Onbegrijpelijk

Ploeglijder

Als je naar PCS kijkt staan er al iets van 80 namen maar Ploegleider wacht weer eens heel lang om deze namen op toenemen in hun spel. Een goede reden wordt daar niet voor gegeven. Als er iemand van die 80 niet gaat dan haal je die naam er toch uit. Nu valt er helemaal nog niks te puzzelen. Ik vind het maar raar. Zal wel weer aan mij liggen. Vandaar mijn naam.

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Hi Ploeglijder, voorlopig heeft alleen Euskaltel zijn definitieve team voor de Vuelta bevestigd. De reden dat we vaak bewust wachten tot de definitieve bevestiging, is omdat de rolverdeling en daarmee de waardes van de renners kunnen veranderen. Voorbeeld: Max Walscheid gaat de Vuelta rijden, maar nu ook Caleb Ewan gaat, verandert zijn rol in de ploeg van sprinter naar sprintaantrekker. Inmiddels zijn 70+ renners toegevoegd in het spel. Hopelijk wordt een groot deel van de team maandag definitief bevestigd.

VincentK

Helemaal mee eens, je bent afhankelijk van de startlijst en die is nog lang niet volledig. Liever een juiste waardering op basis van volledige informatie voor renners dan prijzen waar je na afloop spijt van krijgt. De grotere concurrent kampt met hetzelfde probleem. Deze dagen lees en luister ik lekker in en dan komt mijn  team inklikken later wel. 

Tony Soprano

Als je dit consequent wil doorvoeren zou je pas de vrijdag voor de start alle renners en waardes kunnen publiceren. Pas dan weet je wie er allemaal meedoen en wat de ploegen hebben uitgesproken over de renners. Jullie hebben nu bijvoorbeeld D.F. Martinez op waarde 11 gezet. Maar het maakt nogal verschil of Roglic meegaat en Martinez moet knechten en Vlasov wordt gezien als laatste man of dat Roglic niet meegaat en Martinez één van de twee kopmannen is. Soler op waarde 3 is ook zo'n voorbeeld. Vorig jaar had hij een vrije rol en haalde 190 punten binnen. Als hij dit jaar weer zo'n rol heeft met zoveel potentiële vluchtetappes dan is hij bijzonder laag geprijsd. Moet hij in de trein voor Yates, Almeida, Del Toro dan is het een heel ander verhaal. 

Conclusie is dat Ploegleider altijd een risico loopt om iemand te hoog of te laag te prijzen. In principe boeit dat ook niet. Als Pogacar waarde 2 zou hebben, zou iedereen hem erin klikken en maak je er toch niet het verschil mee. Wat ik bij de Tour ook al heb aangegeven, is dat deelnemers plezier beleven aan het puzzelen. Op deze manier gaat dat gewoon niet. Dan heeft het ook weinig zin om twee wekenlang 20 renners op papier te hebben staan want daar kun je toch niks mee. 

Ik krijg het idee dat jullie bang zijn om een renner te hoog of vooral te laag te prijzen (zoals Quintana waarde 2 in zijn eerste Tour toen ie tweede werd). Maar zoals gezegd, een te laaggeprijsde renner zal een hoge pickrate hebben en dus geen verschilmaker zijn. Bij het Klassiekerspel prijs je in februari al renners die in april pas de Waalse heuvelklassiekers gaan rijden. Dan weet je nog veel minder over rolverdeling, deelname, vorm etc. 

ik zou het echt fijner vinden als er al in een eerder stadium gepuzzeld kan worden met het team. 

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator
VincentK
#3
Helemaal mee eens, je bent afhankelijk van de startlijst en die is nog lang niet volledig. Liever ee...

Daar hebben we dit jaar inderdaad bewust voor gekozen. Inmiddels zijn zes ploegen definitieven bevestigd. Deze renners worden vanavond in Wielerflits Ploegleider toegevoegd.

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator
Tony Soprano
#4
Als je dit consequent wil doorvoeren zou je pas de vrijdag voor de start alle renners en waardes kun...

Uiteraard hebben we ook begrip voor je opmerking hoor, maar toch kiezen we er bewust voor om bij veel teams op de definitieve bevestiging te wachten.

Tony Soprano
WielerFlits Ploegleider
#6
Uiteraard hebben we ook begrip voor je opmerking hoor, maar toch kiezen we er bewust voor om bij vee...

Sterke inhoudelijke reactie, geen speld tussen te krijgen 

Wijon

Wel mooi dat Ewan er dan wordt ingezet door de mods, dat wordt aangehaald in de argumentatie, en dan vervolgens alsnog niet meegaat. 🤡.  Krijgen we toch nog een inactief. Hopelijk zet het jullie nog aan het denken en heroverwegen jullie dit flut-beleid. Als het op deze manier tijd kost om het spel te managen, mogen jullie dat gewoon zeggen hoor. 

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Hi Wijon, met het aanhalen van Ewan probeerde ik alleen uit te leggen dat de rol van Walscheid dan zou veranderen. Nogal een verschil voor zijn waarde of hij sprinter of sprintaantrekker is

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

De startlijst voor de Vuelta is inmiddels compleet en alle renners zijn toegevoegd in Wielerflits Ploegleider. Veel plezier met puzzelen! Vergeet ook niet de etappewinnaar in te vullen, want hier kan je extra punten mee verdienen.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.