Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 3 4 ... 240 241
Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#24
Maar los daarvan: hoe gaan ze dat effectueren, die proteststem. Gaan ze dan stemmen op de meest blek...

Ze gaan stemmen op het kamp dat spreekt van dé Amerikaan, ipv de zwarte Amerikaan, blanke Amerikaan etc. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Tot er ineens jeugdfoto's opduiken van een Trump die dikke lol maakt met met ietwat meer pigment gezegende medemensen... Dan gaan ze ineens weer niet naar de stembus.

Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#27
Tot er ineens jeugdfoto's opduiken van een Trump die dikke lol maakt met met ietwat meer pigment gez...

Er is niemand in Amerika die denkt dat Trump hem met al zn geld niet overal in heeft gestoken.

Romāns Vainšteins

welk geld?

Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
#22
Zou je ook het ras benoemen als het om 2 zwarten ging? Het feit dat men vaak onnodig het ras erbij b...

boehoeeeee hij benoemt dat ze wit zijn terwijl ze dat ook zijn boehoeeee

Romāns Vainšteins

Weet je, bij al die oude chagerijnige witte mannetjes die deze aarde proberen te vernietigen: Trump, Netanyahu, die Poolse gast, Orban, Wilders. Trek er een Sith Lord cape overheen en ze kunnen er zo een toneel mee op. Allemaal van die enge witte mannetjes die zo als stand-in in het vaticaan kunnen opdraven. Wie geeft nou zijn ziel & zaligeheid in handen van zulke engerds?

Raul Alcala

Lang leve Wilders 

Marik

De populisten zijn zo enorm populair omdat het volk denkt dat ze er echt voor de gewone mensen zijn. Maar het populisme is dodelijk voor onze toekomst. Het is allemaal gerotzooi in de marge, korte termijn denken en opportunistisch geneuzel. De persoon die in staat is om naar het grote plaatje te kijken, bijvoorbeeld het wereldtoneel, die snap dat een stem op een populist een verloren en destructieve stem is.
(Wat niet wegneemt dat de gevestigde partijen een hoop laten liggen waar de populisten handig op inspingen. Dus de gevestigde partijen moeten het beter doen!)

Sunneklaas
Il Leopardo della Primavera
#30
boehoeeeee hij benoemt dat ze wit zijn terwijl ze dat ook zijn boehoeeee

Waarschijnlijke racist ziet eigen racisme niet en begrijpt niet dat het om het onnodig benoemen gaat. Maar benoem vooral altijd het ras er lekker bij, met nadruk op altijd. 

Laatst gewijzigd
Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#31
Weet je, bij al die oude chagerijnige witte mannetjes die deze aarde proberen te vernietigen: Trump,...

Hoe proberen zij de aarde te vernietigen?

Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
#34
Waarschijnlijke racist ziet eigen racisme niet en begrijpt niet dat het om het onnodig benoemen gaat...

Sinds wanneer is iemands huidskleur neutraal benoemen racistisch?

Raul Alcala

Dit wordt vast en zeker een links progressief huilhoekje de komende jaren

SprintMaster
Sunneklaas
#35
Hoe proberen zij de aarde te vernietigen?

Onder andere zo dus:

Afbraak Amazone tijdens Bolsonaro erger dan gedacht: uitstoot verdubbelde | RTL Nieuws | RTL.nl

 

 

Wijsgeer
Marik
#33
De populisten zijn zo enorm populair omdat het volk denkt dat ze er echt voor de gewone mensen zijn....

Eens met de wijze woorden van Marik.

In mijn ogen zijn veel traditionele partijen te technocratisch geworden. Onder het mom "Wij weten wat goed is voor de burger", maar inmiddels praten ze al lang niet meer met de gewone man of vrouw, maar met de lobbyclubs en belangenverenigingen.

Als "gewone burger" herken ik mij steeds minder in de politiek. Die er lijkt te zijn voor het bedrijfsleven (en dat met name de grote jongens), maar niet meer voor mij. Waarbij ze bij hoog en laag blijven beweren dat, als het goed gaat met de grote bedrijven, het ook goed gaat met mij. Alsof ik gekke henkie ben...

En tweede punt is dat alles "vereconomiseerd" wordt door te veel politici. Waarmee voorbij gegaan wordt aan sentimenten, die vaak niet in geld uit te drukken zijn maar wel een samenleving maken of breken. Zo zou je financieel / economisch gezien misschien wel veel beter af zijn met een Europees leger, maar tenminste MIJN sentiment zegt iets heel anders over een dergelijke keuze. Dingen die gaan over soevereiniteitsgevoel, het hebben van een identiteit, nationale trots. Daar kun je geen bedrag opplakken, maar is heel veel waard voor sommige individuele kiezers.

En juist dáár zit de ruimte waar deze populistische partijen in springen. Want economisch en visionair deugt hun beleid voor geen meter, maar ze praten wel op een manier die woorden geeft aan het sentiment wat ik hierboven beschrijf. Gooi daar een sausje over van vreemdelingenhaat, et voila!

Raul Alcala

Misschien kunnen we ook de oorlog in gaza hier bespreken

Sunneklaas
Il Leopardo della Primavera
#36
Sinds wanneer is iemands huidskleur neutraal benoemen racistisch?

Wanneer je het bij de een wel doet en de ander niet, en we weten wel dat je het niet bij kleurlingen zou zeggen. Daarnaast valt 'neutraal' ook lastig te verdedigen als het niks toevoegd, iedereen weet dat ze blank zijn. Maar het moest toch even benoemd worden...

Sunneklaas
SprintMaster
#38
Onder andere zo dus: Afbraak Amazone tijdens Bolsonaro erger dan gedacht: uitstoot verdubbelde | RT...

Bols werd niet genoemd, en daarnaast is beleid vaak niet door 1 persoon gemaakt.

Laatst gewijzigd
Sunneklaas
Raul Alcala
#40
Misschien kunnen we ook de oorlog in gaza hier bespreken

goe plan

SprintMaster

Herinneren we ons deze nog, het verraad van Farage (en Johnson) bij de Brexit campagne:

Nigel Farage labels £350m NHS promise 'a mistake' | Good Morning Britain (itv.com)

Sunneklaas
SprintMaster
#44
Herinneren we ons deze nog, het verraad van Farage (en Johnson) bij de Brexit campagne: Nigel Farag...

Het mooiste moment uit de recente Britse politiek blijft deze:

https://youtu.be/HZPTZuwwHng?si=DmSF2btVw2rLv9wa

Romāns Vainšteins

Luister knakker, dit is niet het grote druk eens op mijn linkje topic, je moet het zelf verzinnen.

SprintMaster
Sunneklaas
#42
Bols werd niet genoemd, en daarnaast is beleid vaak niet door 1 persoon gemaakt.

Even een bril opzetten? Het is wel heeeeeeel duidelijk!

 

Romāns Vainšteins

Overigens eens met Wijsgeer: het benadrukken van dit is óns straatje en wíj gaan het schoonvegen. Dat is de hotspot voor populisten, vandaar ook dat wijzen naar alles en iedereen die niet van oorsprong uit dat straatje komt. Leven in een verleden dat nooit meer terugkomt.

Marik

Het mooie is dat je niet links hoeft te zijn om een hekel aan populisten te hebben. Dat zou voor sommigen een openbaring kunnen zijn.

Romāns Vainšteins

Dat is iets dat ze in Amerika allang ontdekt hebben, getuige ook de afgelopen verkiezingen aldaar.

1 2 3 4 ... 240 241

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.