Bekijk reactie (Het misschien ooit grote politiek-topic)

Bekijk onderwerp

Wijsgeer
esims2.0
#1391
"Op Schiphol aan die slurf. Geen paspoort meteen weer terug het vliegtuig in. Hier komen geen echte...

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ben een autochtone Nederlander, maar heb inmiddels wel de nodige tijd in het buitenland gewoond. Waarbij ik zelf heb ervaren hoe het is om als buitenlander een plek te vinden in een nieuwe cultuur / samenleving. Dus in die zin zou je me allochtoon kunnen noemen.

En dan? Telt de mening van een allochtoon niet mee? Of waarom vertel ik onzin? Of denk je werkelijk dat mensen die in de asielketen werken, dit doen omdat ze een pleurishekel hebben aan asielzoekers? En dat ze PVV stemmen omdat ze van binnenuit zien dat juist dié partij met échte oplossingen komt? 

Ik heb inmiddels genoeg gezien om te weten dat je bepaalde migratiestromen niet kunt stoppen. Namelijk dié stroom van mensen die wanhopig zijn om welke reden dan ook, en op zoek naar een beter leven. Ze stappen niet voor niets in gammele bootjes: dat doe je niet voor je lol of het avontuur.

De stromen die je wel kunt reguleren zijn de studiemigratie en arbeidsmigratie. Simpelweg omdat daar de factor "wanhoop" niet of nauwelijks een rol speelt. Maar daar moet je wel bepaalde politieke keuzes voor durven maken...