Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 15 ... 285 286
Sunneklaas
Il Leopardo della Primavera
#345
Over kerncentrales gesproken, wie gaan die betalen eigenlijk? En waarom zouden we die neerzetten als...

Als de markt niet wil zal NL zelf aan de slag moeten. Er is nogal een probleem met zonne- en windenergie. Goedkoper, mja misschien, maar je krijg een beetje waar je voor betaalt. Onvoorspelbaar dus. In de winter is de energievraag enorm, maar er is nauwelijks zon. Daarmee ga je het simpelweg niet redden. Als je van de olie uit S-A af wil moet je aan de e-auto, en dat gaat simpelweg niet zonder kerncentrales als je echt het verschil wil maken.

SprintMaster
Raul Alcala
#330
Koeltuur  Kut met peren

Cultuur? Veel te makkelijk. Je weet het best Raul, denk nog eens na... Niemand wordt uit zichzelf radicaal. Daar zijn externe oorzaken voor. 

Raul Alcala
Sunneklaas
#339
Dat doet me denken aan definitie van het Wereldmuseum in Amsterdam. Altijd weer die stoute blanken....

Brrrr, maar nogmaals,  die kliek is het einde nabij

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#350
Weer geen inhoud

Ik heb m'n denktank liever niet gefund door een vulture capitalist, maar whatever floats your boat Roel! Ik zou zeggen zoek de beste man eens op en hoe hij zijn geld heeft verdiend, dan snap je wellicht wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd
kraamhol

SprintMaster
Raul Alcala
#334
Que? Praat niet zo raar man, ik loop alleen m'n lul achterna

Hee Raul, wat laat je je hier verschrikkelijk kennen man! Je bent echt door de ondergrens gezakt. Je ligt gewoon in bed met big oil en de zeer conservatieven. 

Il Leopardo della Primavera
SprintMaster
#356
Hee Raul, wat laat je je hier verschrikkelijk kennen man! Je bent echt door de ondergrens gezakt. Je...

Ja, maar als je dat tegen 'm zegt wordt ie boos. Blijft bijzonder.

Marik

Ik heb gelijk! Nee ik heb gelijk! Jij bent stom! Nou jij bent stommer!

En alweer een dag uit het forumtopic van Wielerflits.

Sunneklaas
Laatst gewijzigd
SprintMaster
Marik
#358
Ik heb gelijk! Nee ik heb gelijk! Jij bent stom! Nou jij bent stommer!En alweer een dag uit het foru...

Ik heb vandaag de cursus 'herken de Wilders stemmer' succesvol afgerond. 😂

Wijsgeer
Marik
#358
Ik heb gelijk! Nee ik heb gelijk! Jij bent stom! Nou jij bent stommer!En alweer een dag uit het foru...

Precies dit Malik. Goede discussies die uiteindelijk eindigen op een heel bedenkelijk niveau. En we weten allemaal door wie dat komt!

MaGarin
Marik
#358
Ik heb gelijk! Nee ik heb gelijk! Jij bent stom! Nou jij bent stommer!En alweer een dag uit het foru...

Geen idee of je het ook zo bedoelt, maar dit lijkt toch best veel op een bothsideism. Waarin je net doet of beide 'kampen' in deze discussie(al is die benaming al te veel eer eigenlijk) op dezelfde manier te werk gaan. Wat uiteraard overduidelijk niet zo is..

Romāns Vainšteins

Wat gaat gebeuren is dat beschaafd rechts en realistisch links elkaar (op termijn) weer prima weten te vinden en er beleid volgt dat op de uitvoering beoordeeld worden kan ipv het onhaalbare ontwerp. En dit geldt voor nagenoeg alle centrale thema's.

overigens speelt relatieve armoede niet zozeer een (prominente) rol op het gebied van criminaliteit maar wel bij arbeidsmigratie. Een beetje nivelleren zodat er wat minder Henk & Ingrid's kreeftje spelen op de costa de la tosta ten bate van Ljubomir en Slavena die een weekje naar de Kursu Kapa gaan is een mogelijke oplossing.

Maar nu wel het als eindstation al zo zwaar hebben,... eerst een hek proberen.

kraamhol

Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
#351
Als de markt niet wil zal NL zelf aan de slag moeten. Er is nogal een probleem met zonne- en windene...

