Bespreek hier de openingsrit van Criterium du Dauphine (zondag 2 juni)

Gesloten
Avatar of
Redactie WielerFlits
admin

In het verleden is meermaals gebleken dat er in de heuvelachtige slotrit in de Vredeskoers nog het een en ander recht te zetten is. Vraag dat maar aan Tadej Pogačar en Andreas Leknessund. Ook nu is de slotrit weer een listige. We kunnen een eeuwenoud wielergezegde weer eens boven halen: je kunt hier het klassement niet winnen, wel verliezen. De finish van de rittenkoers wordt verwacht tussen 13.30 en 13.55 uur. Om 10.30 wordt er gestart.


In België klinkt vandaag een vroeg startschot. Rond 10.00 uur wordt het startsein gegeven voor de Brussels Cycling Classic. Wie is de snelste over de heuveltjes rond de Belgische hoofdstad? De finish wordt verwacht tussen 15.00 en 15.30 uur.


Toch zullen de meeste wielerliefhebbers uitkijken naar de openingsetappe van Criterium du Dauphine. Een groot gedeelte van het Tour de France peloton test deze week al de benen op Franse bodem. De openingsrit is de enige eenvoudige met een vlak parcours. De start om is 12.35 uur en de finish wordt tussen 16.35 en 16.55 uur verwacht.


Verder wordt vandaag de Limburg Trofee (start om 13.00 uur en finish tussen 17.20 en 17.50 uur) verreden en koersen de vrouwen in Dwars door de Westhoek (start om 14.30 uur en finish tussen 17.50 en 18.10 uur) en de Alpes Gresivaudan Classic met start om 12.00 uur.

Wheely

Goedemorgen! Laat de Dauphiné maar beginnen 🥰

 

Hup Rogla!

Marik

Heel veel zin in dit rondje. Vandaag gaat nog niet zo spannend zijn, maar gelukkig zijn er nog wat andere wieler/sportzaken waar we ons op kunnen richten vandaag.

Robertje

Heb je tips voor de andere wieler/sportzaken Marik?

kraamhol

Vanavond fem op de 400 horden, eerste keer dit jaar, zin in!

Marik
Robertje
Heb je tips voor de andere wieler/sportzaken Marik?

Brussels Classic (wielrennen) en Roland Garros zijn de hoofdgerechten naast de Dauphiné

kraamhol
Wheely
Goedemorgen! Laat de Dauphiné maar beginnen 🥰   Hup Rogla!

pcies! Hoop dat ie terug fit is, en blijft. Of ie goed bij Bora past is me nog wat onduidelijk, gaan we zien. Gaan ze deze week al in die nieuwe lelijke shirts?

Jean Dumas

Wordt dit de chat van vandaag?

Marik

Het lijkt erop Jean

Marik

Nog 48 km in de Brussels Classic.

Wheely

Ik zou dit geen chat noemen Jean.

Romāns Vainšteins

Dit is toch helemaal niks joh, op deze manier de koers bespreken. 

wanneer ik eens naar de redactie toe ga zal ik ze dat vertellen ook!

knal dan gewoon een good old 'volg hier' tussen de andere 33 dagtopics. Leest tenminste redelijk door.

Il Leopardo della Primavera

Ja ik heb idd liever een volg hier dan dit. Nog liever gewoon een chat.

Wheely
Romāns Vainšteins
Dit is toch helemaal niks joh, op deze manier de koers bespreken.  wanneer ik eens naar de red...

Neem je een spandoek mee?

Wheely

24 km

Jean Dumas

Zoals je ziet heb ik in deze chat een reactietijd van 2 uur. Of zit Dick Schoof hier tussen?

Wheely

Geen idee waarom, maar het gaat inderdaad traag hier.

De koers is ook al zo'n tamme bedoeling, zij we geneutraliseerd misschien?

Wheely

Pedersen twee vingers in de neus 

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.