Grootste ergenis

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Wij doen dagelijks ons uiterste best zo goed mogelijk verslag te doen van de wielersport. We proberen daarbij te voeldoen aan de wensen van zoveel mogelijk bezoekers.

Om dit platform nog beter te maken ben ik benieuwd naar jullie grootste ergenissen. 

Ik ga niet beloven alle ergenissen weg te nemen, maar het is voor ons wel goed om blinde vlekken (die er ongetwijfeld zijn) weg te nemen.

Wat zou jij als eerste aanpassen als je de touwtjes van WielerFlits in handen had?

Romāns Vainšteins

Naampje wisselen bannen, je herkent zo dezelfde lieden weer. Zet ze per direct terug naar de naam die ze kozen op het moment dat dat moest. Nu duiken dezelfde pakweg 5-10 lieden steeds onder andere namen op, grijp ze!

Ab Normaal

Het forum. Vind dat zo zonde. WF was jarenlang een top site met een gigantisch levendig forum waar veel gewaardeerde leden uitvoerig over van alles discussierden. WF leefde bij iedereen enorm. Maar verschillende zaken als pagina's die niet omsloegen etc. hebben veel mensen weggejaagd.

Ook nu vind ik de indeling van het forum niet gebruiksvriendelijk. Waarom niet terug zoals ie was?

Als laatste vind ik dat veel sneller bepaalde figuren verwijderd dienen te worden van het forum. Schelden, bewust treiteren en disrespect mag wat mij betreft harder aangepakt worden.

 

Inhoudelijk vind ik de site uitstekend. Zoveel mensen zoveel smaken.

kraamverlof
Maxim Horssels
#1
Wij doen dagelijks ons uiterste best zo goed mogelijk verslag te doen van de wielersport. We probere...

Misschien een goede werkende chat op de smartphone? Wel zo leuk tijdens grote ronden.

MaGarin

Ik snap dus echt oprecht niet waarom dit topic nou weer is aangemaakt...

Er is toch een 'Verbeterpunten Wielerflits' topic? Kijk daar eens zou ik zeggen. Daar worden al maandenlang talloze ergernissen genoemd en hoe ze eventueel verbeterd of opgelost kunnen worden. Om er maar 2 grote ergernissen te noemen: de hoeveelheid artikelen en het hele kleine groepje gebruikers dat de site terroriseert en constant de huisregels blijft breken zonder consequentie.

 

Als ik heel eerlijk ben voel ik me als gebruiker ook niet echt serieus genomen door dit soort topics. Het gaat er bij mij niet in dat de redactie niet precies weet wat de grootste ergernissen zijn. Die worden namelijk al maanden door talloze mensen van de daken geschreeuwt. Het voelt een klein beetje als gespeelde onwetendheid..

 

 

Romāns Vainšteins

'Het voelt een klein beetje als gespeelde onwetendheid'

Ze leren van de besten hahahaha

josemanuelfuente

Moderatie chats, forums, alles

kraamverlof

@Maxim: misschien een idee om de titel van het topic te veranderen in 'plus/minpunten van wf'? Want ergernissen klinkt zo negatief, en je merkt ook dat een paar flitsers gelijk weer andere flitsers proberen te dissen, zoals in het verbeterpunten topic aan de lopende band gebeurt.

Ik neem aan dat daar je topic niet helemaal voor bedoeld was? Met een lijstje van plus/min ga je precies weten waar het nog aan schort op wf, of wat er overbodig is.

Silent Hill

Het ging een tijd goed, maar de laatste tijd merk ik weer meer en meer taalfouten in de nieuwsberichten. Gio d'Italia, trui verovert, ... 

Sommige artikelen lijken (vergeef me) zelfs geschreven door een achtjarige. Het opstel-artikel over Remco zijn dag is het ergste artikel dat ik ooit gelezen heb, de val van Laporte: fout op zoveel manieren ...

Rap rap geschreven of geschreven door iemand die taalkundig minder vaardig is ? 

Als WF meer wil zijn dan een groepje wielervrienden die wat nieuws posten, moet daar echt iets aan gedaan worden. Het doet de inspanningen van de echt goede journalisten bij jullie teniet.

