Bagage veldritspel 2025-2026

Rondje 25

Hoi ,

Komt er dit jaar ook weer een wielercross bagagespel. Zo ja, Wanneer begint het dan? 

Jan Blokland

redacted_251125_9748

Dit bericht is verwijderd

Maillot à Pois
Rondje 25
Hoi , Komt er dit jaar ook weer een wielercross bagagespel. Zo ja, Wanneer begint het dan?  J...

Dag Jan,

Ik heb dat spel de afgelopen 2 jaar georganiseerd, maar dit jaar ga ik dat niet doen. Ik heb het er momenteel iets te druk voor. Sorry als je ernaar uitkeek.

Als jijzelf of iemand anders wil organiseren stuur ik wel met plezier mijn Excelbestand om de stand bij te houden door.

redacted_251125_9748

Laatst gewijzigd
Rondje 25

Beste wielercrossvrienden,

Ik ben bezig een eenvoudig crossspel te bedenken. Hopelijk lukt het me om dit komend weekend op de site te zetten. Jullie horen van me. 

Groet Jan Blokland

Poeksel

In het verleden (voor het laatste 2020/21) organiseerde Verweggistan hier een veldritspel. Wel een arbeidsintensieve, want het was met budgetten (hij had elke renner en renster een waarde gegeven) dus ik snap ook wel dat hij er toen mee stopte.

Maillot à Pois
redacted_251125_9748

Het feit dat ik er maar een klein aantal mensen een plezier mee deed, speelde ook wel mee in mijn afweging om dit jaar niet verder te gaan. Ik denk echter dat dat eerder met de beperkte interesse in cyclocross dan met het bagagedrager-spelconcept zelf te maken heeft, aangezien het concept al vele jaren een voltreffer is hier voor grote rondes en klassiekers. 

Als je met  "met Megafilts-opzet" bedoelt een meer geautomatiseerde verwerking van resultaten via je website: dat zal zeker kunnen, maar het opzet is helemaal anders dan Megaflits dus daar kan je weinig van hergebruiken. Er zijn op zich ook weinig uitslagen te verwerken in dit spel, maar deelnemers moeten wel elke manche een renner kunnen selecteren en dan moet er geverifieerd worden of ze die niet eerder geselecteerd hebben. Mij lijkt het veel ontwikkelwerk voor een klein spel als dit.

Maillot à Pois
Rondje 25
Beste wielercrossvrienden, Ik ben bezig een eenvoudig crossspel te bedenken. Hopelijk lukt het me om...

Benieuwd naar je concept!

redacted_251125_9748
Maillot à Pois
Het feit dat ik er maar een klein aantal mensen een plezier mee deed, speelde ook wel mee in mijn af...

Maillot à Pois
redacted_251125_9748

Ah verkeerd begrepen. Ja, dat kan natuurlijk ook, er zijn vele leuke spelconcepten denkbaar, al heb ik zelf momenteel dus niet de ruimte/de motivatie om er tijd in te steken.

Rondje 25
redacted_251125_9748

@esims6.0. Hoi, nee hoor je rijdt me niet in de wielen. Ik begon met deze rubriek afgelopen week omdat ik er net zo overdacht als jij. Beter iets dan helemaal niets. Het wordt anders zo'n saaie winter. Maar ik wilde het voor iedereen wel gemakkelijk houden. Het kost uiteraard wel meer moeite als je zelf iets moet gaan bedenken want je moet wel een stand bijhouden etc... Maar voor de deelnemers is het maar eenmalig. Dat maakt het misschien wel iets aantrekkelijker, maar als jij al iets hebt, vind ik het ook prima hoor. Voor mij is het nieuw. Ik ga er nog wel eventjes mee door want ik ben er nog niet helemaal uit. Kan het altijd weer gebruiken voor een landere keer. 

Ik hoor of zie het wel. 

Groet, Jan Blokland

redacted_251125_9748
Rondje 25
@esims6.0. Hoi, nee hoor je rijdt me niet in de wielen. Ik begon met deze rubriek afgelopen week omd...

BK1984

Leuk initiatief mannen! Ik doe zeker mee

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.