Spam op alleen hier geregistreerd e-mailadres
Ik krijg de laatste tijd best veel spam op het e-mailadres dat ik alleen hier gebruikt heb (wielerflits@mijndomein). Zijn er anderen die hetzelfde ervaren?
Dat betekent dat er een lek is geweest bij of Wielerflits zelf, of een partner waarmee ze adressen van gebruikers gedeeld hebben. Dat kan best lang geleden gebeurd zijn; ik kan me echter niet herinneren (noch kan ik vinden) hierover bericht ontvangen te hebben, dus ik vraag me af of er wel aan de meldplicht is voldaan.
Dankzij Poeksel en esims6.0 zijn we erop gewezen dat emailadressen van forumleden zichtbaar waren in de broncode. We hebben dit meteen aangepakt. Het probleem is nu opgelost - emailadressen staan niet meer in de broncode
We doen nu verder onderzoek naar de omvang van dit probleem. Op basis van dit onderzoek kunnen we dit melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Verder nemen we stappen zodat dit in de toekomst niet meer kan voorkomen.
Bedankt Poeksel & esims6.0 voor het melden! Dit helpt ons om de site beter te maken.
Mochten er vragen zijn over dit incident, neem dan gerust contact op via [email protected]
Mooi. Ik wil jullie verder erop wijzen dat de betrokken gebruikers recht hebben op een schadevergoeding, zie https://www.privacy-regulation.eu/nl/artikel-82-recht-op-schadevergoeding-en-aansprakelijkheid-EU-AVG.htm
De gebruikelijke schadevergoeding is een paar honderd euro als ik naar eerdere zaken kijk. Nou ben ik niet in geld geïnteresseerd, maar wel in boetedoening. Een jaarabonnement op Ride voor iedereen die hier overlast door heeft gekregen lijkt me billijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.