Waarom geen vermelding van de Uci ranglijsten

re-cycle

waarom worden de standen van de uci ranglijsten hier op wielerflits niet gepubliceerd? ik zie ze wel altijd op NOS-teletekst langskomen.  ik vind het relevanter nieuws dan bijvoorbeeld een komend vaderschap van gestopte wielrenner.  of een DNF van een ex profrenner bij een B wedstrijdje ergens in den vreemde. 

Vond het overigens opmerkelijk dat Annemiek van Vleuten met de stand van 28-5-2024 weer twee plekjes gestegen is van plek 19 naar 17, dit terwijl ze al anderhalf jaar proffesioneel wielrenster af is. ... 

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois
re-cycle
#1
waarom worden de standen van de uci ranglijsten hier op wielerflits niet gepubliceerd? ik zie ze wel...

Wat betreft Van Vleuten: die is pas eind september 2023 gestopt, dus zeker nog geen anderhalf jaar.

Dat ze deze week twee plekken hoger staat in de ranking van de UCI komt omdat dat een rollende ranking is. Punten blijven een jaar lang geldig - de punten die je een wedstrijd vorig jaar haalde verlies je nu, en worden vervangen door de punten die je in dezelfde wedstrijd dit jaar haalt. Deze week bvb de Ride Londen Classique.

Van Vleuten haalt natuurlijk geen nieuwe punten meer, maar nam ook vorig jaar niet deel aan de Ride London Classique. Haar puntenaantal bleef deze week dus gelijk op 1678.

Charlotte Kool haalde daarentegen wel flnk wat punten in Londen, maar vorig jaar won ze deze wedstrijd en had ze daar dus nog meer punten. Haar totale puntenaantal daalt hierdoor van 1742 naar 1606 en daarom gaat Van Vleuten haar 'voorbij' in de ranking zonder daarvoor te moeten koersen.

Tegen eind september zal Annemiek echter al haar punten kwijt zijn en volledig weggezakt uit de ranking.

Laatst gewijzigd
re-cycle

Tijd ging toch minder hard dan ik dacht.  Annemiek is inderdaad nog maar amper half jaar profrenster af.  Ik was gewoon abuis. had het kunnen weten heb nota bene haar laatste koers vorig jaar in Arnhem nog aanschouwt. ..

De puntentelling snap ik ook en ook de reden dat ze weer hoger staat.  Alleen druist het een beetje tegen het gevoel in dat een niet meer actieve renner kan stijgen in de lijst.   

Mijn topic heeft overigens alleen als insteek waarom de rankings niet gepubliceerd worden.  Lijkt me heel relevant voor een site als deze.  Relevanter dan ander juice over al dan niet gestopte renners.  Ik lees de rankings danwel weer op nos teletekst.  O nu te zeggen dat die al het wielernieuws publiceren nee, maar het wel het meest relevante nieuws (niet al eerste overigens)   Als je 101 haalt dan is het toch wel nieuwwaardig of 601 bij het sportnieuw .  801 kan mij dan weer geen bal schelen. 

Cornelius

Voor dit soort lijsten moet je gewoon bij PCS (UCI World Ranking) of FC (UCI Klassement) zijn.

Dit lijkt me geen taak voor de redactie van WielerFlits.

re-cycle

Het lijkt me eerder feiten om te publiceren dan bijvoorbeeld dat de gestopte Tom Dumoulin vader wordt. Maar goed ieder heeft zijn eigen opvatting kennelijk wat wielerflitsnieuwswaardig is.

Maillot à Pois
Cornelius
#4
Voor dit soort lijsten moet je gewoon bij PCS (UCI World Ranking) of FC (UCI Klassement) zijn. Dit...

Of bij de UCI zelf natuurlijk.

Voor mij hoeft het ook niet, maar op zich niet zo'n vreemde gedachte om bvb de top-20 van de ranking ook op WF bij te houden. Zie je wel vaker bij bvb de ATP/WTA ranking, en ik denk dat de iets minder fanatieke volger dat misschien wel fijn vindt. En ik zag dat WF sinds vandaag zelf uitslagen invoert ipv ze van PCS over te nemen, dus dan lijkt het me een kleine extra moeite.

De driejarige ploegenranking die over de WT plekken beslist zou trouwens wél heel relevant zijn, want die publiceert de UCI nog steeds niet zelf.

Cornelius

De relegatiestrijd in de WT valt het best te volgen via de artikelen van Raúl Banqueri. Ik zie niet zo snel hoe de redactie van WielerFlits dat niveau moet gaan overtreffen.

De relegatiestrijd in de WWT is een ander verhaal. Niemand die daar aandacht aan schenkt; zou dus een primeur kunnen zijn.

Jammer, overigens, dat WielerFlits stopt met uitslagen van PCS. Was wel handig om met één muisklik de overeenkomstige pagina op PCS te kunnen openen.

Laatst gewijzigd
AWestie
Cornelius
#7
De relegatiestrijd in de WT valt het best te volgen via de artikelen van Raúl Banqueri....

Ik zit echt met smart te wachten op Raul zijn maandelijkse update, kan denk ik ieder moment vallen deze week.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.