Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 398 399 400 401
esims5.0

Lemond

Trump z'n insteek is natuurlijk een andere dan wat we gewend zijn. Hamas en haar voorgangers begonnen wederom een oorlog, die ze wederom verloren. Normaalgesproken is de consequentie daarvan in een oorlog dat je land verliest. Los daarvan willen we weer miljarden vanuit het Westen ophoesten voor de wederopbouw van Gaza, zodat de Palestijnen icm UNRWA en co weer kunnen investeren in de wederopbouw. En als je dan even niet oppast, over een paar jaar weer geschrokken reageren wanneer er weer dood en verderf wordt gezaaid richting Israël. 

Nu lijkt het me dus het moment om een structureel veilige plek voor zowel Israël áls de Palestijnen te creëeren. En dan moet er eigenlijk ook gekeken worden naar buurlanden Egypte en Jordanië, ook vanuit hun historische verantwoordelijkheid. Egypte heeft Gaza in het verleden al eens bestuurd. Dus die weten wel van wanten. Trump zet denk ik weer eens hoog in met z'n dreigementen American boots on the ground (er zijn sinds kort al honderden Amerikaanse huurlingen in Gaza actief ism Egypte) verder uit te rollen. Om Egypte en co te dwingen tot hun maximale inzet. We zullen zien hoe het gaat uitpakken.

esims5.0
Lemond
Trump z'n insteek is natuurlijk een andere dan wat we gewend zijn. Hamas en haar voorgangers begonne...

"Normaalgesproken is de consequentie daarvan in een oorlog dat je land verliest."

Annexaties uit het verleden worden hier even witgewassen. En alsof Israël hier een klinkende overwinning heeft behaald. Wat zijn jullie (Raul en kraam) toch een stel irritante Israël-trollen die zaken hopeloos verdraaien. Hamas begon helemaal geen oorlog maar een terreur- en gijzelingsactie. Israël begon daarna een oorlog met als doel Hamas volledig uit te schakelen. Waarvan je van tevoren wist dat dat niet zou gaan lukken. Ook al is de agenda van Hamas niet zuiver, het is altijd maar eromheen draaien wat hun motief is en of Israël misschien zelf aanleiding daartoe geeft.

Lemond

Ik vond m'n reactie toch vrij beschouwend en oplossingsgericht voor beide partijen. Doe er je voordeel mee of word pissig kerel. Mij heb je er niet mee.

Laatst gewijzigd
kraampje pappie
esims5.0
"Normaalgesproken is de consequentie daarvan in een oorlog dat je land verliest." Annexaties uit het...

Tijd om de geschiedenisboeken in te duiken, mijn lieve esims!

Puddingbenen

Tijd om een keer normaal te gaan doen, mijn lieve Kraam. Zet je voorhuid terug aan je snikkel, ga je keppel ritueel verbranden, en kom terug naar normaalland. Je makker Raul/Lemond of weet ik hoe hij zich nu noemt mag dan lekker blijven rondhangen in zijn eigen gelijk, en genocide blijven supporten.

kraampje pappie

In kraamland zouden er geen puddinkjes meer bestaan, geen plek voor antisemieten en andere haters. In normaalland strijden we als joodse volk tegen die haat, in het dagelijkse leven, op het internet, en ja dus ook hier op wf. Blijkbaar is het nodig...

Puddingbenen
kraampje pappie
In kraamland zouden er geen puddinkjes meer bestaan, geen plek voor antisemieten en andere haters. I...

Misschien tijd om je af te vragen of die haat ineens uit de lucht komt vallen? Of dat het jodencluppie een keer in de spiegel moet kijken, en zich af moet vragen of het eigen gedrag misschien de reden is voor de haat waar je nu tegen strijdt.

Als je iets wil doen aan de haat, begin dan eens bij jezelf. En wordt eens boos op de grootste bron van het antisemitisme van vandaag de dag, namelijk op het beleid van Netanyahu en zijn genocideplegende kabinet en leger. Als jij en de Joodse gemeenschap dat zouden doen, moet je eens zien hoe snel de sfeer dan om slaat.

Dus nogmaals: naai je voorhuid terug aan, en word weer eens de normale kraam. Onder welke naam dan ook!

kraampje pappie

Ook voor jou het advies: duik even de geschiedenisboeken in! Daar laat ik het verder bij.

Puddingbenen
kraampje pappie
Ook voor jou het advies: duik even de geschiedenisboeken in! Daar laat ik het verder bij.

Zeg me dan even, kraam: op welke bladzijde in de geschiedenisboeken vind ik de juiste onderbouwing om genocide te plegen op de Palestijnen? Op welke bladzijde staat dat ze een heel volk mogen uithongeren en uitmoorden en daarna van hun land mogen verdrijven? Ik laat me graag wijzer maken dan ik al ben, dus ik ben benieuwd op welke pagina van welk boek ik hiervoor moet kijken.

kraampje pappie

Welke genocide? Geen fake news verspreiden knul!