Er is ook nog wind- en waterenergie, dit is ook zo'n vlak waar je als EU veel beter op kan en moet samenwerken. Daarnaast kunnen grote accu's (van electrische auto's) ook prima gebruikt worden in tijden van minder opbrengst uit groene energie, helemaal voor particulieren. Een of twee gascentrales laten staan die ook biomassa kunnen verbranden (zoals de toekomstige in Nijmegen) voor noodgevallen en je hebt geen kernenergie meer nodig.

 

Daarnaast ben je voor je een kerncentrale draaiend hebt minimaal tien - vaak vijftien - jaar verder, tegen die tijd zijn we technologisch vermoedelijk zo ver dat kernenergie al helemaal obsoleet is.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#363
Wat gaat gebeuren is dat beschaafd rechts en realistisch links elkaar (op termijn) weer prima weten...

Dus we hebben veel criminele arbeidsmigranten in Nederland momenteel? Is dat wat je zegt, Romans?

Hoe je crimineel wordt is natuurlijk complex. Je persoonlijkheid, maar ook sociologische aspecten spelen mee, vandaar de link met relatieve armoede die ik legde nav de discussie die Truc voerde een paar pagina's terug, mbt asielzoekers, criminaliteit en armoede, als ik het goed herinner.

Of het ontbreken van een vader, als je opgroeit cq eenouder gezinnen. Dan is de kans op het criminele pad te geraken ook groter.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Biomassa is juist verwoestend voor de natuur. Het grootste deel van de wetenschappers zegt dat het geen goed idee is om hout te verbranden voor energie. Nederlandse biomassa bijvoorbeeld leidt tot een kaalslag van bossen in Estland. En ook in Roemenië leidt de Europese vraag naar biomassa tot de massavernietiging van beschermde bossen. En het herplanten na de kap gebeurd in beperkte mate, terwijl dit juist essentieel is.

On top of dat hebben ze in Amerika zelfs helemaal geen herplant verplichting

Over kernenergie kan ik kort zijn. Als TNO het al zegt

Romāns Vainšteins

Nee.

We hebben veel arbeidsmigranten vanwege de, ten opzichte van veel regio's in Oost-Europa, relatieve rijkdom hier. Als je hier en een deel van het probleem 'thuishuilers' wat wil doen? Rijkdom (nog) eerlijker verdelen over de leden.

Maar goed : de grootste oorzaak is de VVD policy die alle business aan de markt overlaat en ervoor zorgt dat alleen vermogenden een huis kunnen kopen. En die politiek heeft net zijn zoveelste vervolg gekregen, met veel dank aan eenmansorkest Wilders.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#368
Nee. We hebben veel arbeidsmigranten vanwege de, ten opzichte van veel regio's in Oost-Europa, rela...

De inkomensverschillen dus kleiner maken. Dan zijn we het dus eens. Maar niet ten koste van Jan en Truus, geen gezeik. Iedereen rijk

Maar Slavena haar mooie zomerhuisje in de bossen van Estland is er straks niet meer

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Overigens ben ik het niet oneens met je biomassa-uiteenzetting. De markt zorgt dan idd voor ongezonde houthandel. In de Baltische staten zijn ze die uitverkoop overigens beetje bij beetje aan het beteugelen.

hier is ook weer een andere, echte oplossing voor: minder energie gebruiken.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#370
Overigens ben ik het niet oneens met je biomassa-uiteenzetting. De markt zorgt dan idd voor ongezond...

Isoleren huizen lage inkomens. 100 procent vergoedt.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#367
Biomassa is juist verwoestend voor de natuur. Het grootste deel van de wetenschappers zegt dat het g...

'voor noodgevallen'

Voor grootverbruik is het inderdaad geen goede optie, dat klopt. Ik heb niks anders beweerd.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#371
Isoleren huizen lage inkomens. 100 procent vergoedt.

Hey, wat geinig.

https://www.pvda.nl/nieuws/isolatie-offensief/

Raul Alcala

Truc 

 

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#373
Hey, wat geinig.https://www.pvda.nl/nieuws/isolatie-offensief/

Ga langs de deuren en bied een pakket van a tot z aan om het mensen zo makkelijk mogelijk te maken. Van advies, tot financiering met bespaargarantie en een aannemer die gelijk aan de slag kan.

Mensen die wonen in een slecht geïsoleerde woning krijgen een tochtkorting om hen financieel te helpen én huurbazen aan te sporen te verduurzamen."

Wie betaalt dat? De groep waar we het over hebben heeft geen geld om mee te betalen. 

1 2 ... 15 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.