Bagagedragerspel Cyclocross - editie 2024-2025

Maillot à Pois

Vandaag stond in Lombardije  de laatste grote koers van het jaar op het programma. De bladeren vallen, het zwarte gat dreigt, het lange aftellen naar de Omloop kan beginnen. 

Om de koersloze wintermaanden te overbruggen (niet in het minst voor mezelf), organiseer ik een 3de crosseditie van het Bagagedragerspel.
Het concept blijft hetzelfde als vorig jaar, al volgen we het programma van de samengebalde Wereldbeker en beginnen we er dus iets later aan, op 24 november.

Vorig jaar zagen we een clean sweep van Wielervolger, die zowel het totaalklassement als het klassement bij mannen én vrouwen won. Wie neemt de handschoen op en biedt hem dit jaar weerwerk? Laat het even weten in de reacties! Mensen die vorig jaar niet deelnamen, kunnen ook al even een mailtje sturen naar [email protected], dan krijg je een reminder via mail voor de eerste koers.

________________________________

De kalender ziet er als volgt uit:

  • 24/11/2024    UCI World Cup Antwerpen
  • 01/12/2024    UCI World Cup Dublin
  • 08/12/2024    UCI World Cup Cabras
  • 15/12/2024    UCI World Cup Namur
  • 21/12/2024    UCI World Cup Hulst
  • 22/12/2024    UCI World Cup Zonhoven
  • 26/12/2024    UCI World Cup Gavere
  • 29/12/2024    UCI World Cup Besançon
  • 05/01/2025    UCI World Cup Dendermonde
  • 19/01/2025    UCI World Cup Benidorm
  • 25/01/2025    UCI World Cup Maasmechelen
  • 26/01/2025    UCI World Cup Hoogerheide
  • 01/02/2025    UCI World Championships Liévin - vrouwen
  • 02/02/2025    UCI World Championships Liévin - mannen


Je selectie geef je door via een mailtje naar [email protected] en bevat telkens jouw forumnaam, een renner en een renster. Deadline is telkens de dag van de wedstrijd om 12 uur, tenzij anders meegedeeld.

__________________________________________

De regels zijn dezelfde als bij elk ander bagagedragerspel op dit forum:

  • Elke wedstrijd klim je achterop bij een renner én renster - zowel de mannen- als de vrouwenrace tellen dus telkens mee
    Je krijgt qua tijd wat deze renner/renster rijdt in deze koers
  • Je moet elke wedstrijd een andere renner/renster kiezen. Dus als je van der Poel en Van Empel in Antwerpen kiest, dan kan je deze 2 niet meer gebruiken tijdens het WK in Liévin.
  • Een renner of renster die gedubbeld wordt, maar wel in de uitslag opgenomen wordt, krijgt de tijd van de laatste renner of renster die zonder gedubbeld te worden de aankomst bereikt.
  • Deelnemers met renners met DNF, DSQ of DNS in de uitslag krijgen de tijd van de laatst gekozen gefinishte renner of renster + 1 minuut
  • Ook deelnenemers met een ongeldige (= al eerder gekozen renner) krijgen de tijd van de laatst gekozen gefinishte renner of renster + 1 minuut
  • Deelnemers die niets of te laat inzenden, krijgen de tijd van de laatste renner in de uitslag. Je mag 2x missen, bij een 3de gemiste wedstrijd wordt je uit het klassement geschrapt.

Maillot à Pois

Deelnemerslijst


  1. VincentK

  2. ditisdavid

  3. Arry1338

  4. Ceramiche Ariostea

  5. Koekebakker

  6. Wielervolger

  7. Mithrandir

  8. Limal

  9. Rimenno

  10. Maillot à Pois

  11. Jan Blokland

 

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Standen

VincentK

Ik probeer het nog een keer!

ditisdavid

Ik ben er ook weer bij. Deze keer zal ik proberen niet Vas tot het WK te bewaren...

Maillot à Pois

De eerste tv cross van het jaar stond in elk geval garant voor het beste (wisselende posities en spanning tot op het eind) en het slechtste (een marginale rotstreek van Iserbyt) wat de cross te bieden heeft.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/sterke-lars-van-der-haar-verrast-met-overwinning-in-exact-cross-beringen/

Arry1338

Ik zal ook weer meedoen!

Ceramiche Ariostea

Ik ben erbij.

Koekebakker

Leuk. Ik doe ook graag weer mee

Wielervolger

Beter doen dan vorig seizoen is onmogelijk maar ik zal met plezier mijn 3 titels verdedigen!

Mithrandir

Ik doe graag weer mee.

Limal

Vorig jaar sloeg ik deze over omdat ik uitgeblust was na het baggagedrager jaarspel, maar nu ben ik er volledig uitgerust graag terug bij! (famous first words voordat het al in de eerste wedstrijd misgaat waarschijnlijk)

Limal

Trouwens, zijn er bonusseconden te verdienen wanneer je renner anderen van hun fiets kegelt of bewust hun materiaal saboteert? Idem natuurlijk voor roundhouse kicks richting over de schreef gaande dronken toeschouwers.

Maillot à Pois
Limal
Trouwens, zijn er bonusseconden te verdienen wanneer je renner anderen van hun fiets kegelt of bewus...

Fijn dat je er weer bij bent, Limal, en bedankt voor je suggestie!

Ik denk na over een fair foul play nevenklassement, met bijhorende passende trui. Eventuele bonusseconden vervallen uiteraard weer bij excuses van de schuldige, tenzij deze duidelijk onoprecht zijn, dan komen er nog enkele bonusseconden bij. 😉

rimenno

Ga ook weer winter mij best doen!

Arry1338

Even een Bump omdat ik vind dat er meer mensen mee zouden moeten doen!
Nog een maand tot de eerste wedstrijd :)

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.