Bekijk reactie (Het misschien ooit grote politiek-topic)

Bekijk onderwerp

Il Leopardo della Primavera

Leopardo wil doen geloven dat we daarvan verstoken waren gebleven zonder immigratie.

Dat heb ik niet gezegd en is ook niet wat ik bedoel. Begrijpend leren lezen is nog steeds niet je strongpoint.

Niks bescheidenheid, nieuwkomers eerst.

Ook dit heb ik nooit gezegd, stop toch eens met die valse frames man. Dingen erbij verzinnen die in jou ogen wellicht waar zijn maakt ze niet waar.

Kijk, als we allemaal stug vast blijven houden aan alles wat 'van ons' is, verandert er nooit iets. Ten goede of ten slechte. Natuurlijk moeten we niet zomaar al onze principes weggooien maar getuige dat de rechtstaat nog prima functioneert en vooral vanuit domrechts nu wordt aangevallen gooien we in ieder geval niet onze principes weg in ruil voor die van vluchtelingen, maar hooguit omdat er een paar domrechtse zo verblind zijn door een persoonlijke vete dat ze onze principes de andere kant op eruit wille knikkeren. Beide zijn natuurlijk gewoon niet oke. 
Overigens is cultuur altijd al fluide geweest en is dat op dit moment ook nog gewoon zo, daarbij beinvloeden verschillende culteren al millenia lang elkaar zodra ze met elkaar in aanraking komen. Dat is niks nieuws en als je daar nu nog bang voor bent raad ik je aan een geschiedenisboek open te trekken esims.

Laatst gewijzigd