Op de laatste dag van 2025 kijk ook ik al even vooruit naar het nieuwe wielerjaar en stel u team Maillot à Pois voor. Door omstandigheden gaat u de bolletjestrui in 2026 waarschijnlijk voornamelijk in de sprints zien. Het is een keer iets anders.
De kopmannen:
- Olav Kooij - waarde 1161, betaald 1401 (+21%)
Een van de snelste mannen van zijn generatie. Hij verhuist dit jaar van Visma naar Decathlon, waar ze zwaar geïnvesteerd hebben om 'm te ondersteunen. De ploegleiding gelooft er sterk in dat Olav zijn beste jaren er op zijn 25ste zitten aan te komen en hij in zijn eerste Tour de France volop mee gaat doen in de sprints.
Zijn aankoopwaarde van 1401 moet daarom zeker haalbaar zijn. - Arnaud De Lie - waarde 1615, betaald 1616 (0%)
De Stier wisselde de laatste jaren steevast goede met mindere goede periodes af, maar opvallend genoeg eindigde hij de laatste vier jaar telkens weer tussen plek 10 en plek 14 in de PCS ranking.
Stabieler kan een instabiele renner niet zijn.
We halen hem binnen aan kostprijs, en zijn ervan overtuigd dat hij dat puntenaantal ook nu weer haalt, zeker als ie zijn voorjaar dit keer niet mist. - Biniam Girmay - waarde 867, betaald 1001 (15%)
2026 is een even jaar, en dat zijn Bini zijn goede jaren. Bovendien gaat Bini er binnen zijn goede en slechte jaren telkens op vooruit:
- slechte jaren: 424 (2021) - 501 (2023) - 867 (2025)
- goede jaren: 1103 (2022) - 1666 (2024) --> dan weet u het wel voor 2026
Het middenveld:
- Tiesj Benoot - waarde 593, betaald 601 (1%)
Ultrabetrouwbare renner die sinds 2014 (!) niet onder de 500 punten is gezakt. Hij rijdt weliswaar niet meer bij het zwartgele sterrencollectief, maar ook daar wist hij steeds te presteren in koersen waar hij kopman was bij gebrek aan de andere toppers, en met minimale ondersteuning. We slapen dus op beide oren dat we hier onze broek niet aan scheuren. - Andrea Bagioli - waarde 524, betaald 555 (6%)
Was na zijn topjaar 2023 in 2024 helemààl weggedeemsterd door tandproblemen.
In 2025 stond hij er weer, zij het nog niet op het niveau van 2023.
We hopen dat de evolutie zich doorzet. Een vraagteken is wel hoe vaak hij voor eigen kans kan gaan bij het sterke Lidl-Trek. Het kan vriezen, het kan dooien. - Clément Venturini - waarde 434, betaald 436 (0%)
Arry ging voor de baguettes, maar liet deze lekkere croissant liggen. Net zoals Bas Tietema haalde ik hem in de laatste ronde op. Met zijn snelle benen wist Clément in 2025 de Coupe de France te winnen. En laten de Rockets nu net op deze wedstrijden focussen. We zijn ervan overtuigd dat Clément zijn kunstje overdoet en een gelijkaardig puntenaantal scoort.
Het jong geweld:
- Guillermo Thomas Silva - waarde 531, betaald 550 (4%)
Een jonge Uruguayaanse snelle man die met een sterk jaar bij Caja Rural een transfer naar XDS wist af te dwingen. Mijn grootste onzekerheid is in welke wedstrijden hij daar zal ingezet worden: wordt hij de puntenfarmer in het Aziatische circuit dit jaar, dan zitten we gebeiteld.
Maar anderzijds zouden we dat ook jammer vinden, want deze jongen heeft zo veel meer in zijn mars en kan op veel terreinen uit de voeten. Het zou dan ook fijn zijn dat hij kansen krijgt in grotere wedstrijden, al kan dat voor dit spel wel wat punten kosten. - Davide De Pretto - waarde 163, betaald 200 (23%)
Alweer een man met een sterk eindschot. Stak in 2024 zijn neus aan het venster met o.a. een heel sterk Italiaans najaar. Bevestigen bleek moeilijker, iets wat jonge renners wel vaker overkomt. En wat ook vaker gebeurt, is dat ze nog eens jaar later helemaal doorbreken. Zelfs al is dat niet het geval, dan zijn 200 punten zeker een haalbare kaart. - Afonso Eulálio - waarde 230, betaald 250 (9%)
Met de redenering hierboven werk ik mezelf nu in nesten, want Afonso liet zich dit jaar voor het eerst aan het grote publiek zien met een 9de plaats op het WK.
