Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 17 ... 285 286
Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#399
Wanneer ik dat doe zou ik de eerste zijn. Niemand klikt meer op linkjes en filmpjes, daar zijn ze t...

Doe het! Wees mijn grote meid!

Genoeg gespeeld, oant moarn

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Als we jullie een eigen hoekje geven met kwik, kwek en kwak's linksjesparty, is dat een oplossing?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

O sorry, zei ik linkSjes? Dat bedoelde ik niet zo!

Raul Alcala

Ik hoop wel dat je niet urineert in de ballenbak, Romans

Raul Alcala

Jammer dat Bas liegt

Basssss

Romāns Vainšteins

Zijn er verder ook nog mensen die het wat vreemd vinden dat D66 en VVD (nog) in dezelfde fractie zitten in Europa?  Ik denk dat het de VVD enorm aan stemmen gaat kosten (beide kanten). De wat rechtseren vinden ze te links en de wat linkseren sorteren voor op het feit dat ze straks de fractie wellicht uitgemikt worden.

Op zich jammer voor ze want die voorman komt over als een hele harde werker en redelijk kundig politicus.

Raul Alcala

D66 wil de VVD eruit knikkeren hoor, dus wat maak je je druk? Wat ik al eerder zei, uit die hoek heiligt het doel de middelen

Laatst gewijzigd
Thurau
Romāns Vainšteins
#406
Zijn er verder ook nog mensen die het wat vreemd vinden dat D66 en VVD (nog) in dezelfde fractie zit...

VVD kan niet genoeg klappen krijgen wat mij betreft. Dat Azmani zijn persoonlijke ambitie om de Renew fractie te leiden getorpedeerd ziet worden door dom gansje Dilan is echt schitterend. Nu moet de VVD wat meer kruipen voor Macron die bepaalt wat de Europese liberale fractie doet.

Raul Alcala

Dus dat

Romāns Vainšteins

Op zich hebben ze natuurlijk een punt bij D66: aan de ene kant renew Europe heten en tegelijkertijd op de schoot zitten bij iemand die het liest iedereen in een tijdmachine naar de 60er jaren katapulteert om dan met een honkbalknuppel bij de grens te gaan staan? Tsja.

Ik vind het alleen wat sneu voor die hardwerkende Azmani, niet mijn partij verder hoor.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Je kortbondige analyses en oneliners over de PVV op wc papier, zou op zeker op rolletjes lopen, Romans.

Raul Alcala

Toch nog. Armoede, relatieve armoede is helaas toch ook regelmatig een gevolg van niet goed met je geld kunnen omgaan. Toeslagen is een gedoe, twee kanten op. Misschien kan Omzigt fixen dat de huurtoeslag in de toekomst rechtstreeks naar de verhuurder gaat. In mindere mate de zorgtoeslag ook rechtstreeks naar de Zilveren Kruizen van deze wereld.

Laatst gewijzigd
Thurau
Romāns Vainšteins
#410
Op zich hebben ze natuurlijk een punt bij D66: aan de ene kant renew Europe heten en tegelijkertijd...

Hier hebben meer partijen mee te maken, de arme Christen Democraten krijgen een BBB roeptoetertje maar uiteindelijk laat het ook zien dat ze ingekapseld raken in het machtssysteem van Brussel. Voor wat betreft de VVD is de keuze simpel, proberen rechtser te worden dan extreem rechts levert nooit iets op of je gaat langzaam maar zeker weer meer de kant op waar ook progressief liberalen zich in kunnen vinden. Volkspartij of splinter, keuze lijkt mij niet moeilijk. Maar dan moet je eerst af van de verschrikking die Dilan heet, wat een lege huls is dat. Strategisch een lichtgewicht en ook behept met het leugenachtige dat Rutte heeft maar dan zonder diens charme. Daarnaast zie je incompetentie beloond worden daar, een Sophie Hermans wordt minister dat is zo'n beetje hetzelfde als Dion Graus minister maken. Nepotisme is bij de VVD nog erger dan Talpa.

Raul Alcala

Maar ook incassobureaus met hun hoge kosten, is dat al gefixt? Neem dan ook de overheid zelf mee in nieuwe wetgeving wanneer nodig , de belastingdienst bijvoorbeeld verdient daar goud geld mee.

Raul Alcala

Nee dus. M'n maten van humanitas halen ook hard uit

Mensen met schulden zijn de wanhoop nabij

Thurau
Raul Alcala
#414
Maar ook incassobureaus met hun hoge kosten, is dat al gefixt? Neem dan ook de overheid zelf mee in...

