Bespreek hier de etappes in Critérium du Dauphiné en ZLM-Tour (vrijdag 7 juni)

Gesloten
Avatar of
Redactie WielerFlits
admin

Vandaag staan er veel koersen op het programma. Zo koersen de mannen onder anderen in Frankrijk en Nederland en zijn de vrouwen actief in Groot-Britannië en Spanje. 

Critérium du Dauphiné
Voor de pure klimmers volgen er vanaf drie cruciale etappes, waarin er nog veel – zo niet alles – mogelijk is voor het klassement. De renners verzamelen zich vrijdag in Hauterives – ongeveer vijftig kilometer van Valence – voor een rit van 174,1 kilometer.

Op de slotklim van de dag, Collet d’Allevard, kunnen de grote kanonnen elkaar naar hartenlust aanvallen. De klim naar het skigebied van Collet d’Allevard is namelijk 11,1 kilometer lang en kent een gemiddelde van 8,1%, maar er zijn ook stroken van boven de 10%.

Start: 12.55 uur
Finish: tussen 17.00 en 17.25 uur

 

ZLM-Tour
Na twee dagen in Zeeland, gaat de ZLM Tour verder in Noord-Brabant en Limburg. We beginnen in Schijndel en bereiken na goed 143 kilometer finishplaats Buchten. Hier is een lokale ronde van een kleine achttien kilometer uitgetekend, die tweemaal afgelegd moet worden. Hoewel het in de finale wat glooit, kan van echte heuvels niet gesproken worden.

Start: 12.10 uur
Finish: tussen 16.05 en 16.20 uur

Verder wordt op Zwitserse bodem de GP Kanton Aargau verreden, met de start om 13.25 uur en finish tussen 17.15 en 17.45 uur. Het vrouwenpeloton koerst in de Ronde van Catalonië (met finish tussen 17.50 en 18.10 uur) en in de Tour of Britain (met de finish tussen 16.00 en 16.30 uur). 

Jean Dumas

Steven Kruijswijk gefeliciteerd met je verjaardag en sterkte.

Wijsgeer

Is de chat al geopend?

kraamhol

Zing een liedje voor me Frans, ook al is het in het frans.

Jean Dumas

Weet iemand hoe je een profielfoto bij je account kan voegen? Ik wil het mugshot van Thomas Dekker als profielfoto. En ik wil het heel graag.

kraamhol
Jean Dumas
#5
Weet iemand hoe je een profielfoto bij je account kan voegen? Ik wil het mugshot van Thomas Dekker a...

op je account klikken in het forumgedeelte

Jean Dumas

Gelukt, bedankt

Jean Dumas

De NOS is begonnen met de livestream.

the student

Een ouderwetse slowchat.

Sjaak P

Hebben jullie al een hoogtestage gepland, voor het geval VLAB belt?

Sjaak P

De chat wordt wel een soort Rail Away op deze manier. 

Jean Dumas

Ze hebben Jo de Roo benaderd, die schijnt nog goed in vorm te zijn.

Jean Dumas

De Dauphine is een soort Ter Land Ter Zee en In de Lucht

kraamhol

niet teveel schrijven jongens, anders komt er een tweede pagina, en is het routekaartje weg. 

Sjaak P

Dan moeten we de woordspelingen maar een beetje kort houden.

Romāns Vainšteins

wanneer zouden ze er achter zijn dat dit zo niet werkt?

Jean Dumas

Bij de reconstructie in Andere Tijden Sport

Sjaak P

Het moet iets financieels zijn, dat de live chat module in de pluslicentie terecht is gekomen of zo.

Jean Dumas

Sterk van Remco, laatste in het wiel van Meintjes, en alsnog voor hem eindigen 

 

Frans Casagrande

letterlijk 0 motivatie om hier mijn hersenspinsels te delen tijdens de koers

SprintMaster

Roglic wint en pakt de trui over!

kraamhol

gelukkig hebben we de zwarte nog, maar man man man

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.