Limal

Als ik de touwtjes in handen had dan zou ik per dag een half uurtje opzij zetten om reacties onder artikelen en in het forum te lezen. Zo zou ik vanzelf weten wat er leefde in de community en kon ik pro-actief de minderheid provocateurs terechtwijzen. Aan de hand van courant ontsporende discussies zou ik de huisregels aanpassen of toevoegen zodat nog duidelijker wordt wat wel en niet kan. Met andere woorden, ik zou er alles aan doen om wielergerelateerde discussies te stimuleren en anti-supporteren (zeker op basis van nationaliteit of geslacht) tegen te gaan. Dit omdat ik de actieve community als de basis en hét 'unique selling point' van WF beschouw.

Wijsgeer

Grootste ergernis is by far de wijze van modereren. Er is geen pijl op te trekken. Bij het ene onderwerp worden flitsers verrot gescholden door andere flitsers; niet 1 keer maar herhaaldelijk, zonder enige consequentie. Of wordt er nadrukkelijk op de man gespeeld. Zie o.a. het Israel topic, maar pak ieder willekeurig Lefevere/Evenepoel/Visma-draadje erbij. Of het verbeterpunten-topic.

En bij andere onderwerpen (met name de beruchte "analyses" van Kerckhoffs) wordt vervolgens veel strenger gemodereerd. Waarbij zelfs bijdrages die gewoon voldoen aan de regels blijkbaar het ego van een redacteur te veel krenken, en daarom worden verwijderd. Ik heb reacties als "dit is geen analyse maar een opinie" verwijderd zien worden, waarbij ik me nog altijd afvraag welke huisregel daar werd overtreden.

Zoals Limal hierboven zegt: gewoon een half uur per dag enkele draadjes doorspitten, EN TOETSEN AAN DE HUISREGELS! En bij afwijking van de huisregels ook toevoegen wat er niet goed is; misschien wel middels doorstrepen ipv compleet verwijderen en "niet doen" opschrijven. 1 of 2 artikeltjes minder op een dag, en tijd investeren in het echte USP van WF, namelijk de reacties onder het nieuws en de community. 

En het punt "op de man spelen" wordt door sommigen hier nogal eens gebruikt als er kritiek is op een renner of ploegleider. Kritiek op een renner wordt dan gezien als "op de man spelen", gevolgd door een sneer naar de poster. Wat ECHT op de man spelen is, maar vaak niet wordt aangepakt.

Een lang verhaal kort: een half uur per dag eerlijk en fair modereren OP DE HUISREGELS. En in te grijpen bij overtredingen OP DE HUISREGELS en niet blind reacties weghalen als iemand het er niet mee eens is en op het uitroepteken drukt.

Marik

Mijn grootste ergernis zijn flitsers met een berg boter op hun hoofd. Die vragen om betere moderatie, terwijl ze zich dagelijks misdragen. Als dat opgelost zou worden, dan zou het voor iedereen een stukje leuker worden.

esims2.0

Says mister smeulend vuurtjes oppoken. Onlangs noemde ik een bingokaart als nieuw funelement bij mijn wielerspel en jij reageert gelijk of dit idee misschien niet gejat is van Toerdepoele.

Il Leopardo della Primavera

(het gebrek aan) moderatie

Thurau
Il Leopardo della Primavera
#14
(het gebrek aan) moderatie

Sluit ik mij bij aan. Daarnaast de overkill aan artikelen. Less is more wat mij betreft. Door de enorme omloopsnelheid zit je soms een minuut te scrollen voordat je bij de belangrijkste nieuwsfeiten van de dag terecht komt. Mag wel wat minder, vooral die als info verpakte advertorials voor de nieuwste zonnebrillen, schoeisel enz enz.

Laatst gewijzigd
dazzler2120
kraamverlof
#8
@Maxim: misschien een idee om de titel van het topic te veranderen in 'plus/minpunten van wf'? Want...

Of zoiets als "Verbeterpunten Wielerflits" ofzo. Hadden we niet al zoiets?

 

Naar mijn mening omschrijft @MaGarin precies wat ik van dit topic ook denk.

Poeksel

De zoekfunctie van het forum ergert me best wel als ik het gebruik. Doe ik daarom niet vaak, maar soms heb ik het nodig om een draadje te vinden.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.