Bevestigen blijkt vaak moeilijk, maar soms ook niet! En Afonso is geen gewone. - Sam Maisonobe - waarde 127, betaald 128 (1%)
Arry liet ook nog een lekkere macaron liggen die we nagenoeg aan kostprijs konden oppikken. Sam is geen heel opvallende renner. Hij is echter een voormalig triatleet die nog maar 2 jaar geleden voluit voor de fiets koos. Hij reed een heel degelijk eerste profjaar en we denken dat er nog heel wat rek op zit.
De jokers:
- Hugo De La Calle - waarde 140, betaald 141 (1%)
U zag het waarschijnlijk niet aan komen, maar nu is het tijd om écht enthousiast te worden. Ik ben in principe de meest neutrale wielervolger die u zich kunt indenken (Wout of Mathieu? Het maakt me niks uit, als we maar een leuke koers zien), maar deze jongen heeft me liggen. Ik ben een fanboy.
Waarom vraagt u? Ik haalde hem begin 2025 in een ander spel van straat (zoek het mopje) voor 0 punten en ben hem sinsdien beginnen volgen. Het woord grinta is voor Hugo uitgevonden - ofwel gaat hij in de aanval, ofwel blijft hij bergop kilometers lang aanklampen. Het terrein maakt hem niet uit. Hij reed een fantastische Tro Bro Léon (14de na 132 km in de aanval) maar werd even goed 4de in de Ronde van Asturië. Alleen al dat hij in mijn team zit, beschouw ik als een winst op zich, al is het alleen maar voor mijn koershart. - Mattia Agostinacchio - waarde 0, betaald 121 (∞ %)
We blijven nog even in fanboy modus. Ik heb voor Mattia oneindig te veel betaald, en het had ook voor maar 3 € gekund, maar het maakt niet uit - hij is het waard. Ik heb van deze jongen enkele beelden bij de junioren gezien en hij is dermate explosief dat mijn glazen bol zegt dat hij dit jaar al resultaten gaat rijden. Vorig jaar zei mijn glazen bol dat van Brennan, dus dan weet u het wel.
Nee, het wordt geen Brennan, in zo'n manische bui ben ik nu ook weer niet, maar ik denk wel dat 250 punten haalbaar is.
Het verdict:
Al bij al denk ik dat mijn renners gemiddeld hun aankoopwaarde moeten kunnen terugverdienen, zelfs als ik mijn enthousiasme even weer in de kast stop en weer mijn saaie gematigde zelve wordt. Dat zou 7000 punten opleveren en me bovenin moeten laten meedraaien. Alleen hebben de meeste mensen dat gevoel wel, en als er één van je kopmannen tegen de vlakte gaat of niet thuis geeft, ben je in dit spel al gezien.
Dus: we gaan het zien!
Met de volledige deelnemerslijst van de TDU krijg je het gevoel dat het nu toch écht dichterbij komt!
Alleen hebben mijn renners beslist hun winterslaap (of liever: noeste trainingsarbeid) nog niet te onderbreken voor een tripje Down Under, ik heb helemaal niemand aan de start.
Jammer, nog net iets langer wachten dan maar!
Ik had deze in het algemene forum gezet, nu maar even hierheen gehaald:
Het team is compleet en dan is het natuurlijk weer tijd voor een voorstelronde. Toen mij als manager gevraagd werd om een team samen te stellen, gaven de geldschieters aan dat ze de strijd in de tour of the alps van het afgelopen jaar zeer gewaardeerd hadden en dus stonden Arensman en Storer boven aan het lijstje van renners die binnengehaald moesten worden. Voor de rest werd mij de vrije hand gegeven, omdat ik met het resultaat van vorig jaar wel wat krediet had opgebouwd. Dus hier komen de twaalf gladiatoren die dit jaar de klus moeten gaan klaren:
Michael Storer 1321 (1142)
Misschien iets te veel betaald, maar heeft het afgelopen meermaals laten zien een steengoede klimmer te zijn, maar nog niet in de grote rondes. Als hij dat het komende jaar wel laat zien, dan moet een score van 1250 er zeker in zitten. Een klein verlies, maar de wens van de geldschieters is belangrijk.
