Afvalkoers Tour 2025

1 2 ... 5 6 7 8 »
Maillot à Pois
King Kelly
Halverwege de Tour uitgeschakeld worden is een mooie prestatie met dit team en gezien de concurrenti...

Het zal je maar overkomen, er uit gaan in een tijdrit met Evenepoel én Vingegaard in je ploeg...

Verder vind ik het uitermate jammer dat onze hooggewaardeerde Ab het spel moet verlaten - te meer omdat hij een team had met dezelfde klimselectie en een hogere CQ waarde dan ik. 😉

Nu moet ik op zoek naar een ander Houdini scenario voor vandaag - al had ik al verwacht gisteren de 2de afvaller te zijn.

Ab Normaal
pirazzi
Heet Rabbiej Japie?

Lol! Nee, was alleen net bezig met de wissels voor de klassiekerversie. 
Heb mijn vakantie erg slecht gepland en zit met de deadline in Afrika met nauwelijks mogelijkheden tot puzzelen. Vandaar nu al bezig en dus met Japie in mijn hoofd. 
Excuses Rabiej! Post aangepast. 

Ab Normaal
Maillot à Pois
Het zal je maar overkomen, er uit gaan in een tijdrit met Evenepoel én Vingegaard in je ploeg... Ver...

Altijd blij als iemand verdrietig is als ik het spel moet verlaten. 
Alleen jammer om dan later te lezen dat het puur eigenbelang is.... ;)

Maillot à Pois
Ab Normaal
Altijd blij als iemand verdrietig is als ik het spel moet verlaten. Alleen jammer om dan later te le...

Daarom zei ik ook "te meer" hé Appie, niet "alleen maar" 🫶

Limal

Nog geen moment in de problemen geweest, maar nu Gall dan toch eens voor Onley eindigt lig ik er zonder genade uit vrees ik.

Maillot à Pois
Limal
Nog geen moment in de problemen geweest, maar nu Gall dan toch eens voor Onley eindigt lig ik er zon...

Vreest niet, Onley + Vauquelin > Gall en daarmee laat je minstens 3 man achter je volgens mij.

Mijn last minute keuze om Nys (?!) boven Vauquelin te kiezen nekt me vandaag, vrees ik. Ik ga er op 5 CQ verschil met Nijmos uit. Maar goed, al een paar keer op de hot seat gezeten, lang kon het niet meer blijven duren.

JapieJapo

Het niet kiezen van Johannessen ipv Buchmann is een grote fout gebleken. Wellicht overleef ik nog een keer op CQ

Rabbiej

Aankomst boven dus we zullen wel weer een Sloveen zien zegevieren vandaag? Of zou die het toch aan de vluchters overlaten? Er werd in ieder geval weer als een gek begonnen aan de etappe van vandaag. Dat zorgde voor de nodige afvallers in de namen van Skjelmose (auw) en Evenepoel. Uiteindelijk hield de ploeg van Pogacar de boel dicht bij elkaar maar er was één vluchter die vandaag zelfs Pogacar te snel af was. Arensman heeft genoeg teleurstellingen meegemaakt het afgelopen anderhalf jaar maar vandaag was niet zo'n dag. Vandaag was de mooiste dag uit zijn wielercarriére.

Eén van de mooiste dagen uit zijn jonge afvalkoerscarriére was er vandaag voor Honger Klop. Hij deed zeker zijn naam niet eer aan wat op een dag als vandaag zeker zou hebben gekund. Met 6 renners in de punten (Vingegaard, Gall, Lipowitz, Johannessen, Vauquelin en Tejada) was hij goed op de afspraak. Vernis scoorde evenveel maar zijn team iets duurder en ook Mithrandir scoort prima in de ritten waarin de klassementsrenners vooraan eindigen.

Achteraan, want daar draait het nou eenmaal om, zien we hetzelfde rijtje teams weer terug. Dit zijn de teams die voornamelijk tegenvallers hebben geselecteerd naast Vingegaard, Lipowitz en Gall. Zo ook Ivo001, die wist een hoop dagen nog wel wat extra punten te scoren met Jorgenson maar die stelde vandaag toch weer teleur. Met 1000 punten scoorde die even slecht als 4 andere teams maar zijn team was het duurste. Voor de 1e laatste plek scheelde het qua CQ heel weinig, slechts 5 punten. Maillot a Pois had het goed gezien en hij legt vandaag het loodje. Maar ook Nijmos en JapieJapo zullen er niet gerust op zijn want zij zouden goed de volgende kunnen zijn. 

