Remco breekt bike en botten door Bpost bezorger
Omdat WF er op zijn zachtst gezegd een warboel van heeft gemaakt met het grote aantal artikelen over "de val" lijkt het me goed om maar even een forum topic hierover te openen. Waar we al onze reacties kwijt kunnen, en op 1 centrale plek kunnen discussieren.
Mijn eerste reactie: nare val, vervelende gevolgen. Op een manier die denk ik iedere fietser had kunnen overkomen.
Mijn tweede reactie: het wordt tijd dat na de EU ook de vereniging van autofabrikanten zich gaat mengen in deze discussie, en schuifdeuren gaat verplichten na de val van de "prins van Schepdaal".
Ik denk dat nagenoeg iedere racefietser wel eens tenauwernood rond een openvliegend portier gegaan is en zou niet graag koekjes bakken voor iedereen die er wel eens tegenaangereden is. Een beetje uit de categorie 'auto drentelt oprit af'. Mijn intrinsieke verdediging is alvast níet voluit gegaan binnen de blauwe borden, lekker makkelijk als Zuid-Groninger: leeg achterland waar je om elk dorp heen kan.
Het is in ieder geval zo'n beetje het best denkbare moment om je botten te kraken tegen een bestelbus.
Strade is misschien wat vroeg, al herstellen renners wonderbaarlijk snel. Het is wel 1 van de wedstrijden waar ik hem heel graag zou willen zien, om te kijken of hij dat ook kan. Op basis van de heuvels in dat gebied zou het zeker moeten kunnen.
MSR is denk ik een ander paar mouwen; die hellingen zijn tot op heden niet pittig genoeg gebleken om echt het verschil te maken met de punchers en de sprinters. Dat zal op een andere manier moeten dan via de "reguliere weg"
Denk het niet, Ragnar. Afdalen is nog 1 van de achilleshielen van Evenepoel. Zeker tegen de sprinters, Mohoric-en, VdPoels of Pidcocks van deze wereld.
Ik denk dan eerder op het stuk tussen Cipressa en Poggio, of misschien wel van nog verder. De Capi om chaos te krijgen in het peloton, en daarvan profiteren.
Dat lijkt me een kamikaze verhaal. Stuyven reed overigens weg na de afdaling, niet in de afdaling. Er gewoon proberen aanhangen en stiekem wegpoefen na de afdaling. Als tijdrijder kan ie wel een tijdje alleen beuken. Moet Remco overigens wel een doel maken van San Remo? Win eerst eens Lombardije.
Remco in Strade zie ik ook nog niet zo gebeuren. Hij kan ondertussen beter sturen maar op gravel is toch een ander paar mouwen, daar zie ik 'm niet zomaar Mathieu, Wout of Pogi (of een combinatie van) losrijden. Tenzij er weer wordt gekeken natuurlijk, hij weet op de een of andere manier wel altijd het juiste moment te kiezen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.