Thymen Arensman 1111 (985)
Neerlands hoop in bange dagen als het aankomt op klassementen en in de bergen prestaties leveren. Hopelijk kan hij de lijn van de Tour doorzetten, dan zit er veel moois in het verschiet. Wij zijn dan ook zeer content met Thymen als een van onze twee klassementskopmannen. We gaan uit van een score van 1250 net zoals Michael.
Nicolas Prodhomme 999 (753)
Een beetje een overhaaste angstaankoop. De goede renners tekenden in grote getalen bij de andere ploegen en ons budget was nog niet op, dus dan betaal je te veel voor een best getalenteerde renner, maar we vinden het geen tegenvaller als hij maar 750 punten scoort dit jaar. Hij is nog erg flegmatiek, maar op een goede dag is ie erg goed in de bergen.
Jan Christen 954 (799)
Een jonge hond die rijdt bij UAE. Over het algemeen een recept voor veel punten de laatste jaren. Heeft heel veel potentie en naar onze mening gaat hij dat ook zeker waarmaken dit jaar. Alle scores onder de 1000 zouden als een kleine tegenvaller gezien worden.
Søren Wærenskjold 924 (844)
Vooral gekocht vanwege de mooie accenten en rare tekens in zijn naam natuurlijk, maar ook omdat hij in het voorjaar gewoon heel goed reed en er geen reden is om aan te nemen dat hij dat dit jaar niet nogmaals gaat kunnen doen. We gaan uit van een mooie 900 punten.
Cristian Rodriguez 435 (392)
Cristian heeft de overstap gemaakt van Arkea naar Astana. Wij hopen dan ook dat hij de Scaroni van dit jaar gaat worden. Bij tijd en wijlen heeft hij laten zien dat hij veel in zijn mars heeft, alleen hopen we dat hij dat wat constanter gaat laten zien. Indien dat lukt dan moet een score van 550 zeker mogelijk zijn.
Jakob Söderqvist 402 (296)
Misschien wel de renner waar het team het meest mee in zijn nopjes is. De signalen uit het kamp van Lidl-Trek zijn zeer positief en daar wordt hij wat kracht vergeleken met Mads. Dus als hij half zo goed rijdt als Mads volgend jaar, dan scoort ie al 1000 punten. Dat is misschien een beetje veel, maar onze schatting is 750.
Raul Garcia Pierna 386 (276)
Nog een renner die Arkea heeft verlaten. Deze gaat naar Movistar, waar hij natuurlijk eigenlijk thuis hoort. Raul was bezig met een heel goede Vuelta toen hij moest uitstappen. We gaan ervan uit dat hij dat dit jaar niet hoeft te doen en dan daardoor 500 punten gaat scoren.
Pablo Torres 201 (109)
Een heel groot talent dat het vorig jaar niet helemaal kon waarmaken. Maar misschien had ie gewoon een jaartje nodig om te rijpen en wordt dit het jaar dat we allemaal echt kennis met hem gaan maken. We willen niet te veel druk op hem leggen en zetten in op een bescheiden 250 punten.
Hugo Page 201 (166)
Overgestapt naar Cofidis, waar hij hopelijk in het Franse Circuit vol met 1.1 en 1.PS wedstrijden zijn puntjes bij elkaar gaat sprokkelen. We verwachten niet heel veel van hem, maar een score zoals in 2024 moet mogelijk zijn en we zeggen maar 250 punten.
Menno Huising 65 (59)
Menno is een Nederlands talent, die de coaches was opgevallen met zijn positieve rijden tijdens het WK, dat hij overigens niet uitreed. Ook is hij prima om Thymen blij te houden als extra Nederlander. We zetten dan ook niet hoger in dan 100 punten.