Morgen nog 1 laatste dag voor de 2e rustdag. Dan zullen we iets andere renners van voren zien, misschien zelfs wel een sprint? Wie mogen er door naar de 3e week, we zijn bij de laatste 15 aanbeland.

Uitslag

Rit 14 Team Punten
1 Honger Klop 1.340
2 vernis 1.340
3 Mithrandir 1.260
4 Zwartebroekengeletrui 1.240
5 Rabbiej 1.160
6 Guido Maltempi 1.140
7 Zwiebeln 1.120
8 coolietje 1.120
9 Wielervolger 1.100
10 erveedeeee 1.080
11 Ceramiche Ariostea 1.060
12 Limal 1.040
13 Poeksel 1.000 (CQ: 7961)
14 JapieJapo 1.000 (CQ: 8096)
15 Nijmos 1.000 (CQ: 8270)
16 Maillot à Pois 1.000 (CQ: 8275)
17 ivo001 1.000 (CQ: 8565)

Nijmos

Morgen zal normaal een andersoortige dag worden, maar de dag naar de ventoux wordt het heel moeilijk. Toch mooi als ik de tweede rustdag nog mocht redden

ivo001

Helaas. Met Almeida eruit was het al moeilijk, en als Jorgenson het dan ook weer laat afweten dan is het helaas voorbij.

Rabiej, bedankt voor de organisatie.

Succes aan de overlevers

Laatst gewijzigd
Zwiebeln

Ik heb niemand bij de eerste 20. Hopelijk nog 2 teams die hetzelfde probleem hebben met een hogere CQ...

JapieJapo

Oh Romeo, oh Romeo ;)

Rabbiej

Op 21 juli vieren de Belgen hun nationale feestdag, in Frankrijk waren ze er vroeg bij om dat te vieren. Morgen hebben ze een verdiende rustdag dus vandaag mochten Van Aert, Campenaerts en Wellens hun duivels ontbinden. Die laatste deed dit het allerbeste en wist een glimlach op het gezicht van zijn kopman te toveren. Een nieuwe ritwinst voor UAE, ze gunnen de rest maar heel weinig.

Limal was goed vertegenwoordigd in de daguitslag. Een paar sterke mannen als Van Aert en Laurance zitten in zijn team en die 2 zijn goed voor de dagoverwinning. Wielervolger had zelfs nog een man meer in de kopgroep maar Laurance, Tejada en Buitrago scoorden net iets minder voor hem dan Limal. Maar wel ruim genoeg om door te mogen naar de 3e week. Alleen Buitrago in je ploeg hebben was namelijk vandaag al voldoende. Met zijn 15e plek scoorde die 50 punten en dat zijn er 50 meer dan 2 teams die vandaag niemand mee hadden.

Die eerste is het team van Zwiebeln. Met Van der Poel, Schmid en Buchmann waren er zeker wel renners in zijn ploeg die op papier in deze kopgroep hadden kunnen finishen maar dat lukte hen uiteindelijk niet. Zwartebroekengeletrui hoopte dan op mannen als Gregoire of Tronchon maar ondanks dat er genoeg Fransen in de ontsnapping te vinden waren zagen we hen daar niet terug. En dus scoorden Zwiebeln en ZBGT geen punten en gaan we zonder ze door naar week 3.

Uitslag

Rit 15 Team Punten
1 Limal 600
2 Wielervolger 430
3 Nijmos 370
4 Guido Maltempi 370
5 Ceramiche Ariostea 370
6 Mithrandir 130
7 JapieJapo 110
8 erveedeeee 100
9 Honger Klop 100
10 vernis 100
11 Rabbiej 60
12 coolietje 60
13 Poeksel 50
14 Zwiebeln 0
15 Zwartebroekengeletrui 0

Afvallers

Zwiebeln Renner CQ
Renner 1 VINGEGAARD HANSEN Jonas 1.760
Renner 2 VAN DER POEL Mathieu 1.614
Renner 3 MILAN Jonathan 1.204
Renner 4 ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 988
Renner 5 VAUQUELIN Kévin 692
Renner 6 LIPOWITZ Florian 676
Renner 7 GALL Felix 459
Renner 8 SCHMID Mauro 420
Renner 9 BAUHAUS Phil 350
Renner 10 BUCHMANN Emanuel 167
Renner 11 STEWART Jake 149
Renner 12 EDVARDSEN-FREDHEIM Stian 96
Totaal   8.575

