Nachtdienst Klassiekerspel 2025
Het is eigenlijk nog veel te vroeg maar ik zag enkele berichten over een ander klassiekerspel en had daarom zin om alvast een promo voor mijn eigen spel te maken. Vorig jaar was de eerste editie en het lijkt me leuk om dit jaar opnieuw het Nachtdienst Klassiekerspel te spelen. Als er voldoende belangstelling is tenminste (minimaal 16 deelnemers). Iedereen kan meedoen. De opzet van het spel is hetzelfde als van de rondespellen, echter moet nu voor ieder van de 12 koersen een nieuw team van 20 renners geselecteerd worden. Meer werk dus, maar het is daardoor wel mogelijk om op een willekeurig moment alsnog mee te doen met evenveel kans in die wedstrijd.
Het spel onderscheidt zich van de meeste andere spellen door de ‘bonusrenners’. D.w.z. weinig gekozen renners leveren dubbele punten op. Verder heeft het spel leuke graphics en spelprognoses voor de volgende etappe. In plaats van de bingo die bij de rondespellen gespeeld wordt, is er nu nu een bonuskaart(spel).
Ik doe dit jaar mee aan twee andere spellen die via het Wielerflits forum gespeeld worden: het Wielermaster CQ-Spel en Megaflits World Tour Manager. Ik had de indruk dat beide spellen enigszins onder druk staan wat organisatie betreft. Mocht dat zo zijn, dan zou ik voor een volgende keer best iets willen betekenen als mede-organisator, maar alleen als daar behoefte aan is. Ik denk dan met name aan de rol van Arry1338 bij het Wielermaster CQ-Spel, door naast inzendingen via e-mail als alternatief ook deelname via een webformulier aan te bieden. Niet met de bedoeling om het forumkarakter van deze spellen te veranderen.
Dit is in ieder geval een demo zoals dit zou kunnen. Ik gebruikte het al voor het invullen van muzieklijstjes op mijn eigen website.
Ik zag in een van de Scorito topics een prijsverhoging van 230% voorbij komen en daar heb ik ook ervaring mee, zij het op ander terrein.
Ik ben voor de hosting van mijn website in 2004 begonnen bij Vevida (gevestigd te Groningen) voor 58 euro (incl. BTW) per jaar, en ik betaal nu 480 euro (incl. BTW) per jaar. Weliswaar niet helemaal hetzelfde pakket, maar steeds via gedwongen upgrades waar ik niet om gevraagd had. Echter de grootste prijsstijging is een paar jaar geleden geweest, vanwege de overname door Yourhosting. Dat onderdeel is van een investeringsmaatschappij (TWS) die mijns inziens de hele marktwerking stukmaakt. Van super klantvriendelijk en deskundig (Vevida) naar super klantonvriendelijk en ondeskundig (Yourhosting). Hieronder een ervaring van een andere klant die ik vandaag toevallig zag.
De eerste punten in het Wielermaster CQ-Spel zijn verloren. Ik zag een update van de CQ ranking (24-1) en heb een tussenstand gemaakt.
Dat ziet er netjes uit esims, zo'n tussenstand op je site.
Normaal geproken ging ik de updates doen, maar als jij dat graag doet, mag je dat zeker doen (en ook in de betreffende topics reageren). Het ziet er mooier uit dan wat je hier in de reacties op het forum kan plaatsen en scheelt mij ook weer wat werk.
Wel is het zo dat we normaal de puntentelling zo doen dat iedereen vanaf 0 punten start. We gebruiken daarvoor niet de "rollende" CQ ranking, maar de jaarranking: https://cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingRider.asp?year=2025
Waarschijnlijk niet zoveel werk voor jou om je ranking aan deze lijst aan te passen?
Ik had de update van de stand gisterenavond gemaakt met een bericht op mijn eigen forum dat deze stand low profile bedoeld was. Niet om de organisatie ermee te irriteren, anders haal ik het wel weer weg. Vanmorgen dacht ik dat het toch weinig kwaad kon om het hier eenmalig te noemen, dus nog steeds low profile. Daarom het bericht ook in dit topic.
Ik wil liever niet jouw rol overnemen, maar ik kan wel een pagina met een stand maken die makkelijk met knippen en plakken op het forum gedeeld kan worden in de officiele topics. Zodat ergens een officiële stand staat. Als dat voor jou tenminste toegevoegde waarde heeft.
Ik was inderdaad uitgegaan van een rollend jaar, en dat kan natuurlijk veranderd worden.
Je ergert me allerminst mee, integendeel, het ziet er leuk uit zo!
Ik ben ook niet erg gehecht aan mijn rol hoor, ik doe het ook alleen maar om Arry te ontlasten. Dus je mag echt zelf in de topics posten. Als je dat om een of andere reden toch liever niet doet, doe ik het wel.
Dan zou ik telkens een screenshot van de stand op je site maken, en er een linkje bijplaatsen.
Tabellen zijn immers niet zo heel handig op dit forum.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.