Ashlin Barry 1 (0)
Als laatste echt een renner die niet zou hebben misstaan in de talentencup. Hij was vorig jaar 2de bij de junioren op het WK tijdrijden en wordt bij Visma-Lease-a-bike als een echt talent gezien en gaat daarom ook voor het development team rijden. Hopelijk gaan we al wat moois van hem zien dit jaar. Maar met maar 1 punt betaald, kan het verlies niet heel groot zijn. We gaan voor een bescheiden 20 punten.
Als je de punten bij elkaar optelt kom je tot 7570, wat waarschijnlijk veel te positief gedacht is. Maar wat wil je na een jaar waarin bijna al je renners je verwachtingen overtroffen (nee niet jij, Julian). Dus laten we voor het gemak er 15% afhalen en zeggen dat we 6435 punten gaan scoren. Niet genoeg voor de winst, maar wel voor behoud in deze divisie. En misschien gaat iedereen weer super rijden en krijgen we weer zo'n jaar als vorig jaar.
We hebben er meteen werk van gemaakt. Het is nog niet visueel zoals ik het wil, maar de resultaten zijn correct verwerkt en zichtbaar binnen je spel. Onder 'Teams' is de volgorde al de huidige stand. Open een team om de punten per renner te zien.
Maar, zoals ik al zei. Dit is nog niet zoals gewenst, we zijn er mee bezig.
Felicitaties, VincentK, de eindoverwinning is al haast een zekerheid! Voor wat het waard is toch nog snel de ploegpresentatie van Team Limal.
In de eerste ronde was het doel om 1 of 2 "grote" kopmannen binnen te halen. Bewust niet gekozen voor iemand van +2000 punten om wat aan kansenspreiding te doen - als bvb. Pogacar een vol seizoen rijdt dan haalt hij ongetwijfeld weer zijn karrenvracht aan punten, maar als hij toch eens slecht valt dan is je kans op een goede eindstand voorbij. Ik zou uiteindelijk drie kopmannen + een superbelofte binnenhengelen, voor het stevige bedrag van 5108 PCS-punten. Iets meer dan verwacht uit de top-200 en de ronden erna was het dus meteen opvullen geblazen. Zoals steeds gaat mijn voorkeur daarvoor uit naar jonge talenten.
1. Tim Merlier (1275 +14% ➡️ 1452)
Reed een iets minder 2025 dan het jaar voordien, maar blijft één van de snelste sprinters zolang het lekker vlak is. Zal waarschijnlijk wat meer ondersteuning krijgen nu Evenepoel andere oorden heeft opgezocht. Nadat ik hem kocht is spijtig genoeg bekendgemaakt dat hij een sukkelt met een knieblessure. Als hij pas in Brugge - De Panne terug in actie zou komen, dan verliest hij al 287 punten tov vorig jaar, dus Team Limal vuurt naarstig schietgebedjes af richting de wielergoden. Bijgesteld target: 1100.
2. Wout van Aert (1274 +14% ➡️ 1452)
Het is zeker niet meer wat het ooit was, maar mits een goede winter en eens wat minder pech behoort WvA nog altijd tot de meest bepalende renners van het peloton. Helaas pindakaas, de pech blijft ook in 2026 meerijden op de baggagedrager van Big Woot. Heeft tot de Omloop amper punten te verdedigen en wij hopen dat hij tegen dan terug competitief is. Wout's grootste risico op minder punten komt dan misschien uit het eigen team: hoe vaak gaat hij zich opofferen voor coming man Brennan? Target: 1400.
3. Jonathan Milan (1268 +15% ➡️ 1452)
De goedaardige reus van het peloton en groenetruiwinnaar in de Tour vorig jaar. Dat laatste zal hij dit jaar niet herhalen omdat het de beurt is aan Pedersen, maar in de Giro kan hij misschien makkelijker ritten winnen. Daarbij komt dat hij aast op een goed resultaat in Parijs-Roubaix - ooit zou er daar voor hem toch een goede uitslag moeten inzitten? Heeft sowieso een sterk team rond zich en komt in zijn beste dagen beter een heuvel over dan je van zo'n bonkige beer zou verwachten. Target: 1500.