Zwartebroekengeletrui Renner CQ
Renner 1 VINGEGAARD HANSEN Jonas 1.760
Renner 2 MERLIER Tim 1.403
Renner 3 MILAN Jonathan 1.204
Renner 4 ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 988
Renner 5 GREGOIRE Romain 840
Renner 6 ONLEY Oscar 819
Renner 7 LIPOWITZ Florian 676
Renner 8 GALL Felix 459
Renner 9 TRONCHON Bastien 257
Renner 10 DAINESE Alberto 204
Renner 11 STEWART Jake 149
Renner 12    
Totaal   8.759

Laatst gewijzigd
Poeksel

Al de derde etappe op rij dat ik 13e eindig. Dat moet ik niet een vierde keer doen. Maar ik zit in ieder geval in de top 13 van dit spel!

Guido Maltempi

Het is mijn tiende deelname aan dit spel en volgens mij pas de 2de keer dat ik de laatste rustdag haal. Zojuist door de overgebleven teams gebladerd en ik geef mezelf deze keer een bovengemiddelde kans om in elk geval tot rit 19 te geraken. 

Met Lipo, Gall, THJ en joker Buitrago heb ik nog een nipt bovengemiddeld bergteam. En de sprint van 17 moet ik met Milan, Bauhaus, Dainese plus WvA, Ballerini en Tronchon ook kunnen overleven. Ik zie wel een paar teams met een beduidend sterkere AK/klim selectie, dus om voorbij rit 19 te komen zou het voor mijn team precies goed moeten vallen. Daarna zijn etappes 20 en 21 volgens mij zo onvoorspelbaar dat alle 5 overgebleven teams nog kans maken op de eindzege.

Mijn bevindingen:

• Lipowitz (12x), Gall (11x), Milan (12x) en Bauhaus (11x) zitten in vrijwel alle teams. En Vingegaard zat al een tijdje op 100%. Alle overige renners zijn max 7x gekozen en kunnen voorlopig dus nog echte verschilmakers zijn.
  • De op papier zwakste bergteams: Erveedeeee, JapieJapo, Nijmos, Poeksel. Zij hebben een wonder nodig om voorbij etappe 19 te komen. Dit zijn toevallig ook de 4 teams met de laagste cq waarde.
  • Sprinten in 17: hier is vrijwel geen enkel team veilig. Ik moet hopen dat Renard en Stewart niet beiden een topuitslag rijden, dan moet ik deze rit kunnen overleven.
  • Als ik etappe 19 haal, wordt die rit voor mijn team héél spannend. Ik moet hopen dat er in de sprint twee sterke bergteams naar huis gaan, en zelfs dan zal het kiele kiele worden. Een vlucht met Buitrago kan eventueel nog uitkomst bieden.
  • Overleef ik rit 19 en vliegen de vier genoemde 'zwakste bergteams' er onderweg uit, dan heeft mijn team vanaf etappe 20 na Rabbiej de laagste cq waarde. Dat kan nog van pas komen.
  • In etappes 20 en 21 kan het alle kanten op. Welke geluksvogels zitten mee in de vlucht in 20? Welke renners overleven 3x de Montmartre? Hier valt op dit moment nog weinig zinnigs over te zeggen.
  • Vernis heeft de beste papieren om de laatste 5 te halen. Maar met zijn torenhoge cq loopt hij in de laatste 2 ritten een flink risico, en in Parijs moet hij hopen op een sprint met Merlier.
  • Ook Honger Klop maakt een goede kans op de laatste 5. Zijn bergteam is top, alleen in rit 17 loopt hij een klein risico. Voor het slotweekend heeft hij MvdP als troef.
  • Het derde team dat fluitend door de bergetappes fietst is dat van Mithrandir. Zijn troef heet Nys, dat rijmt op Parijs.
  • Als Limal Parijs haalt, heeft hij gevoelsmatig het beste team voor een zware finale. Met de nadruk op als, want zijn bergteam is smal en ook in rit 17 heeft hij weinig ijzers in het vuur.
  • Zelf heb ik met WvA en Tronchon twee geheime wapens voor de slotrit. Maar laten we niet te ver op de zaken vooruit lopen ;)

Rabbiej

Leuke bevindingen Guido Maltempi. Parijs is nog ver maar rustdag 2 halen is natuurlijk al een aardige prestatie. De volgende renners zijn nog gekozen door de overgebleven teams. Bij 3 of minder keuzes heb ik de teams die de renner hebben gekozen er aan toegevoegd en bij meer dan 10 keer wel gekozen de teams die de betreffende renner niet heeft.

