'Oracle' Full Grid - Spring Classics

« 1 2
Arry1338

Het wielerseizoen is goed en wel onderweg, maar de échte voorjaarswedstrijden komen er natuurlijk nog aan.
Daarom hebben we een spel ontwikkeld dat zich afspeelt in deze periode.
Van de Omloop het Nieuwsblad tot aan Luik-Bastenaken-Luik.

De kalender van het spel is een samenstelling van alle monumenten en klassiekers, de meest ‘Vlaamse’ semi-klassiekers en in tegenstelling tot veel andere voorjaarspellen, ook vier WorldTour rondes. (Parijs-Nice, Tirreno-Adriatico, Volta Ciclista a Catalunya & Itzulia Basque Country)

Om je team samen te stellen kies je uit iedere WorldTour ploeg en uit 4 verschillende ProTour ploegen slechts 1 renner. In totaal vorm je zo een team van 22 renners. Elke deelnemer heeft 80 punten te besteden om zijn team samen te stellen. De waardes van de renners vind je op de website bij het selecteren van je team. Ga naar oracle-games.online om je team samen te stellen!

Voor het eerst hebben we ook een sponsor (Berc Bike) en daarbij prijzen voor de spelers die meespelen met 5,- inleg. Je kunt ook meespelen zonder inleg maar dan doe je niet mee voor de prijzen. Een team samenstellen en later beslissen kan natuurlijk ook! De prijzenpot wordt binnenkort bekend gemaakt. Meest waarschijnlijk zijn de prijzen afhankelijk van het aantal betalende deelnemers.

Veel puzzelplezier!

Aanvullende spelregels:
- Je moet 22 renners selecteren
- Je kan niet méér dan 80 punten besteden
- Je mag minder punten besteden
- De deadline voor het samenstellen én eventueel betalen van je team is op 27 februari om 22:00 uur. 
- De races die onderdeel zijn van het spel vind je bij de puntentelling
- Je haalt punten volgens onderstaande puntenverdeling:

Puntentelling Klassiekers:
Monumenten:
(Milaan-San Remo, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix & Luik-Bastenaken-Luik)
1: 150
2: 128
3: 110
4: 95
5: 82
6: 71
7: 61
8: 52
9: 44
10: 37
11: 31
12: 26
13: 22
14: 19
15: 17
16: 15
17: 13
18: 12
19: 11
20: 10

Klassiekers:
(Omloop het Nieuwsblad, Strade Bianche, Ronde van Brugge, E3 Saxo Classic, In Flanders Field [Gent-Wevelgem], Dwars door Vlaanderen, Amstel Gold Race & Waalse Pijl)
1: 100
2: 85
3: 72
4: 61
5: 52
6: 44
7: 37
8: 31
9: 26
10: 22
11: 19
12: 16
13: 14
14: 12
15: 10
16: 9
17: 8
18: 7
19: 6
20: 5

Semi-Klassiekers:
(Kuurne-Brussel-Kuurne, Nokere Koerse, GP Denain, Bredene Koksijde Classic, Scheldeprijs & Brabantse Pijl)
1: 75
2: 65
3: 55
4: 46
5: 38
6: 31
7: 25
8: 20
9: 16
10: 13
11: 11
12: 9
13: 8
14: 7
15: 6
16: 5
17: 4
18: 3
19: 2
20: 1

Kleine WT-rondes:
(Parijs-Nice, Tirreno-Adriatico, Volta Ciclista a Catalunya & Itzulia Basque Country)

Etappeuitslag & eindklassement Groen:
1: 50
2: 44
3: 38
4: 34
5: 30
6: 26
7: 22
8: 18
9: 14
10: 12
11: 10
12: 8
13: 6
14: 4
15: 2

Eindklassement Geel:
1: 100
2: 88
3: 76
4: 68
5: 60
6: 52
7: 44
8: 36
9: 28
10: 24
11: 20
12: 16
13: 12
14: 8
15: 4

Laatst gewijzigd
Arry1338

De status van het spel stond nog even verkeerd, maar het is nu juist. Uiteraard moet er nog het één en ander worden aangepast, maar het puzzelen kan beginnen!

ArjenProtagonist

Leuk. Ik doe mee!

Arry1338

De prijzen die te winnen zijn zijn bekend. Arrangementen zijn vanuit Berc Bike in Zeddam.

1e prijs: 'Bike & Pancakes' arrangement voor 4 personen. (met fietsverhuur, navigatie, helm, bidon, vignet & buffje*) 
2e prijs: Gravel arrangement voor 2 personen. (met fietsverhuur, navigatie, helm, bidon, vignet & buffje*)
3e prijs: 'Proefritje' (3 speciaalbier, lokale kaas & worst)
4e & 5e prijs: Veloholic shirt

*Het buffje mag je houden als aandenken aan je sportieve middag!

Laatst gewijzigd
Arry1338

Met nog minder dan 24 uur om een team te maken zitten we nu op 44 deelnemers waarvan er 17 meespelen voor de prijzen. Dat is momenteel voor die groep een winstkans van net geen 30%!

Maak vooral een team aan en bedenk je later of je de prijzen interessant vind!

Sies

Speel vooral niet mee om de prijzen dus mensen! ;)

Maillot à Pois
Arry1338
Met nog minder dan 24 uur om een team te maken zitten we nu op 44 deelnemers waarvan er 17 meespelen...

Bedenk later of je de prijzen interessant vindt?

