Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 16 ... 285 286
Sunneklaas
Raul Alcala
#374
Truc   

Had het gezien idd. De Conservatieven waren ook weer even leuk bezig tegen Starmer van Labour. Ze willen nu ook in de wet gaan definieren wat een vrouw nu precies is. Wel een beetje laat na 14 jaar, maar goed.

Raul Alcala

Haha, je zal maar vrouw zijn tegenwoordig en al die mannen zien die zich als vrouw definiëren. Gesteund door antifa en co.

Tijd voor chocolade ijs, Truc

SprintMaster
Romāns Vainšteins
#368
Nee. We hebben veel arbeidsmigranten vanwege de, ten opzichte van veel regio's in Oost-Europa, rela...

Inhakend op het marktdenken als dé oplossing van alles: er zijn aardig wat misverstanden over het kapitalisme. Je leest ze hier: Ha-Joon Chang - Economielokaal havo

Ik haal er twee uit:

Ding 1: De vrije markt bestaat helemaal niet

De verheerlijking van de vrije markt in de afgelopen jaren is grotendeels gebaseerd op een mythe. Een voorbeeld is overheidsbemoeienis, denk aan protectionisme, subsidies of het steunen van banken en grote bedrijven. De meeste bedrijven uit de private sector zouden daarom eigenlijk niet vrij willen zijn, ongeacht wat er gezegd wordt. Als er werkelijk een compleet vrije markt zou bestaan, zouden we er niet beter op worden. Het zou onder meer betekenen dat regels en wetten met betrekking tot kinderarbeid, immigratie, drugs- en wapenhandel en arbeidsvoorwaarden afgeschaft worden.

Ding 5: Ga uit van het ergste in de mens, en je krijgt het slechtste

Adam Smith, de grondlegger van het kapitalisme, ging uit van eigenbelang als belangrijkste factor in ons economisch handelen. Maar hoewel het gedrag van mensen wellicht voor een groot deel vanuit eigenbelang te verklaren is, is dat vaak niet onze primaire motivatie en spelen ook andere beweegredenen een rol. Systemen die dit begrijpen kunnen optimaal gebruik maken van die andere motieven en halen zo het beste uit mensen. In systemen waarin mensen zich niet meer gewaardeerd voelen als morele wezens, zullen ze zich ook niet meer ernaar gedragen, wat enorme kosten voor veiligheid, controle en straffen met zich mee zou brengen.

 

Ook op YouTube:

Raul Alcala

Feike Sijbesma doelde ik op als gewenst minister. Baken van rust

Romāns Vainšteins

Sorry sunny, ik lees alleen eigen bijdragen hier. Filmpje niet klik en copypaste niet lees.

Thurau
Sunneklaas
#376
Had het gezien idd. De Conservatieven waren ook weer even leuk bezig tegen Starmer van Labour. Ze wi...

Sir Keir lacht zich de ballen uit de broek. De Tories die vroeger de partij waren van de economie en Law and Order en nu gereduceerd zijn tot een lachwekkend rariteitenkabinet. Farage zorgt er voor dat de overwinning van Labour nog groter gaat worden overigens. Het issue van de campagne daar is de erbarmelijke toestand van de NHS en als 2e de gevolgen van Brexit en als derde Immigratie met de vaststelling dat de conservatieven niks klaar hebben kunnen spelen op dat gebied. Nope, Sir Keir is voor een jaar of 10 vertrokken met de wetenschap dat Nigel en de zombie Tories elkaar bekampen.

Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#380
Sorry sunny, ik lees alleen eigen bijdragen hier. Filmpje niet klik en copypaste niet lees.

Het is ook niet altijd een leuke wereld buiten de eigen bubbel, dus ik snap je wel. Uiteindelijk gaat het erom dat je doet waar jij je op je gemak bij voelt. Dus ik zal je zeker niet dwingen.

Sunneklaas
Thurau
#381
Sir Keir lacht zich de ballen uit de broek. De Tories die vroeger de partij waren van de economie en...

Volgens mij onderschat je hoe snel Labour van het ganse land een Londen maakt. Volgende verkiezingen draaien de rollen weer om

Thurau
Sunneklaas
#383
Volgens mij onderschat je hoe snel Labour van het ganse land een Londen maakt. Volgende verkiezingen...

First past the post als verkiezingssysteem zorgt ervoor dat de partij aan de macht langer blijft regeren mits het aantal zetels meerderheid groot genoeg is. Huidige schatting is meer dan 190. Daarnaast is Labour altijd sterk geweest in Wales en nu weer Schotland. Onder Blair en Brown was de tevredenheid over de NHS groot, je hoefde niet 2 weken te wachten voor een afspraak met je huisarts en Londen is een bruisende metropool en nog steeds de plek waar het geld verdient wordt. Zoveel angst heeft men dus niet in het UK voor Londen. Het economische beleid onder Blair en Brown was 100x beter dan de Tories, daar is iedereen het over eens. Met Sir Keir hebben ze bovendien een saaie maar oerdegelijke lijsttrekker die tussen de hysterie van Truss, Sunak, Badenoch en Farage overkomt als de enige volwassene in de kamer. Nee, deze man wordt een uitstekende Premier, zijn grootste test was hoe hij omging met het antisemitisme in zijn partij en hij slaagde met vlag en wimpel.