Renner Aantal keer gekozen Team
VINGEGAARD HANSEN Jonas 13  
LIPOWITZ Florian 12 Niet door: Wielervolger
MILAN Jonathan 12 Niet door: erveedeee
BAUHAUS Phil 11 Niet door: JapieJapo en Rabbiej
GALL Felix 11 Niet door: Ceramiche en Limal
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 10  
BUITRAGO SANCHEZ Santiago 7  
DAINESE Alberto 7  
JOHANNESSEN Tobias Halland 6  
STEWART Jake 6  
BALLERINI Davide 5  
VAUQUELIN Kévin 5  
RENARD Alexis 4  
TEJADA CANACUE Harold Alfonso 4  
VAN AERT Wout 4  
VAN DER POEL Mathieu 4  
ROMEO ABAD Ivan 3 coolietje, JapieJapo en Rabbiej
CHAMPOUSSIN Clément 2 Honger Klop en vernis
DEMARE Arnaud 2 coolietje en Rabbiej
JOHANNESSEN Anders Halland 2 Poeksel en Rabbiej
LAURANCE Axel 2 Limal en Wielervolger
MEEUS Jordi 2 JapieJapo en Rabbiej
MERLIER Tim 2 erveedeee en vernis
ONLEY Oscar 2 Ceramiche en Limal
ROGLIC Primoz 2 Wielervolger en Rabbiej
TRONCHON Bastien 2 Guido M en JapieJapo
COQUARD Bryan 1 Ceramiche Ariostea
ASKEY Lewis 1 coolietje
GROVES Kaden 1 erveedeeee
GANNA Filippo 1 erveedeeee
DUNBAR Edward 1 erveedeeee
BITTNER Pavel 1 Honger Klop
BUCHMANN Emanuel 1 JapieJapo
BARRE Louis 1 Limal
GROENEWEGEN Dylan 1 Mithrandir
NYS Thibau 1 Mithrandir
KUSS Sepp 1 Mithrandir
SCHMID Mauro 1 Nijmos
EDVARDSEN-FREDHEIM Stian 1 Rabbiej

Bij de som van het aantal gekozen renners in de teams zien we Guido Maltempi bovenaan staan. Meestal een goed teken maar dat zegt uiteraard ook niet alles. Ik sta zelf onderaan, maar heel ontevreden ben ik niet dat ik bijvoorbeeld Roglic in mijn team heb. Ik mis wel een veelgekozen Bauhaus dus daar zou het wel eens op mis kunnen lopen.

Teamnaam Som van aantal gekozen renners
Guido Maltempi 100
Nijmos 98
vernis 94
Poeksel 93
coolietje 91
Wielervolger 90
Ceramiche Ariostea 87
Mithrandir 87
Honger Klop 85
Limal 82
JapieJapo 80
erveedeeee 78
Rabbiej 76

Openingspost is ook bijgewerkt met de ranking van de overgebleven CQ-ranking en de teams die nog meespelen op alfabetische volgorde bovenin de post. 

Laatst gewijzigd
Mithrandir

We gaan de laatste week in en als ik bovenstaande informatie goed interpreteer is het heel aannemelijk dat ik nog een paar etappes overleef. Vooral het feit dat al mijn renners nog in koers zijn en de meest gekozen renner die ik niet heb Almeida uit koers is maakt dat ik goede hoop heb het slotweekend te halen. Zoals Guido Maltempi al aan geeft kan het dan alle kanten op. Succes allemaal!

Laatst gewijzigd
Honger Klop

Mathieu van der Poel met een longontsteking naar huis. Allereerst vervelend voor hem natuurlijk en voor de kijkers. Zaterdag en zondag had heel mooi kunnen worden. Daarnaast vervelend voor mij, coolietje, JapieJapo en Poeksel. Wordt daardoor vooral voor mij en coolietje lastig om zaterdag te overleven als we zo ver komen, door relatief hoge cq-punten.

JapieJapo

Ondanks dat ik Almeida niet heb gekozen beschik ik niet over een goed genoeg bergteam, dus eigen fout. Van der Poel was wel diegene die mij op de zondag aan de overwinning had moeten helpen maar die zondag ga ik tcoh niet halen. 

1 2 ... 5 6 7 8 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.