We geven zowel Gerrit Glomser als Rahimns het budget terug en zij mogen uit de overgebleven renners een vervanger kiezen. Het is nooit een renner die iemand anders had willen hebben, dus vooruitgang zit er waarschijnlijk niet in. Blessures of dergelijke vind ik een ander verhaal want die kunnen herstellen en dat gaan veel meer renners dit jaar nog overkomen. In dit geval is het gewoon heel vervelend voor Gerrit en Rahimns en haalt het voor hun veel meer plezier weg dan dat het voor de rest geeft. Ik hoop dat jullie je daarachter kunnen scharen en hen dat plezier van een volledig team bij de start van de Tour Down Under gunnen (wat dan ook meteen de deadline is voor dit soort zaken).
Bij deze presenteer ik u Team Ivo001 voor 2026:
Renner - Ploeg - Aankoopprijs (Waarde)
Michael Storer - Tudor - 1201 (1142)
Storer is een van de kopmannen van het team. 2025 Leek het jaar van zijn echte doorbraak. Haalde een 5e plek in het eindklassement van Paris-Nice inclusief etappeoverwinning. Daarna de Tour of the Alps gewonnen inclusief een etappe voor renners als Arensman, Gee, Ciccone, Gall, Caruso, Poole, Hindley, Riccitello, Bardet etc. In de Giro wat voorzichtiger gereden en een 10e plek in het eindklassement gehaald. Sloot het seizoen sterk af met een 3e plek in Il Lombardia.
Voor 2026 staan alvast de Tirreno, Giro en Tour de France op het programma. Heel benieuwd of hij weer kan gaan meestrijden in de top.
Thymen Arensman - INEOS - 1003 (985)
Thymen reed ook een erg sterk 2025. Begon met een 4e plek in de ronde van Valencia. Hij werd 3e in Parijs-Nice en moest daar enkel Lipowitz en Jorgenson voor laten gaan. Won in Tour of the Alps de 4e etappe na een solo van 76km (!). Verloor in de laatste etappe zijn leiderstrui aan Storer, maar eindigde 2e in het klassement. Hoogtepunt van zijn seizoen was de TDF met maarliefst 2 etappe overwinning met solos van 37km en 13km, waarbij hij in etappe 19 nog net Pogacar wist af te houden met 2s.
In 2026 lijkt hij voor een goed klassement in de Giro te gaan, en hoopt hij de Tour de mogen rijden als helper van Carlos rodriguez.
Marc Hirschi - Tudor - 902 (756)
Reed in 2023 en 2024 fantastische seizoenen met 1817 en 2041 punten. Wat dat betreft heeft deze aankoop misschien wel de meeste winstpotentie van allemaal. Begon het seizoen sterk met winst in Valencia en een 4e plek in de Faune Ardeche classic. Daarna liep het wat minder. Echter nog een reeks sterke prestaties neergezet in september en oktober.
Voor 2026 wil hij weer meer op explositieit trainen, wat minder wedstrijden rijden en daardoor frisser zijn voor zijn grotere doelen. Gaat dit jaar voor een debuut in de Giro. In aanloop naar de Giro staan er al 12 eendagswedstrijden op de planning. Hopelijk gaat dat weer net zo goed als in 2024. Ook gaat hij voor een goed resultaat op het WK in Montreal.
Maxim van Gils - Red Bull - 802 (374)
Er waren maarliefst 9 wielerteams die een bod hadden uitgebracht, maar ik trok aan het langste eind. Flowtosti zat met 717 nog het dichtsbij. Met meer dan het dubbele 802 lijkt natuurlijk een erg hoge prijs, maar in 2024 haalde hij al 1179 punten binnen. Had in 2025 veel gezondheidsproblemen en onderging aan het eind van het jaar een operatie aan zijn neus in de hoop dat dat helpt problemen te voorkomen.
Maxim is mijn kopman voor de heuvelklassiekers. Strade Bianche, San-Remo, Amstel, Waalse Pijl, LBL en Eschborn zijn de belangrijkste op het programma. verder nog de Tirreno en ronde van het Baskenland tussendoor. Na de klassiekers de focus op de ronde van Zwitserland, als voorbereiding op de Tour de France.
