Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 66 ... 198 199
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Wanneer is WF Live weer terug?

Op 5 maart heb ik onder een van de topics de volgende reactie geplaatst:
Momenteel zijn we nog druk bezig om mogelijk te maken dat we WielerFlits Live ook dit seizoen weer uit kunnen zenden. We hopen dat het gaat lukken, maar een concrete startdatum kunnen we helaas nog niet noemen.

De voorbije weken hebben we achter de schermen enkele belangrijke stappen gezet.
Er ligt nu een (financieel) voorstel bij een partij en wanneer deze ja zegt, kunnen we van start.

Laatst gewijzigd
Kingstown

Met grote verbazing heb ik dit topic gezien: http://www.wielerflits.nl/nieuws/334919/froome-wordt-opnieuw-vader.html

Ik begrijp dat roddel-en achterklap populair is in een bepaald gedeelte van onze samenleving, maar ik ben echt verrast dat jullie een nieuwsbericht maken wat nul relevantie heeft mbt wielrennen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het is misschien eerder gevraagd, maar dan ben ik het antwoord vergeten: is er uitzicht dat het probleem dat reacties op nieuwsberichten (en in volgtopics) niet direct zichtbaar zijn opgelost wordt?

En soms zie ik een reactie wel direct na posten. Heb je als gebruiker nog enige invloed op?

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

is er uitzicht dat het probleem dat reacties op nieuwsberichten (en in volgtopics) niet direct zichtbaar zijn opgelost wordt?
Er is een vertraging ingebouwd om te voorkomen dat de server op piekmomenten te zwaar belast wordt. We hebben daar in het verleden veel problemen mee gehad. Om onze bereikbaarheid te garanderen is er dmv cache daardoor helaas sprake van vertraging.

We zijn op de achtergrond de afgelopen periode druk bezig geweest om het technisch gedeelte van de site te optimaliseren. We nemen dit mee, omdat ik ook inzie dat het de gebruiksvriendelijkheid zal verhogen. Een termijn waarop we dit kunnen verbeteren kan ik echter nog niet meegeven.

En soms zie ik een reactie wel direct na posten. Heb je als gebruiker nog enige invloed op?
Dat zal toeval zijn, als gebruiker kan je daar weinig aan doen.

Laatst gewijzigd
lotto-jumbo fan

Is het raar als ik de poll over Terpstra totaal niet relevant vind. Als je hem de beste klassieke renner van Nederland vind kan ik er mee inkomen maar nu zijn Sagan en Van Avermeat toch veel beter.

El-Imbattide

Ik kom al jaren dagelijks op de site. Zeer blij met jullie werk! Het enige wat ik mis is iedere dag rond een uur of 09:00 een overzichtje van de koersen van die dag met een profiel en misschien een hele korte beschrijving. Als ik dat nu wil weten moet ik naar de wielerkalender en dan het profiel googelen of terug scrollen naar een voorbeschouwing, of ik moet wachten op een volgtopic. Het is denk ik een kleine moeite voor wat mij betreft een grote verbetering. Keep up the good work!!

josemanuelfuente

El-Imbattide +1

Vind overigens knap hoe jullie de voorbeschouwingen doen maar ik vind het vaak teveel van het goede. Kaartje van de rit, profiel van de rit, een paar kanshebbers op een rijtje is voor mij meer dan voldoende.

John Bidon

Met de actuele Facebook discussie vroeg ik me af hoe deze site omgaat met de gegevens van de gebruikers. In de huisregels staat er niets over opgenomen. Is er bijvoorbeeld ook een trackerpixel aanwezig waarmee gegevens worden doorgespeeld aan derde partijen of worden andersoortige methoden toegepast om data te delen?

Ik weet dat dit niet echt een verbeterverbeterpunt vraag is maar hier wil de leiding vaak inhoudelijk reageren op de werking cq inhoud van de site. Vandaar het berichtje hier.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Met de actuele Facebook discussie vroeg ik me af hoe deze site omgaat met de gegevens van de gebruikers.
Terechte vraag.
Vanwege de nieuwe GDPR wetgeving die binnenkort ingaat, zijn we dat nu aan het inventariseren en registreren. Vandaar dat er binnenkort (mei) een heldere cookie- en privacyverklaring komt waarin we dat gaan opnemen/communiceren.