Tot wanneer is 'later'?
Tot ik na de Waalse Pijl aan de leiding sta en ongeveer zeker ben dat ik ook echt een prijs binnenhengel? 😁

Arry1338

Na het maken van het team en het bekijken van de prijzen, maar vóór de deadline :)

Limal

Nog een goed uurtje tot de deadline. Eens kijken of ik er nog in slaag een ietwat deftig team bij elkaar te klikken.

Arry1338

49 deelnemers en de deadline is over 9 minuten. Gaan we de 50 nog halen?

coolietje

Op de valreep nog een ploeg aangemaakt, eens zien hoever we komen louter op gevoel...

Arry1338

Je kunt nog 3 minuten puzzelen ;)

Arry1338

Ik bedoel anderhalve minuut :p

Rabbiej

Ik vond het best een leuke puzzel! Persoonlijk denk ik dat het verschil gemaakt gaat worden in de rondewedstrijden. Renners als Del Toro (Tirreno en Basque) en Vingegaard (P-N en Catalunya) die in dit spel 2 rondekoersen rijden zouden best wel eens heel veel punten kunnen scoren. Een winnaar van een ronde met 3 ereplaatsen in etappes en een dichte notering in groen scoort in die ronde ongeveer net zoveel als het winnen van 2 monumenten.

Het voelde dan ook wel een beetje gek om in een voorjaarspel renners als Pogacar en Van Aert (of Brennan) niet te nemen maar een ronderenner als Del Toro en Vingegaard wel. In mijn simulatie van de scores van Del Toro en Pogacar scoorde Del Toro zelfs meer punten dan Pogi (die daarin wel 'gewoon' SB, RVV en PR won en podiumplekken haalde in PR en MSR). Misschien iets om over na te denken om aan te passen na deze eerste editie. 

De puzzel met wie neem je wel en wie laat je thuis was wel heel leuk en ik heb er toch wel een paar uurtjes aan besteed. Hopelijk levert het uiteindelijk ook wat op :)

Limal
Rabbiej
Ik vond het best een leuke puzzel! Persoonlijk denk ik dat het verschil gemaakt gaat worden in de ro...

Oeps, ik heb het zo snel gedaan dat ik niet eens gemerkt heb dat er ook rondjes in het programma zitten... Ik doe dus mee als opvulling.

JapieJapo

Ik vond het ook wel een leuke puzzel. Ik ben benieuw hoeveel punten een topper haalt die 2 rondjes van een week rijdt t.o.v de goede klassiekerrenners.

Het budget was ruim, te ruim naar mijn idee. Ik kon bijna alle toppers wel kiezen dus ik denk dat de teams veel op elkaar lijken. Behalve diegene die met Pogacar zitten, zoals Limal waarschijnlijk ;)

Limal
JapieJapo
Ik vond het ook wel een leuke puzzel. Ik ben benieuw hoeveel punten een topper haalt die 2 rondjes v...

Yep, met mijn afwijkende kalender was Pogacar natuurlijk een absolute must-have 😅

Rabbiej

De teams staan online. Je bent in ieder geval zeker niet de enige met Pogacar, Limal. Jaap en ik zijn 2 van de 5 met Del Toro dus ik ga vast mijn Mexicaanse vlag opzoeken...

Arry1338
JapieJapo
Ik vond het ook wel een leuke puzzel. Ik ben benieuw hoeveel punten een topper haalt die 2 rondjes v...

Ik wilde ook even op 70 gaan zitten, maar ik was bang dat je het dan voor de meer casual spelers te moeilijk maakt. Nu de teams erop staan zie ik toch wel veel variaties. Ik denk dat je best een punt kunt hebben wat betreft de rondjes. Zal deze punten na deze eerste editie meenemen en kijken wat dat geeft voor volgend jaar. Bedankt voor de feedback in ieder geval!

Overigens was het best moeilijk om de renners te graden. Je moet ergens naar het hele peloton kijken maar ook naar de verhoudingen binnen een ploeg. Ook probeer je zoveel mogelijk renners interessant te maken. Ik wilde geen teams met Pogacar, van der Poel, van Aert en Pidcock. Of in ieder geval met flinke opofferingen. Hopelijk heb ik een aardige balans weten te vinden. 

Laatst gewijzigd
Limal

Ik ben natuurlijk blij met de huidige tussenstand, maar die wedstrijden in Frankrijk waar o.a. Martinéz, Grégoire en Seixas punten voor kregen zouden toch helemaal niet meetellen?

ivo001

Ik vond vooral Küng opvallend goedkoop, maar die gaat nu 0p opleveren.

Arry1338

@Limal

Die races horen er inderdaad niet bij. We gaan vanavond kijken of we de resultaten terug kunnen draaien. Er was iets misgegaan in de communicatie tussen ons twee, maar de communicatie naar jullie is altijd zonder de races geweest. 

Arry1338
ivo001
Ik vond vooral Küng opvallend goedkoop, maar die gaat nu 0p opleveren.

Dat klopt, ik wilde hem op gevoel ook wel hoger inschalen, maar hij rijdt bij een protour ploeg en zijn resultaten van de afgelopen in het voorjaar waren ook niet altijd even denderend.

Limal
Arry1338
@Limal Die races horen er inderdaad niet bij. We gaan vanavond kijken of we de resultaten terug kunn...

Ha, benieuwd hoeveel plaatsen in de stand mijn opmerkzaamheid me kost :)

Arry1338

Nou, volgens mij valt het wel mee :o

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.