Dylan Groenewegen- Unibet Rose Rockets - 666 (538)
De sprintkopman van het team. Maakte de opvallende overstap naar de Unibet Rose Rockets, een team waar ik graag voor support. Lijkt hier weer de motivatie terug gevonden te hebben en hoopt met het team de TDF te mogen gaan rijden. Gaat hopelijk ook vaker winnen in de kleinere Franse wedstrijden waar de "Rockets" er een hele hoop van op het programma hebben staan. Heeft in ieder geval zijn vaste leadout Reinders meegenomen en krijgt bijstand van sprintcoach Marcel Kittel. Heeft in 2025 nog wel etappes gewonnen in Hongarije en Slovenië en werd nog 2e in Kampioenschap van Vlaanderen, achter Milan maar nog voor Merlier.
Toms Skujins - LIDL Trek- 666 (547)
Toms is een echte kampioenschapsrenner. De afgelopen 3 seizoenen werd hij op het WK 8e, 4e en 5e. In 2024 werd hij 5e op de Olympische Spelen en werd in 2025 ook 5e op het EK. Reed in 2024 ook een sterke reeks klassiekers met een 2e plek in de Strade Bianche, 8e in de E3, 10e in de Ronde van Vlaanderen en 12e plek in de Waalse Pijl. In 2024 behaalde hij 867 punten.
Doelen voor 2026 zijn de Ardennenklassiekers en Strade Bianche en een medaille op het WK in Montreal.
Einer Rubio - Movistar - 415 (412)
Einer Rubio had ik binnen gehaald voor zijn constantheid in de klassementen. Is ind e Giro als 11e, 7e en 8e geeindigd.
In 2026 gaat hij proberen alle 3 de grote rondes uit te rijden. Heb inmiddels gelezen dat hij daar zich wil gaan richten op etappes in plaats van het algemeen klassement. Ik ben bang dat er daardoor wel eens minder punten gehaald kunnen worden dan voorgaande jaren.
Wout Poels - Unibet Rose Rockets - 383 (334)
Poels begon 2025 met een 7e plek in de Tour of Oman en won een etappe, het berklassement en eindklassement van de Ronde van Turkije. In de Giro en Vuelta kon hij helaas geen potten breken.
Wout Poels komt in 2026 uit voor de Unibet Rose rockets. Hij is niet van plan om rustig af te bouwen, maar wil nog één seizoen alles geven. Ik hoop dat hij een programma krijgt met wedstrijden op het 2e niveau waar hij meer kans maakt om veel punten te scoren. Is in ieder geval de klimkopman van zijn ploeg.
Tim Torn Teutenberg - LIDL Trek - 352 (317)
Deze renner viel mij voor het eerst op in 2022. Zijn naam kwam vaak voor in de top-10 van wat kleinere etappekoersen zoals Fleche du sud,Oberösterreich Rundfart en Deutschland Tour. In 2023 haalde hij wederom top-10 plaatsen in Giro next Gen, Tour Alsace, Tour de l'Avenir en CRO Race. Daarom had ik hem in 2024 al opgenomen in mijn team in de Talentencup. Dat jaar won hij de Olympia's Tour, de openingsetappes in de Tour de Bretagne en Fleche du Sud en werd Duits U23 tijdrit kampioen. Reed in 2025 een volwaardige profseizoen bij Lidl trek en haalde maarliefts 27 top-10 noteringen.
In 2026 gaat hij voor goede resultaten in de kasseiklassiekers en hoopt deel te kunnen nemen aan de Vuelta.
Alec Segaert - Bahrein Victorious- 316 (314)
Segaert had ik ook in 2024 al in mijn team zitten, en ben blij hem terug te verwelkomen. Hij is vooral bekend als uitst3ekend tijdrijder, maar liet afgelopen jaar zien ook stappen gemaakt te hebben in het klassieke werk met een 10e plek in de RVV als uitschieter.