Komt er dankzij een kamerbrede motie die door 1 partij niet werd ondersteund. Zal vast wel een verklaring voor zijn.

https://schuldinfo.nl/nieuwsbericht/tx_news/tweede-kamer-wil-dat-voorbereidingen-voor-een-nieuw-incassostelsel-worden-getroffen/?tx_news_pi1%5Bcontroller%5D=News&tx_news_pi1%5Baction%5D=detail&cHa

Raul Alcala
Raul Alcala

Vanaf 1 oktober 2024 wordt het stapelen van incassokosten beperkt. Dit was een groot probleem voor mensen met schulden. De totale buitengerechtelijke kosten mogen over een half jaar niet hoger zijn dan €140 voor rekeningen onder de €266,67.

John Bidon

17 pagina's vol tegenstellingen gelezen. Links, rechts, goed, fout. Mijn hemel, jongens, ondanks jullie verbale verschillen, weet je toch ook dat jullie vrijwel identiek zijn. Probeer dat eens in te zien en niet de verschillen te benadrukken. Zo is jullie liefde voor familie en vrienden exact gelijk en delen jullie dezelfde emoties  Jullie zullen samen juichen als Van der Poel wereldkampioen wordt en een traantje laten wanneer Gesink zijn laatste wedstrijd heeft gereden. Sterker nog, als jullie samen in de kroeg staan, zonder notie van je internet personage, zouden jullie waarschijnlijk goed met elkaar kunnen opschieten en bijvoorbeeld hetzelfde genieten van een goed glas wijn of bier. Ook zullen jullie de dag erna dezelfde kater hebben, maar als heerlijk het zonnetje schijnt en de vogeltjes fluiten dat bedenken jullie allemaal dat het leven toch verdomd mooi is. 

Stap uit die sociale media bubbel, zet je internet personage eens voor een paar weken in de kast en geniet lekker van het leven. Echt, bijna alle mensen zijn verschrikkelijk leuk. Kijk eens daarheen ipv die makkelijke vermeende tegenstellingen over iets abstract als links of rechts. En bedenk ook, wat iemands gedachtegoed ook is, het beginpunt is voor iedereen hetzelfde. Een goed en lekker leventje op deze blauwe knikker. 

Raul Alcala

Dat van die huurtoeslag hebben ze 10 jaar geleden afgeschaft. Das raar gezien de toeslagen, armoede en schulden problematiek 

Mag niet meer

Raul Alcala
John Bidon
#419
17 pagina's vol tegenstellingen gelezen. Links, rechts, goed, fout. Mijn hemel, jongens, ondanks jul...

Romāns Vainšteins

Het hele incassokosten is inderdaad iets dat meteen aan banden moet, zo ook agressieve geldverstrekkingen tegen woekerrentes. Er zijn tal van landen waar men van creditcard naar credit card holt en nagenoeg iedereen schulden heeft.

Er zijn gewoon heel veel mensen die niet met geld kunnen omgaan en vervolgens aan de beademing gaan, doodzonde en ongezond voor de maatschappij.

 

Romāns Vainšteins

In Letland zijn ze er al langere tijd mee bezig om te voorkomen dat de hele jeugd zich via nare kantoortjes in de nesten helpt. Het is echt een ziekte net zo erg als gokken, en de combinatie bestaat ook.

Wijsgeer
Thurau
#413
Hier hebben meer partijen mee te maken, de arme Christen Democraten krijgen een BBB roeptoetertje ma...

VVD heeft inderdaad hopeloos gefaald in de successieplanning. Geef Yesilgoz een bezem en ze vliegt er op weg!

Ik denk dat ze dolgraag de geschiedenis was ingegaan als de eerste vrouwelijke premier van ons land. Maar ze gaat waarschijnlijk de boeken in als de VVD leidster die haar partij decimeerde. Ik snap werkelijk niet dat er kiezers zijn die nog achter dat mens aanhuppelen. De visieloosheid van Rutte, maar dan zonder zijn charme. Dat mens is zo koud; als je het daarmee zou doen, dan vriest je stokkie er spontaan af.

En het ergste van alles: ze heeft als migrantenkind alle warmte en mogelijkheden gekregen die een welvarend land aan vluchtelingen zou moeten bieden. En laat net zij degene zijn die dat de nek om wil draaien. Schaamteloos als je het mij vraagt.

Zo, ik ben even leeggelopen als de band van Evenepoel...

Raul Alcala

Ik ben denk ik te nuchter, te analytisch, efficiënt gedreven om politiek idealen na te jagen. Laat staan nu nog links te stemmen.

Ook al was ik niet erg goed on statistiek, het boeide me altjd wel. Pareto principe is zo allesomvattend aanwezig in ons dagelijks leven. Mag de politiek ook wel eens wat meer gebruik van maken. Bv mbt ongelijkheid 

Ook echt een tip voor romans,  zonder dollen. Oost Europa en Stalin passeren ook nog de revue 

 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 17 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.