Lemond
Puddingbenen
Tijd om een keer normaal te gaan doen, mijn lieve Kraam. Zet je voorhuid terug aan je snikkel, ga je...

Is het je teveel moeite om inhoudelijk op mijn laatste reactie in te gaan?

kleomantre

Zeg Puddingbenen

Het voegt m.i. helemaal niks toe om over Joden, keppeltjes en snikkels te beginnen en dat herhaaldelijk te benadrukken. Het is er allicht in veel gevallen mee verbonden, maar wellicht in evenzoveel gevallen totaal niet. Ik vind het een onnodige kwetsende toevoeging die er niet fraai uitziet.

Laat je niet teveel vangen in blinde woede. Dat doet ook afbreuk aan het punt dat je wil maken dat Netanyahu en z'n boevenbende zich als honden gedragen met (totale) minachting voor de Gazanen. De VS incluis, waarbij Biden nog een beetje laveerde tussen de verschillende belangen (internationaal/nationaal) maar Trump er nu met gestrekt been in gaat en al dan niet gemeend openlijk deporatie promoot. Je ziet ook het verschil in opereren door Netanyahu, die eerst lang heeft afgetast hoeveel hij kon maken bij Biden (en zich relatief inhield) maar gaandeweg zich meer durfde te permiteren (inval Libanon/Syrie) toen duidelijk werd dat Biden z'n invloed tanende was. Ondertussen durft hij zich verbaal net zo schofterig op te stellen als Trump doet op wereldtoneel. 

Wat wel ondertussen duidelijk is dat Netanyahu en Trump van het type zijn dat houdt van vernederen van anderen als ze de baas zijn. Die hebben waarschijnlijk minachting voor elk levend wezen dat niet henzelf (of familie) betreft.  

Laatst gewijzigd
kraampje pappie
kleomantre
Zeg PuddingbenenHet voegt m.i. helemaal niks toe om over Joden, keppeltjes en snikkels te beginnen e...

Pud heeft geen blinde woede hoor, die speelt het, die daagt uit, en roeptoetert beledigende en antisemitische teksten. Zijn kleur is al een tijd bekend, de vraag is waarom wf die haat op hun website laat bestaan. Al denk ik dat met de vraag stellen we al redelijk bij een antwoord komen.

kleomantre

Dan is het wel een rare dans die je met hem voert kraam. Hou ik me er verder weer buiten. 

Laatst gewijzigd
kraampje pappie
kleomantre
Dan is het wel een rare dans die je met hem voert kraam. Hou ik me er verder weer buiten. 

Je hoeft je er niet buiten te houden, je bijdragen zijn vrijwel altijd prima. Ik doe niet aan dans, ik strijd tegen de antisemieten en andere haters in de wereld. In welke vorm ze dan ook verschijnen.

Lemond

Frappant en jammer dat nagenoeg niemand zich druk lijkt te maken om Pudding z'n structureel terugkerende geweld en doodsbedreigingen richting Joden hier. Maar ach, dat gebeurt in heel Nederland, met de intellecte UVA kids als aanjagers

Marik

Als je de extremen tegenover elkaar zet dan krijg je sowieso een rare sfeer. Met Kraam en Raul/Michiel/Lemond (pffff) aan de ene kant en Pudding aan de andere kant. Allebei in de extreme loopgraven en belachelijke uitspraken doen die kant nog wal raken. Tja dan krijg je rotzooi op je forum.

kraampje pappie
Marik
Als je de extremen tegenover elkaar zet dan krijg je sowieso een rare sfeer. Met Kraam en Raul/Michi...

Noem eens wat belachelijke uitspraken van mijn joodse kant? Of ga je weer lopen stoken malikkie?

kraampje pappie
Lemond
Frappant en jammer dat nagenoeg niemand zich druk lijkt te maken om Pudding z'n structureel terugker...

Tja krek, niet vanuit wf, niet vanuit andere flitsers. Zieke wereld...

Lemond

Laat gaan. Structureel en opzichtig negeren is het beste. Weldenkende mensen kunnen prima zelf oordelen over jouw en mijn bijdrages hier. 

Marik

Doe ons dan een plezier en negeer het dan ook. Jullie kunnen je bromance vast wel meer privé beleven en uitbouwen. Lekker samen extreem doen.

kraampje pappie
Lemond
Laat gaan. Structureel en opzichtig negeren is het beste. Weldenkende mensen kunnen prima zelf oorde...

Je hebt gelijk. Maar ik hou graag de sneuneuzen een kleine spiegel voor, of ze willen kijken of niet. We wachten nog even op de 2 andere sneuzen.

Marik
kraampje pappie
Je hebt gelijk. Maar ik hou graag de sneuneuzen een kleine spiegel voor, of ze willen kijken of niet...

Nee hoor, ze zijn er al. Luid, duidelijk en extreem.

kraampje pappie

Ik wacht nog steeds op voorbeelden van die uitspraken malikkie.

1 2 ... 398 399 400 401

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.