4. Albert Withen Philipsen (413 +81% ➡️ 752)
Een toptalent dat op vroege leeftijd voor de leeuwen gegooid wordt; vaak lukt het niet, maar AWP kende er geen probleem mee toen hij zijn kans mocht gaan in enkele grote wedstrijden. Werd vorig jaar nog mondjesmaat gebracht, dit jaar verwacht ik hem vooraan in vele wedstrijden van het hoogste niveau. Mogelijk vaak ter ondersteuning van Pedersen, Ciccone, Nys, Vacek et al, maar hij zal vast ook zijn eigen kansen krijgen. Target: 900.
5. Jarno Widar (234 +185% ➡️ 666)
Nog zo'n toptalent, en ééntje dat ik absoluut in mijn team wilde hebben voor zijn eerste profseizoen. Om dat te bereiken heb ik duivels hoog geboden - als Widar zelfs maar in de buurt daarvan eindigt op het einde van het jaar, dan mag hij terugkijken op een onwijs sterk debuut. Target: 500.
6. Arvid De Kleijn (150 + 215% ➡️ 473)
Normaal gezien koop ik liefst enkel talenten "op de groei", maar vanwege zijn seizoenseinde heb ik een uitzondering gemaakt voor deze snelle Niederländer. Sinds zijn overstap naar Tudor haalde hij, op vorig pechseizoen na, steeds 600+ punten. Het team is dit jaar ook verzekerd van deelname aan meer grote wedstrijden én hij leeft hopelijk op een roze wolk omdat hij net vader geworden is. Target: 650.
7. Vlad Van Mechelen (158 +15% ➡️ 182)
Reed vorig jaar als 20-jarige zijn eerste profseizoen en eindigde behoorlijk met een korte uitslag in de Super 8 Classic. Bahrein is vaak niet de beste ploeg voor sprinters/klassiekerrenners, maar zou samen met Segaert de voorjaarskern rond Mohoric kunnen versterken. Target: 250.
8. Finley Pickering (107 +50% ➡️ 161)
Een klimtalent dat in zijn tweede profjaar tekenen van groei liet zien, met o.a. een knappe 9e plaats in de klimtijdrit in de Tour de Suisse. Hij eindigde ook sterk in de Vuelta, zijn eerste grote ronde. Daarop werd hij bij Bahrein weggeplukt door Jayco, een team dat niet bepaald een grote klimkern heeft en er dus kansen liggen. Target: 300.
9. Ramses Debruyne (104 +50% ➡️ 156)
Het volgende jonge talent, die aan het einde van zijn eerste profseizoen enkele puike wedstrijden reed. Met het vertrek/stoppen van o.a. Q. Hermans, Meurisse en G. Vermeersch zal hij wellicht regelmatig zijn kansen krijgen. Target: 250.
10. Tom Crabbe (79 +9% ➡️ 86)
Een 20-jarig sprinttalent van opleidingsteam Flanders-Baloise dat nog goed onder de radar is gebleven, maar die vorig jaar wel al potentieel heeft getoond in meerdere wedstrijden van een goed niveau. Target: 200. (met de naïeve? hoop op het dubbele)
11. Zak Eržen (49 +76% ➡️ 86)
Ook een 20-jarig sprinttalent, eentje dat zich bij Bahrein meteen mag gaan bewijzen Down Under. Tenzij hij daar moet werken voor Zambanini, maar in de CRO Race was het vlakke werk voor Zak. Target: 150.
12. Sean Quinn (46 +78% ➡️ 82)
Stond vorig jaar bijna het hele jaar aan de kant vanwege fysieke problemen, maar kwam in de Vuelta toch terug boven water met twee top-10 noteringen vanuit de vlucht. Hopelijk kan hij een pechvrij jaar afwerken, met enkele uitschieters om een nieuw contract voor 2027 te versieren. Target: 150.