Hij heeft voor 2026 de overstap gemaakt van Lotto naar Bahrein Victorious. Hopelijk kan hij daar zijn niveau nog verder omhoog krijgen. Op de planning staan onder andere de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix en de Giro. In de Giro heeft hij een doel gemaakt van de tijdritten.
Igor Arrieta - UAE - 252 (246)
Deze jonge Spaanse renner (23) heeft er inmiddels al 4 volledige profseizoenen op zitten. Is in Augustus 2021 prof geworden bij Equipo Kern Pharma en reid sinds 2024 bij UAE Team Emirates. In 2025 won bij het jongerenklassement in de Coppi e bartali en werd 3e in het eindklassement. Vervolgens reed hij de Giro uit en haalde nog een mooie 4e plek in de 8e etappe, waar hij medevluchters als Vendrame, Fortunato, Steinhauser en Bardet voor bleef. Hij won een maand later de Ordiziako Klasika waar hij in de afdaling ontsnapte ploeggenoot Del Toro wist bij te halen en vervolgens de zege cadeau kreeg.
In 2026 gaat hij waarschijnlijk zijn grote ronde debuut maken in de Giro d'Italia.
Jelle Johannink - Unibet Rose Rockets - 42 (40)
Johannink liet in 2024 al enkele mooie dingen zien. Zo won hij de bergtrui in de Arctic Race of Norway, werd hij 6e in de Volta NXT classic en 17e in de Brabantse Pijl. Ook eindigde hij als 12e in de Tour of Denmark. In 2025 werd hij wederom 6e in de Volta NXT classic maar had verder een minder jaar. Hopelijk kan hij in 2026 weer een stap zetten.
Bij Auction Master klopt nog niet alles helemaal, maar bij deze al wél alvast de eerste tussenstand.
Tussenstand op 29/01:
| # | Speler | Punten |
|---|---|---|
| 1 | Rabbiej | 317 |
| 2 | Noordbiker | 252 |
| 3 | Sies | 209 |
| 4 | Erveedeeee | 195 |
| 5 | Rawolf | 193 |
| 6 | Oli4g | 157 |
| 7 | Ivo001 | 133 |
| 8 | PeterPostForever | 129 |
| 9 | King Kelly | 121 |
| 10 | Vino vidi vicci | 114 |
| 11 | BrackenRidgeCycling | 110 |
| 12 | TI Reppie | 109 |
| 13 | Hofsje | 106 |
| 14 | Wielervolger | 103 |
| 15 | Sammysosa | 94 |
| 16 | Thomberg | 86 |
| 17 | Gerrit Glomser | 78 |
| 18 | Heuvelcolombia | 64 |
| 19 | Pirazzi | 61 |
| 20 | Homme | 55 |
| 21 | Joachim | 41 |
| 22 | Flowtosti | 17 |
| 23 | bastaix | 16 |
Arry je schreef in het openingsbericht:
Het spel is een doorstart van het Wielermaster CQ-spel dat vele jaren op het forum van Wielerflits is georganiseerd. Met het overnemen van de organisatie van dit spel, (en in de toekomst enkele andere spellen) is het spel verplaatst van platform.
Nu ineens toch weer via WF waarbij je op deze manier ook het World Tour Manager spel hebt overgenomen?