Romāns Vainšteins

Ik snap op mijn beurt dan weer dan je veel weet van binnen bubbels zitten, Sunny. En het getuigt van een goed ontwikkeld inzicht dat je me niet dwingen kunt. Vertel dat vooral door aan Geertje.

En je 'Volgende verkiezingen draaien de rollen weer om' is een beetje een dooddoener, even helemaal los van dat dat aankomende oktober híer gebeuren gaat.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
SprintMaster
#352
Cultuur? Veel te makkelijk. Je weet het best Raul, denk nog eens na... Niemand wordt uit zichzelf ra...

Het ligt aan ons zelf toch dat ze crimineel worden en of de boel opblazen? En ook veel re veel steun voor Israël

Ja, wie wordt dan geen Taghi

Wheely

Wat gaan jullie stemmen dan de 6e? Ik weet het zelf nog niet...

Romāns Vainšteins

VOLT dit x denk ik, anders D66

Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#385
Ik snap op mijn beurt dan weer dan je veel weet van binnen bubbels zitten, Sunny. En het getuigt van...

Beetje summier qua bijvoeglijke naamwoorden, ik raakte toch geen gevoelige snaar he. Ik weet héús wel dat je ook wel eens andere meningen/gedachten/feiten tot je neemt. Bijvoorbeeld via Op1. Hier een leuk filmpje

Sunneklaas
Wheely
#387
Wat gaan jullie stemmen dan de 6e? Ik weet het zelf nog niet...

Hoogste vrouw op de Groenlinks lijst

Romāns Vainšteins

Sunny, niemand klikt op je linkjes, niemand kijkt je filmpjes. 

Je moet toch echt weer een grof plaatje plaatsen om indruk te maken.

Thurau
Wheely
#387
Wat gaan jullie stemmen dan de 6e? Ik weet het zelf nog niet...

Bas Eickhout, man met ervaring in Brussel, geen geparachuteerde mislukking uit de nederlandse politiek of mensen die 4 jaar nodig hebben om de juiste deuren in de vergaderzaal te openen. 

Romāns Vainšteins

Je die zat ook in het Op1 debat samen met zijn lookalike van D66, sloegen allebei eredelijk verstandige taal uit. In tegenstelling tot die wat valsige meneer van de PVV (die trouwens wel meer hersens leek te hebben dan de 36 gemuilkorfde mignonmarionetten, op een of andere manier) en, met name, die boerenroeptoeter van de BBB.

Dank voor de tip Thurau, ik zal eens zien of ik wat meer van hem te weten kan komen.

 

Laatst gewijzigd
Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#391
Sunny, niemand klikt op je linkjes, niemand kijkt je filmpjes.  Je moet toch echt weer een gro...

Dat is simpelweg niet waar. Dat jij geen nieuwe zaken tot je wil nemen wil niet zeggen dat andere mensen niet willen leren van interessante, ontroerende, inspirerende en treffende stukken. Maar blijf vooral op de chat en forum herhalen dat je niet aan linkjes doet, na 3 keer was dat nog niet duidelijk. Maar hou er wel rekening mee dat anderen misschien wel geinteresseerd zijn in bronnen en/of de gedachtes van experts op hun gebieden. Niet iedereen is meteen overtuigd van iemand die wat zegt op een forum namelijk.

Romāns Vainšteins

Sunny, ik weet echt zeker dat niemand behalve kwek en kwak zitten te wachten op jouw grabbelbakbagger

Raul Alcala
Wheely
#387
Wat gaan jullie stemmen dan de 6e? Ik weet het zelf nog niet...

Bas Eickhout 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#395
Sunny, ik weet echt zeker dat niemand behalve kwek en kwak zitten te wachten op jouw grabbelbakbagge...

Je dedain is grenzeloos

Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#395
Sunny, ik weet echt zeker dat niemand behalve kwek en kwak zitten te wachten op jouw grabbelbakbagge...

Bron? Ik vermoed dat ze niet zitten te wachten op onnodige bijvoeglijke naamwoorden steeds om speciaal te doen. Iemand refereerde er hier eerder al aan. Ik weet dat het lastig is, maar heb toch nog een filmpje voor je. Maar neem beslist je tijd. 

Romāns Vainšteins

Wanneer ik dat doe zou ik de eerste zijn.

Niemand klikt meer op linkjes en filmpjes, daar zijn ze tijdens corona mee gestopt hoorde ik.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Alleen al de keuze van de titel van dit forum 😂

1 2 ... 16 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.