Werkt sponsoring echt? Wat zijn jullie ervaringen?
We kennen natuurlijk allemaal de namen van de ploegen uit heden en verleden, maar vooral in de wielersport is de naam van de ploeg gewoon de naam van de sponsor. En dat is vaak ook het eerste doel van die sponsor: naamsbekendheid. Al zal lang niet iedereen weten wat de sponsor precies doet: de naam kennen ze wel. Sommige sponsoren richten zich vooral op andere bedrijven, andere vooral op de consument. Maar los van de naamsbekendheid wil de sponsor uiteraard ook graag dat de omzet vergroot als gevolg van de sponsoring. Maar werkt dat ook? Wat zijn jullie ervaringen?
Zelf merk ik dat ik niet actief op zoek ga maar als ik toevallig een bekende naam tegenkom ben ik wel eerder geneigd even te kijken. Toen ik bijvoorbeeld de eerste keer in Polen een winkel van CCC zag ben ik even binnen gaan kijken, toen ik later in de supermarkt vleesproducten van Mroz zag moest ik er wel een proberen. Zo heb ik ook ontdekt dat chips van Amica heel lekker is (persoonlijke smaak, maar toch), koekjes van St. Michel zijn ook niet verkeerd.
Wat zijn jullie ervaringen? Zijn jullie ook eerder geneigd een uit de wielersport bekende naam te proberen dan een onder onbekend merk?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.