Adopteer een Tourrenner 2015

1 2 3 4 ... 10 11
Fotex

Doe mij Florian Vachon maar...

Garzaa

Ik ga voor Serge Pauwels van MTN.

Noppes

Mijn kudos gaan naar Merhawi Kudus!

t.vanhoorn

Ik ga voor Geoffrey Soupe (Cofidis).

kartje

The one and only Kenneth Vanbilsen, de vervanger van Bouhanni (of was het omgekeerd, moest Bouhanni plaats ruimen voor deze ruwe diamant?)

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

er is een nieuwe held opgestaan uit de puinhopen van het ADD-rapport in Denemarken, zijn naam is Michael Valgren. zijn doel is om zijn land opnieuw op de wielerkaart te zetten en de schande uit te wissen. go, Michael!

Tutu888

Ik kies voor Jos van Emden, heel gaaf voor die jongen die in het verleden vaak werd bekritiseerd om een zeer goed seizoen te draaien en te zijn opgenomen in de Tour selectie.
En hoewel hij in dienst zal moeten rijden zie ik hem toch nog wel ergens in een ontsnapping meeglippen.

nafnikleb

Ik adopteer Florian Sénéchal. Gaat een na jongste van start met een leeftijd van 22 jaar en 26 dagen.

Zijn ploeg laat er geen gras over groeien:
"Florian Sénéchal sera chargé de protéger Nacer mais également de jouer sa carte personnelle notamment sur l’étape des pavés"
Senechal (voortaan zonder é-tjes) moet Nacer beschermen maar tegelijkertijd mag hij voor eigen kans gaan in de kasseien etappe.

(17e in Parijs-Roubaix 2015, 9e in Parijs-Roubaix voor beloften 2012)

Het gerucht gaat dat hij Nacer na de tweede etappe in zijn ribben zal stompen en de hele tour voor eigen kans mag gaan!

Verweggistan

Inmiddels al 25% van het peloton geadopteerd :)

achtpuntzes

nog niemand van Etixx en Movistar geadopteerd.

StonedCamel

Ik support met volle overtuiging Jack Bauer van Cannondale-Garmin. Deze kiwi gaat dit jaar zijn gemiste overwinning in Nimes uiteraard meer dan goed maken!

Trainee

Doe mij maar mijn sympathieke buurtgenoot Lars Boom!

billi

voorlopig moet Benoit Vaugrenard het alleen doen voor FDJ :(
de anderen van FDJ zitten met smart te wachten om geadopteerd te worden, er is talent genoeg bij onze ploeg, kunnen ook wel wat steun gebruiken ......

Sagan=hulk

Jens Debusschere

Verweggistan

'@8.6 Dat zijn dan blijkbaar ploegen met alleen maar toppers; en Erviti is al door Valverde geadopteerd :)

davidavid

De door mij geadopteerde renners is Daniel Teklehaimanot . Daniel is een van de klasbakken uit wielerland in opkomst Eritrea. Niet alleen heeft deze renner een geweldige naam. Daniel Te-kle-hai-ma-not kan ook nog eens uitstekend fietsen. Hij is meervoudig tijdritkampioen van Eritrea en zelfs van heel het Afrikaanse continent. Naast deze mooie prestaties kon hij wel eens de eerste Eritreeër zijn geweest (correct me if i'm wrong) die een wedstrijd in Europa won. In 2012 schreef hij namelijk de Prueba Villafranca-Ordiziako Klasika op zijn naam. Dit is echter niet zijn enigste prijs in Europa. Zeer recent won hij het bergklassement in de Dauphine. Een prachtprestatie natuurlijk die bovendien aantoont dat Daniel ook een prima klimmer is. Op Tour de France niveau gaan we nog geen overwinningen van hem verwachten, maar we willen Daniel toch zeker een keer of drie in een ontsnapping zien. En hopelijk resulteert dat eens in een ereplaats. We zijn benieuwd!

kaboutertje

Imanol Erviti van Movistar.
Verdient wel eens wat aandacht en er is nog niemand van Movistar gekozen.

wolfje

Dominik Nerz

djoriana

UT beest!

Verweggistan

Bryan Nauleau start morgen om zeven over half vier; dat is over iets meer dan 24 uur!

Laatst gewijzigd
ZwartebroekengeIetrui

Adam Yates start over 24 uur precies

StonedCamel

Jack Bauer start morgen als zesde en is dus grote kanshebber om in de hotseat te mogen zitten. Hopelijk trekt er een flinke regen/hagelbui achter hem over, dan start hij zondag zeker in het geel.

Il Mostro

Vannacht zal Angélo Tulik door de hitte en de spanning waarschijnlijk moeilijk kunnen slapen in zijn bed in Hotel Mitland te Utrecht. Morgen om kwart over 3 is voor hem een heel belangrijk moment, hij begint dan aan zijn allereerste Ronde van Frankrijk. Toen hij nog een jongetje van 13 was zag hij zijn grote voorbeeld, Thomas Voeckler, al in de gele trui rijden. En nu mag hij zij aan zij rijden met z'n idool, in de belangrijkste wielerwedstrijd ter wereld. Een droom die uitkomt.

Verweggistan

Bryan Nauleau (door de Tourorganisatie overigens foutief met dubbel L geschreven) heeft rugnummer 125. De ex-pistier heeft zelfs een actieve fanclub op facebook
Nauleau is 27 jaar, is niet toevallig afkomstig uit de Vendee(en 1.81 en 67 kilo volgens de factsheet op de teamsite van Europcar [/url]) komt dus van de piste, en liep in 2011 en 2012 stage bij Europcar, in 2013 kreeg hij halverwege het seizoen een profcontract, vorig jaar was hij al mijn adoptierenner in de Vuelta, maar kon hij helaas al na 6 dagen naar huis.
De rol van Nauleau deze Tour zal vooral het piloteren van sprinter, oud-baanrenner en naamgenoot Bryan Coquard zijn. Waarschijnlijk zal Nauleau als laatste man worden uitgespeeld voor Coquard, maar die rol zou ook door Gene of Tulik uitgevoerd kunnen worden. Bovendien kan Nauleau rap zijn in korte tijdritten: in 2013 was hij derde in de proloog van de ronde van Normandie en 5e in de proloog van de Ronde van Bretagne, vorig jaar was Nauleau 5e in de proloog van de Boucles de la Mayanne. Maar 13 km is waarschijnlijk net iets te lang voor Nauleau.

woutie

Morgen is het dus zover, de Tour begint, voor Schillinger is het zijn 2de opeenvolgende Ronde van Frankrijk. Schillinger start als 47ste, om 14h46.
Als ik zijn uitslagen in tijdritten bekijk, en rekening houd met het deelnemersveld, dan verwacht ik hem rond plaats 80-100. Andreas Schillinger is een klassiek renner (16de in Parijs-Roubaix) dus verwacht ik wel dat hij iets zal proberen in de 4de etappe, ik verwacht hem daar in de vroege vlucht, voor de rest zal het knechten worden vrees ik. In de sprinteretappes voor Bennett en in de bergetappes voor Nerz. Schillinger is niet echt een berggeit dus verwacht ik dat hij zal binnenkomen in de 'Grupetto'. Veel succes Andreas!

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.