Bagage veldritspel 2025-2026
Dag Jan,
Ik heb dat spel de afgelopen 2 jaar georganiseerd, maar dit jaar ga ik dat niet doen. Ik heb het er momenteel iets te druk voor. Sorry als je ernaar uitkeek.
Als jijzelf of iemand anders wil organiseren stuur ik wel met plezier mijn Excelbestand om de stand bij te houden door.
Als hier iets met Megaflits-opzet te organiseren is, dan zou ik er best naar willen kijken. Het kan aan mij liggen, maar het bagagedragerspel-concept heeft me tot nu toe niet gegrepen. Maar volgens mij valt of staat alles met belangstelling ervoor. Volgens mij werd in vorige edities het streefaantal van 15 nooit gehaald.
Het feit dat ik er maar een klein aantal mensen een plezier mee deed, speelde ook wel mee in mijn afweging om dit jaar niet verder te gaan. Ik denk echter dat dat eerder met de beperkte interesse in cyclocross dan met het bagagedrager-spelconcept zelf te maken heeft, aangezien het concept al vele jaren een voltreffer is hier voor grote rondes en klassiekers.
Als je met "met Megafilts-opzet" bedoelt een meer geautomatiseerde verwerking van resultaten via je website: dat zal zeker kunnen, maar het opzet is helemaal anders dan Megaflits dus daar kan je weinig van hergebruiken. Er zijn op zich ook weinig uitslagen te verwerken in dit spel, maar deelnemers moeten wel elke manche een renner kunnen selecteren en dan moet er geverifieerd worden of ze die niet eerder geselecteerd hebben. Mij lijkt het veel ontwikkelwerk voor een klein spel als dit.
Met Megaflits-opzet bedoelde ik dezelfde opzet als nu het Megaflits World Tour Manager spel: met een budget een team samenstellen met een maximum aantal renners. Je hebt in dit geval (volgens mij) geen CQ-ranking, maar dan gebruik je gewoon de UCI-ranking. Tenminste zo had ik het binnen een minuut bedacht. Van Poeksel begrijp ik dat er al eens iets dergelijks geweest is.
Ik deed het voorstel met de gedachte beter iets dan niets. Maar ik wil zeker Jan Blokland niet in de wielen rijden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.