Ook wel interessant, de behaalde punter per renner + eigenaar
| Renner | Eigenaar(s) | Punten |
|---|---|---|
| António Morgado | Noordbiker(4%) | 133 |
| Tobias Lund Andresen | Erveedeeee(4%) | 133 |
| Andreas Kron | Rabbiej(4%) | 133 |
| Andrea Raccagni Noviero | Rabbiej(4%) | 112 |
| Michael Matthews | Oli4g(4%) | 101 |
| Filippo Zana | PeterPostForever(4%) | 100 |
| Ethan Vernon | Noordbiker(4%) | 95 |
| Matthew Brennan | Sies(4%) | 85 |
| Dylan Groenewegen | Ivo001(4%) | 75 |
| Sam Welsford | Rawolf(4%) | 73 |
| Héctor Álvarez | Rawolf(4%) | 71 |
| Ben O'Connor | Hofsje(4%) | 70 |
| Iván Romeo | TI Reppie(4%) | 64 |
| Samuel Watson | Thomberg(4%) | 63 |
| Jonathan Milan | King Kelly(4%) | 60 |
| Paul Magnier | Vino vidi vicci(4%) | 55 |
| Embret Svestad-Bårdseng | BrackenRidgeCycling(4%) | 55 |
| Diego Pescador | Rabbiej(4%) | 55 |
| Pau Miquel | Gerrit Glomser(4%) | 55 |
| Lukáš Kubiš | Sies(4%) | 47 |
| Finn Fisher-Black | Erveedeeee(4%) | 44 |
| Laurence Pithie | Wielervolger(4%) | 41 |
| Nils Politt | King Kelly(4%) | 40 |
| Jefferson Alveiro Cepeda | Heuvelcolombia(4%) | 40 |
| Maxim van Gils | Ivo001(4%) | 40 |
| Remco Evenepoel | Vino vidi vicci(4%) | 40 |
| Florian Lipowitz | TI Reppie(4%) | 40 |
| Antonio Tiberi | BrackenRidgeCycling(4%) | 40 |
| Emilien Jeannière | Rawolf(4%) | 40 |
| Lorenzo Finn | Sies(4%) | 40 |
| Edoardo Zambanini | Wielervolger(4%) | 38 |
| Pablo Castrillo | Oli4g(4%) | 36 |
| Chris Harper | Homme(4%) | 36 |
| Enric Mas | Sies(4%) | 32 |
| Lorenzo Milesi | Pirazzi(4%) | 32 |
| Raúl García Pierna | Joachim(4%) | 32 |
| Georg Steinhauser | Sammysosa(4%) | 32 |
| Jhonatan Narváez | Sammysosa(4%) | 30 |
| Alessandro Covi | PeterPostForever(4%) | 26 |
| Diego Ulissi | Wielervolger(4%) | 24 |
| Pavel Sivakov | Sammysosa(4%) | 22 |
| Marc Soler | Thomberg(4%) | 22 |
| Marcin Budziński | Heuvelcolombia(4%) | 20 |
| Matteo Moschetti | King Kelly(4%) | 19 |
| Milan Fretin | Noordbiker(4%) | 19 |
| Adam Yates | Oli4g(4%) | 18 |
| Vlad van Mechelen | Erveedeeee(4%) | 18 |
| Mathys Rondel | Hofsje(4%) | 18 |
| Stefan Küng | Hofsje(4%) | 18 |
| Rick Pluimers | Gerrit Glomser(4%) | 18 |
| Pierre Gautherat | bastaix(4%) | 16 |
| Santiago Buitrago | Pirazzi(4%) | 16 |
| Luke Plapp | BrackenRidgeCycling(4%) | 15 |
| Danny van Poppel | Flowtosti(4%) | 13 |
| Jake Stewart | Homme(4%) | 13 |
| Pascal Ackermann | Pirazzi(4%) | 12 |
| Tim Torn Teutenberg | Ivo001(4%) | 10 |
| Niklas Larsen | Rabbiej(4%) | 7 |
| Wessel Mouris | Vino vidi vicci(4%) | 7 |
| Matthew Dinham | Vino vidi vicci(4%) | 7 |
| Luke Lamperti | Homme(4%) | 6 |
| Wout Poels | Ivo001(4%) | 6 |
| Pietro Mattio | Rabbiej(4%) | 5 |
| Per Strand Hagenes | Sies(4%) | 5 |
| Tim Rex | Vino vidi vicci(4%) | 5 |
| Javier Romo | Rawolf(4%) | 5 |
| Pavel Novák | Sammysosa(4%) | 5 |
| Callum Thornley | Rabbiej(4%) | 5 |
| Haimar Etxeberria | TI Reppie(4%) | 5 |
| Luke Tuckwell | Sammysosa(4%) | 5 |
| Tord Gudmestad | Joachim(4%) | 5 |
| Francesco Busatto | Gerrit Glomser(4%) | 5 |
| Marco Schrettl | Noordbiker(4%) | 5 |
| Mauri Vansevenant | Flowtosti(4%) | 4 |
| Matthias Schwarzbacher | Rawolf(4%) | 4 |
| Marijn van den Berg | Heuvelcolombia(4%) | 4 |
| Lukas Nerurkar | Joachim(4%) | 4 |
| Hugo Page | PeterPostForever(4%) | 3 |
| Igor Arrieta | Ivo001(4%) | 2 |
| Phil Bauhaus | Oli4g(4%) | 2 |
| Jason Tesson | King Kelly(4%) | 2 |
| Max Kanter | Pirazzi(4%) | 1 |
| Fernando Gaviria | Thomberg(4%) | 1 |
Voorheen deed ik alles via Excel. Nu heb ik een website dat dingen gemakkelijker maakt. Er zijn veel deelnemers die nog steeds via Wielerflits op de hoogte gehouden willen worden. Ik heb ze beloofd dat van tijd tot tijd te doen. Ik zie ook niet in waarom ik dit niet zou mogen doen? Vorig jaar presenteerde jij de resultaten van verschillende spellen toch ook op je website? Hoe is dit anders?