Laatst gewijzigd
Javier

Ik heb niet echt een verbeterpunt te noemen nu, ik wil graag een vraag stellen.

Ik kwam op jullie site een banner tegen voor ALS Nederland. Ik werd doorgestuurd naar 'Klim for Tim'. Een heel mooi initiatief.
Kunnen jullie hier misschien iets meer over vertellen? Was Tim werkzaam bij WielerFlits?

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Kunnen jullie hier misschien iets meer over vertellen? Was Tim werkzaam bij WielerFlits?
Tim was niet werkzaam bij WielerFlits, al heb ikzelf in een andere dienstbetrekking wel met hem samengewerkt. Meer info over het initiatief is hier te lezen.

Binnenkort komen we met een artikel waarin we een van de deelnemers aan het woord laten en het verhaal verteld wordt.

Javier

Goed bezig Martin!

Poeksel

Ik copy-paste even een reactie van iemand op 'Astana geschokt..':

"SaulGoodman - 29 april 2018 om 09:58
Beste mensen achter wielerflits, jullie runnen een uitstekende site, de enige noemenswaardige Nederlandstalige site over wielrennen met goede content, overzichtelijk etc. Als ik 1 verbeterpunt mag noemen dan zou dat zijn dat de artikelen die worden overgenomen of vertaald op elk woord gewogen worden. De reactie van astana heeft een iets andere inhoud dan nu in het artikel staat. Juist in deze periode van fake news, propaganda etc. zou het jullie uniek en respectabel maken door zeer weloverwogen en exact weer te geven wat er gezegd is. Nog beter zou zijn om daar zelf als een soort onderzoeksjournalisten mee aan de gang te gaan. Verder niets dan lof."

Het is me ook opgevallen dat in de artikelen van Wielerflits vaak iets anders staat dan in het oorspronkelijke artikel. Ik snap wel dat het gebeurt, maar ik ben het eens met SaulGoodman dat ernaar gestreefd moet worden slordige vertalingen of verkeerde eigen interpretaties te vermijden en dat dat WF tot nu toe niet zo goed lukt.

pirazzi

Als een reactie bewerkt wordt bij een nieuwsbericht staat de tijd van de bewerking nog op de wintertijd, een uur vroeger. 30 april 2018 om 08:09 - Bewerkt op 30 april 2018 om 07:12

Javier

Beste redactie, nou ben ik het echte even zat.

Ik volg jullie via Twitter omdat jullie al het nieuws daarop posten. Ik heb de meldingen aanstaan zodat ik een notificatie krijg als er een nieuwsbericht geplaatst is. Vind ik persoonlijk erg handig zodat ik niet iedere keer naar de site zelf hoef te gaan om te checken of er nog nieuws is.

Wat ik dan niet zo leuk vind is dat jullie regelmatig dubbele berichten op Twitter plaatsen, of berichten met een fout die dan weer verwijderd worden en opnieuw - maar dan dus foutloos - geplaatst worden.

Zojuist heb ik drie. Ja, DRIE, Twitter-meldingen ontvangen over een nieuwsbericht van Danny van Poppel.

Stop hier alsjeblieft mee want ik word gek van al die nutteloze push notificaties. En misschien dat jullie zouden zeggen van Hey, zet dan die notificaties uit, dan heb je er geen last meer van... Maar dat betekent tevens dat ik jullie site dan significant minder ga bezoeken, wat resulteert in minder clicks, en dit gaat weer ten koste van jullie advertentie-opbrengsten. Lijkt me niet dat dat is wat jullie willen.

Dus doe hier alsjeblieft wat aan en maak je Twitter op orde.
1 tweet per nieuwsbericht, en géén fouten in de tweets waardoor men genoodzaakt is om ze opnieuw te posten.

Mijn dank is groot :)

Edit redactie:
Dat heeft te maken met een nieuwe functie van Twitter die we gebruiken, waarbij het een paar minuten duurt voordat de foto doorkomt op Twitter bij de link die we sturen. Als het te snel gaat, is er niet genoeg tijd om te verwerken en zit er geen foto bij de tweet, maar dat moment is lastig in te schatten (en je moet geduld hebben). Excuses dat het vandaag twee keer fout gegaan is bij Van Poppel, dat was inderdaad niet de bedoeling.