Conclusie: Over twee van de drie kopmannen waart al een zweem van onzekerheid, maar we hopen dat het meevalt en anders om dit op te vangen door uitschieters van enkele andere renners. Ons vooropgestelde target komt samengeteld uit op 7350, wat een probleemloos behoud in Divisie 1 zou betekenen. Maar dat verwacht natuurlijk iedereen ;-)
Bij Auction Master klopt nog niet alles helemaal, maar bij deze al wél alvast de eerste tussenstand.
Tussenstand op 29/01
| # | Speler | Punten |
|---|---|---|
| 1 | ZwartebroekengeIetrui | 519 |
| 2 | VincentK | 451 |
| 3 | Ezequiel | 335 |
| 4 | Vernis | 322 |
| 5 | shiraz | 252 |
| 6 | ditisdavid | 158 |
| 7 | Bbflood1 | 157 |
| 8 | Meewind | 147 |
| 9 | joske47 | 138 |
| 10 | Pier Tol | 136 |
| 10 | SvenVDB | 136 |
| 12 | Limal | 90 |
| 13 | ZwiebeLD | 88 |
| 14 | Arry1337 | 86 |
| 15 | LM | 79 |
| 16 | KJP | 78 |
| 17 | elrio | 47 |
| 18 | Rahimns | 45 |
| 19 | Jo0dj3 | 37 |
| 20 | Maillot à Pois | 34 |
| 21 | Mithrandir | 31 |
| 22 | Leukefans | 19 |
| 23 | Sporting63 | 12 |
Ook wel interessant, de behaalde punter per renner + eigenaar
| Renner | Eigenaar(s) | Punten |
|---|---|---|
| Jay Vine | VincentK(4%) | 328 |
| Mauro Schmid | ZwartebroekengeIetrui(4%) | 215 |
| António Morgado | ZwartebroekengeIetrui(4%) | 133 |
| Tobias Lund Andresen | Ezequiel(4%) | 133 |
| Andreas Kron | shiraz(4%) | 133 |
| Andrea Raccagni Noviero | Bbflood1(4%) | 112 |
| Michael Matthews | ditisdavid(4%) | 101 |
| Filippo Zana | Meewind(4%) | 100 |
| Ethan Vernon | Vernis(4%) | 95 |
| Matthew Brennan | SvenVDB(4%) | 85 |
| Christian Scaroni | Vernis(4%) | 75 |
| Dylan Groenewegen | LM(4%) | 75 |
| Sam Welsford | Vernis(4%) | 73 |
| Ben O'connor | Ezequiel(4%) | 70 |
| Iván Romeo | shiraz(4%) | 64 |
| Samuel Watson | Ezequiel(4%) | 63 |
| Jonathan Milan | Limal(4%) | 60 |
| Paul Magnier | VincentK(4%) | 55 |
| Diego Pescador | ZwartebroekengeIetrui(4%) | 55 |
| Lukáš Kubiš | Meewind(4%) | 47 |
| Anton Schiffer | Rahimns(4%) | 45 |
| Finn Fisher-Black | KJP(4%) | 44 |
| Laurence Pithie | Ezequiel(4%) | 41 |
| Nils Politt | VincentK(4%) | 40 |
| Jefferson Alveiro Cepeda | Vernis(4%) | 40 |
| Antonio Tiberi | ZwiebeLD(4%) | 40 |
| Florian Lipowitz | shiraz(4%) | 40 |
| Maxim van Gils | joske47(4%) | 40 |
| Remco Evenepoel | Pier Tol(4%) | 40 |
| Emilien Jeannière | Arry1337(4%) | 40 |
| Lorenzo Finn | Bbflood1(4%) | 40 |
| Rune Herregodts | ZwiebeLD(4%) | 38 |
| Edoardo Zambanini | ZwartebroekengeIetrui(4%) | 38 |
| Pablo Castrillo | Vernis(4%) | 36 |
| Jelte Krijnsen | Pier Tol(4%) | 36 |
| Georg Steinhauser | Pier Tol(4%) | 32 |
| Jon Barrenetxea | ZwartebroekengeIetrui(4%) | 32 |
| Enric Mas | joske47(4%) | 32 |
| Raúl García Pierna | elrio(4%) | 32 |
| Brady Gilmore | ZwartebroekengeIetrui(4%) | 32 |
