Unibet Tietema Rockets 2025

Rawolf

Weer is een wat andere Wielerploeg. Fun en bereik staat hoger op de loonlijst dan resultaten. Oprichters Bas, Devin en Josse bijgestaan door ex-prof Julia Soek hebben noodgedwongen een Franse licentie voor het nieuwe jaar door gokwetgeving in NL en BE. 

Nationaliteit licentie, Bas z'n Franse les, aansluiting MPCC, samenwerking met Franse amateurploegen etc. etc. Het charmeoffensief richting de ASO is volledig ingezet met het oog op die Tourdeelname op wildcardbasis. Daarbij hebben ze denk ik een speciale bril ontwikkelt om met een schuin oog naar Arkea te kijken wat financieel op randje instorten staat. Zou dat is goed uitkomen. 

Naast charme gaat het ook nog wel een beetje om prestaties en daarvoor zijn enkele renners aangetrokken. Zie onderstaande. 

Selectie 2025

1  BLOEM Joren 25
2  BOMBOI Davide 24
3  BUDDING Martijn 29
4  CARBONI Giovanni 29
5  CHRISTOPHERSEN Cedrik Bakke 23
6  DE VRIES Hartthijs 28
7  EIKING Odd Christian 30
8  GELEIJN Owen 23
9  HUENS Axel 23
10  HUYET Baptiste 24
11  INKELAAR Kevin 27
12  JOHANNINK Jelle 28
13  KOPECKÝ Tomáš 24
14  KUBIŠ Lukáš 24
15  KYFFIN Zeb 26
16  LOOCKX Lander 27
17  MAIRE Adrien 24
18  MERIS Sergio 23
19  MOURIS Wessel 22
20  NIELSEN Sebastian 24
21  PAIGE Charles 23
22  STOCKMAN Abram 28
23  STOKBRO Andreas 27
24  ŤOUPALÍK Adam 28
25  VERSCHUREN Killian 22

Uit

Rider Goes to  
 PEDERSEN Nicklas Amdi Retired as from 2024-12-31 Is vader geworden en heeft daarom geen zin meer
 BOUTS Jordy ? Doorgeselecteerd

In

EIKING Odd Christian Uno-X Mobility Staat te boek als rare snuiter maar als je 'm op de rit krijgt is dit een hele goede renner voor Tour de Tietema. Leuk persoonlijk projectje voor Rob Harmeling
 CARBONI Giovanni JCL Team UKYO Een best goede renner
 KUBIŠ Lukáš Elkov - Kasper Nog een renner
 MOURIS Wessel Metec - SOLARWATT p/b Mantel Hé, een Nederlander. 
 MERIS Sergio Team MBH Bank Colpack Ballan Nog een andere best talentvolle renner
 VERSCHUREN Killian Decathlon AG2R La Mondiale Development Team DAT had zoveel talenten dat er wat te vissen viel. Benieuwd naar Killian

Binda

Ik denk dat je dit topic beter kan verplaatsen. Hier worden Nederlandse teams besproken en dit vreemdelingenlegioen heeft een Franse licentie. Het was vroeger een aardig clubje, maar voor mij hoeft het niet meer. 

Rawolf

De staf is grotendeels nederlands. En de fanbase ook. Dat lijken me wat belangrijkere parameters dan een vlaggetje bij de Uci. 

Sunweb ook duits geweest!

Binda
Rawolf
De staf is grotendeels nederlands. En de fanbase ook. Dat lijken me wat belangrijkere parameters dan...

In de Duitse jaren had ik ook minder met DSM. Nu zitten er tenminste weer Nederlandse sponsors achter. Dat kan van Kokverslaving-Tietema niet gezegd worden.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.