzelfde als wat er al is te vinden en ik zou misschien wel wat van mijn eigen agenda afstappen als jullie bijvoorbeeld ook echt een bepaalde kalenderweergave gebruiken in plaats van de vele lijsten online. 

Poeksel
AWestie
#12
Ik gebruik ieder jaar de wielerkalender van inrng om in mijn eigen agenda te zetten en sindsdien kij...

Zijn bij andere kalenders per koers ook links naar de relevante artikelen op Wielerflits te vinden?

Laatst gewijzigd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.