Laatst gewijzigd
Piet Lut

Javier:

Mopperkont. Bij WF werken ook gewoon mensen en mensen maken fouten. Jij ook. Hoop niet dat jouw baas zo met je omgaat zoals jij hier met de medewerkers van WF

-1 voor Javier

Javier

'@Piet Lut

Heeft niks te maken met mopperen of niet. Ik gebruik deze site al jaren, meerdere keren per dag, is de enige bron die ik gebruik voor wielrennieuws. Met andere woorden, ik ben een zeer loyale gebruiker van WielerFlits en wil graag de site helpen verbeteren.

Nou het punt dat ik aankaartte is dus zoiets. De fout komt vaak genoeg voor en nu was ik er echt klaar mee. Waarschijnlijk zijn er nog meer mensen met hetzelfde irritatiepunt, maar ben ik nu degene die zich hierover uitspreekt. Lijkt me niet dat je al die mensen naar de achterdeur wilt verwijzen.
Als niemand kritiek zou hebben en als alles maar goed zou zijn, hoe zou het bedrijf dan kunnen groeien?

@Redactie, bedankt voor jullie reactie en tof dat er gebruikt gemaakt wordt van een nieuwe functie. Hopelijk raakt men hiermee vertrouwd. Succes!

Scotty

'@redactie, zoals jullie wellicht weten; al jaar en dag lid van deze topsite. Zeker de reageerfunctie is een grote meerwaarde; Al menig discussie uitgevochten... ;-).

Maar ik begin zo langzamerhand de lol in het reageren kwijt te raken. Dat komt met name door het geschreeuw, het gebrek aan nuance, maar vooral doordat er zo vaak hetzelfde wordt gezegd, dat reageren haast geen zin meer heeft.

Neem de discussie over Froome. http://www.wielerflits.nl/nieuws/347027/giro-baas-vegni-bij-eventuele-schorsing-behoudt-froome-eventuele-eindzege.html ....Hier staan zoveel dezelfde ongefundeerde one-liners in, het ontneemt je alle plezier om te reageren.

Ik weet niet precies wát we/jullie hier aan kunnen doen (behalve een +1 functie op goede replies), maar ik vind het jammer. :-)

Mathieu Moller

'@Scotty
Mee eens. Ik denk dat het zou kunnen schelen als je -zoals op Reddit, Youtube of Facebook onder anderen- gericht op een reactie kunt reageren, in plaats van dat er drie of vier discussies door elkaar lopen. Dat zou mijns inziens de discussies een stuk overzichtelijker maken. Helemaal top zou het dan zijn als er een bovengenoemde +1 functie zou komen, zodat mensen niet met reacties als ''Pietje +1'' of ''Eens met Pietje'' aan hoeven komen, zonder inhoudelijk nog iets aan Pietje zijn reactie toe te voegen.

FDJ

'@Scotty en Mathieu het grote probleem is vooral dat er teveel mensen zijn die elk Froome en Sky topic aangrijpen om hun aversie tegen deze ploeg en renner te uiten. De een papegaait nog harder dan de ander. Ik denk dat een +1 daar weinig aan helpt. Dan is het roepen veel minder zichtbaar.

Sunrider

Zag even een voorproefje van een vernieuwde Wielerflits website, zag er goed uit, ik ben benieuwd. Ik zie de reactes al komen........

Sunrider

Wat een slecht moment zo voor de start van de Giro om met die nieuwe Wielerflits website te rommelen. Kon inloggen wat ik wilde maar geen resultaat.

LyndaLid

Hier snap ik echt helemaal niks van, nu kiezen om je nieuwe site te proberen...

Op m'n mobiel deed alvast niks het.

billi

kon inloggen wat ik wilde, maar forum was niet te vinden :(

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Wat een slecht moment zo voor de start van de Giro om met die nieuwe Wielerflits website te rommelen. Kon inloggen wat ik wilde maar geen resultaat.
Gisteravond/nacht en vanochtend hebben wij geprobeerd onze nieuwe lay-out online te zetten. Door een onvoorzien technisch probleem is dat helaas nog niet gelukt .

De planning was om dit veel eerder te doen, maar de nieuwe site was later gereed dan we gehoopt hadden. Omdat we willen gaan werken met een liveblog, wilden we dat graag nog voor de start van de Giro doen.

Inmiddels zijn de problemen verholpen en wagen we vanavond een nieuwe poging.

1 2 ... 66 ... 198 199

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.