Zullen we deze discussie nu eens stoppen. De spelletjes die hier op WF gespeeld worden of werden zijn geen eigendom van WF. In principe van degene die ze bedacht heeft, maar van de meeste zijn de originele bedenkers al van dit platform verdwenen en ondertussen doorgegeven. Als Arry toestemming heeft de spelen via een extern platform te spelen is dat zijn goed recht en overtreed hij dus ook geen regels. Als een van de bedenkers bezwaar zou hebben dan kunnen ze dat hier of bij Arry zelf aangeven maar ik vermoed dat dit niet gaat gebeuren. Laten we ons verder niet druk maken over een wielerspel, er zijn wel belangrijkere zaken om je druk over te maken.
Veelbelovende start van mijn team! Arrieta heeft mooi punten verzameld door in de laatste etappe van de AlUla tour 3e te worden en ook 3e in het eindklassement te eindigen.
Groenewegen raakte helaas ingesloten gisteren, maar wist alsnog met een 7e plek wat punten te vergaren.
Van Gils won met zijn team de ploegentijdrit op Mallorca, en werd twee dagen erna nog 3e (achter Rondel welliswaar). Jelle Johannink werd daar nog mooi 10e door de sprint van de achtervolgende groep te winnen. Alleen Hirschi is wat tegevallend gestart met een DNF, 17e en 16e plaats.
Ben wel benieuwd wanneer Arensman en Skujins aan hun seizoen gaan beginnen, zie nog geen koersen op hun programma staan. Storer lijkt zich op te maken voor de UAE Tour.
Tussenstand op 08/02:
Rabbiej heeft zijn koppositie af moeten staan aan Erveedeeee. Sies komt van 3 naar 2, en ziet plots Vino Vidi Vicci achter zich. Die komt namelijk van plek 10. Rabbiej staat nu 4e voor PeterPostForever, die stijgt van plek 8 vandaan.
| # | Speler | Punten |
|---|---|---|
| 1 | Erveedeeee | 536 |
| 2 | Sies | 486 |
| 2 | Vino vidi vicci | 486 |
| 4 | Rabbiej | 439 |
| 5 | PeterPostForever | 416 |
| 6 | Noordbiker | 394 |
| 7 | Ivo001 | 330 |
| 8 | Rawolf | 308 |
| 9 | Oli4g | 296 |
| 10 | BrackenRidgeCycling | 282 |
| 11 | Sammysosa | 278 |
| 12 | Gerrit Glomser | 272 |
| 13 | TI Reppie | 264 |
| 14 | King Kelly | 254 |
| 15 | Heuvelcolombia | 252 |
| 16 | Hofsje | 250 |
| 17 | Wielervolger | 226 |
| 18 | Homme | 197 |
| 19 | bastaix | 169 |
| 20 | Thomberg | 152 |
| 21 | Joachim | 151 |
| 22 | Pirazzi | 149 |
| 23 | Flowtosti | 111 |
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.