| Jhonatan Narváez | SvenVDB(4%) | 30 |
| Amaury Capiot | ditisdavid(4%) | 24 |
| Diego Ulissi | Ezequiel(4%) | 24 |
| Anthony Turgis | Arry1337(4%) | 24 |
| Benoît Cosnefroy | joske47(4%) | 22 |
| Pavel Sivakov | Arry1337(4%) | 22 |
| Milan Fretin | Leukefans(4%) | 19 |
| Adam Yates | Mithrandir(4%) | 18 |
| Vlad van Mechelen | Limal(4%) | 18 |
| Afonso Eulálio | Maillot à Pois(4%) | 18 |
| Gal Glivar | VincentK(4%) | 18 |
| Stefan Küng | joske47(4%) | 18 |
| Rick Pluimers | Pier Tol(4%) | 18 |
| Mathys Rondel | KJP(4%) | 18 |
| Pierre Gautherat | Jo0dj3(4%) | 16 |
| Santiago Buitrago | Jo0dj3(4%) | 16 |
| Luke Plapp | ditisdavid(4%) | 15 |
| Alberto Bruttomesso | ZwartebroekengeIetrui(4%) | 14 |
| Magnus Cort | joske47(4%) | 14 |
| Danny van Poppel | ditisdavid(4%) | 13 |
| Jake Stewart | SvenVDB(4%) | 13 |
| Nicolas Prodhomme | elrio(4%) | 12 |
| Žak Eržen | Limal(4%) | 12 |
| Pascal Ackermann | joske47(4%) | 12 |
| Tim Torn Teutenberg | shiraz(4%) | 10 |
| Huub Artz | Pier Tol(4%) | 10 |
| Hugo de la Calle | Maillot à Pois(4%) | 10 |
| Guillaume Martin | Mithrandir(4%) | 8 |
| Laurenz Rex | Sporting63(4%) | 7 |
| Andrea Bagioli | Maillot à Pois(4%) | 6 |
| Luke Lamperti | KJP(4%) | 6 |
| Pepijn Reinderink | VincentK(4%) | 5 |
| Dries van Gestel | ZwiebeLD(4%) | 5 |
| Pietro Mattio | VincentK(4%) | 5 |
| Tim Rex | shiraz(4%) | 5 |
| Per Strand Hagenes | KJP(4%) | 5 |
| Javier Romo | Jo0dj3(4%) | 5 |
| Nairo Quintana | Sporting63(4%) | 5 |
| Sente Sentjens | ZwiebeLD(4%) | 5 |
| Francesco Busatto | KJP(4%) | 5 |
| Storm Ingebrigtsen | Mithrandir(4%) | 5 |
| Henri François Renard-Haquin | Bbflood1(4%) | 5 |
| Mauri Vansevenant | Ezequiel(4%) | 4 |
| Darren Rafferty | SvenVDB(4%) | 4 |
| Marijn van den Berg | LM(4%) | 4 |
| Maikel Zijlaard | SvenVDB(4%) | 4 |
| Hugo Page | elrio(4%) | 3 |
| Casper van Uden | Vernis(4%) | 3 |
| Phil Bauhaus | ditisdavid(4%) | 2 |
| Jason Tesson | ditisdavid(4%) | 2 |
| Anders Foldager | ditisdavid(4%) | 1 |
Het was er vanwege drukte nog niet van gekomen, maar alsnog: bedankt voor de tussenstanden/statjes, Arry!
Mijn team kent ondanks Milan een ietwat trage start, mede doordat o.a. Merlier, De Kleijn? en Van Aert "vertraging" hebben opgelopen. Ook Erzen mogelijk betrokken bij één van de valpartijen Down Under?
Vandaag wel kunnen meejuichen met Tom Crabbe die zijn eerste profkoers won. Veel puntjes zijn het niet, maar ik hoop dat dit het jaar van een grote doorbraak inluidt.
Gefeliciteerd! :-) Ik duim mee dat Kockelman en Crabbe allebei hun grote doorbraak mogen vieren dit jaar.
Ter info: in het WorldTour Manager spel zit Crabbe in 9 teams (heb hem zelf niet daar) en Kockelman slechts in 7 (ook bij mij) van de 69 volledige teams.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.