We vergeten niet:
Eckhart Tolle is een fascinerende man, Kraam. Idd een relevante video, over onderlinge conflicten groot en klein, oorlogen enz vs het ego. Dat zien we hier nu op wf terug met allerlei ego's en ook buiten het wereldwijde web. De oorlog in Gaza bijvoorbeeld.
Tolle z'n uitleg over de gevolgen (stress of erger) van de continue stem (overdenken) in je hoofd die zich met pseudo problemen bezighoudt, en hoe deze te controleren en uiteindelijk zelf je gedachtes te bepalen, is het oefenen zeker waard. Ik zou daarvan een andere video van Tolle kunnen plaatsen, maar ik dacht...
Ik zat eigenlijk nog te wachten op de onderbouwing in het internationaal recht dat wanneer je een oorlog begint en verliest, de winnaar een stuk grondgebied van jou kan claimen. Als dat waar is, dan heeft Nederland na de Tweede Wereldoorlog flink zitten slapen. We hadden bijvoorbeeld het Ruhrgebied kunnen opeisen.
Tja, je wist het, je moet geen deal maken met terroristen:
Ik snap inderdaad niet dat Hamas een deal gemaakt heeft met Israel. Want je hebt Hamas als terrorist, en als overtreffende trap heb je Netanyahu en en zijn genocide plegende kliek. Die zich aan geen enkel verdrag of afspraak houden. Niet in Syrie en het grensgebied, niet in Libanon en het grensgebied, niet in de Westbank, en ook niet in Gaza.
Zolang Netanyahu en zijn conservatieve jodenkliek daar in die regering zitten, gaat er geen enkele oplossing komen. En zal slechts aan beide kanten de haat groeien.
Gruwelijke ook de gezichten van de laatste vrijgelaten gijzelaars. Alsof ze uit een concentratiekamp kwamen. En dat is puur bewust van de Hamas nazi's. De jonge vrouwen die eerder werden vrijgelaten zagen er wel redelijk doorvoed uit. De afgrijselijke verhalen, de gruwelijke tam tam beelden van vrijlating tussen een menige joelende Palestijnen, naar een podium gedirigeerd. Pure provocatie. Het zou zomaar nog eens kunnen exploderen.
Kalm aan vandaag Kraam. 🤜
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.