Adopteer een Tourrenner 2015

1 2 ... 6 ... 10 11
nafnikleb

Sénéchal spaart al 3 ritten voor vandaag. Met de 169e plek op 16:46 moet Florian vandaag wel een behoorlijk goede dag hebben om het geel nog een dagje te pakken, maar de kasseien zijn natuurlijk wel zijn terrein! Een goed teken is dat hij steeds niet al te dicht bij Bouhanni finisht en zijn taak als protécteur de Nacer dus niet zo serieus lijkt te nemen.

Zet hem op Flo!

Poeksel

In de wijk waar Jarlinson Pantano woont was het groot feest toen hij voor de Tour geselecteerd werd. Dit tot groot onbegrip van de renner zelf. "Weten ze wel wat ik hier doormaak?" Ja, het leven van een tourdebutant is niet makkelijk.

(Bron: kamergenoot Stef Clement bij Giel)

Noppes

Een prachtige 30e plaats voor onze benjamin Kudus gisteren! Daarmee stoomt ie op naar de 14e plek in het jongerenklassement.

Ik voorspel een gouden toekomst.

Laatst gewijzigd
woutie

Spijtig nieuws! Andreas Schillinger gaat niet meer van start in 'zijn' etappe, hij kwam niet ten val gisteren maar sukkelde sinds de start al met een infectie en zal dus jammer genoeg niet meer van start gaan in de 4de etappe. Daar gaat mijn adoptierenner.

fietskoen1

Het was gisteren een zeer teleurstellende rit voor Tim Wellens. Gewoon niet goed genoeg, het ging te hard op de Cherave. Jammer maar er komen nog kansen genoeg. De knop omdraaien en blijven aanvallen is het devies. Kop op Tim!!

Zelf was ik ook teleurgesteld, op Wellens eigen terrein gelost, maar het was nog maar de derde etappe. Ik hoop dat hij nog een etappe mag pakken!

billi

135e VAUGRENARD Benoit op 10.54
helaas is ploeggenoot Bonnet uitgevallen door zware valpartij, zal nu een tandje bij moeten steken

123poetertjes

Gruzdev is weer flink wat renners weg aan het duwen op de keien. Zo ken ik hem weer.

wilco kelderman

Markel heeft een zeer slechte etappe gereden. Hij werd 71e op maar 3 en een halve minuut. Hij verliest dus 13 en een halve minuut op bijvoorbeeld Matthews. In het algemene klassement voor de rode lantaarn moet Markel nu genoegen nemen met de 31e plek.

Naspa

Een dramatische dag voor Buchmann. Wat hem scheelt is niet bekend, maar een Emu in goede doen, had hier toch niet meer dan een minuut of twee hoeven te verliezen op de ontketende Tony Martin. 154ste op 16 minuut 53 is een Duits kampioen onwaardig. Is hij ziek? Iets verkeerds gegeten? Mechanische pech? Ik weet ik niet. Zodra meer bekend is, houd ik u op de hoogte.

Het zit zijn team ook niet mee. Kopman Nerz leverde ook al bijna 1 minuut in. Hij had gisteren bij een valpartij een rib gekneusd. Emu had gelukkig de grondliggers kunnen ontwijken, behendig stuurman als hij is, maar reageerde wel geschrokken: Das sah richtig böse aus!
http://www.letour.fr/le-tour/2015/de/etappe-3/aktuelles/int/emanuel-buchmann-das-sah-richtig-bose-aus.html?xtmc=Buchmann&xtcr=2

Daarenboven was zijn geliefde ploegmaat Schillinger vanochtend ook al niet van start gegaan wegens een aanhoudende infectie. (Mijn oprechte deelneming, Woutie). En de ervaren Schillinger was nu juist de aangewezen man om Nerz over de kasseien te loodsen. Het teamplan lag in duigen.

Toch ook wel een positief punt. De Duitse Keukenbouwer Bora heeft voor die luizige paar miljoen die ze in dit groepje mannen steken over publiciteit niet te klagen. Al kostte het Jan Barta twee dagen kansloos vooruitrijden en een jaar van zijn leven, maar gisteren kon de jury toch niet om hem heen en mocht hij zich tot meest aanvallende renner kronen.

http://www.bora-argon18.com/en/news/detailview/news/jan-barta-wins-the-prize-of-the-most-active-driver-on-the-third-tour-stage/

Verder natuurlijk nog aanhoudende bewondering voor Emu's kampioenspak: Cyclingnews.com,: An example of how national kits should be designed. Less is more.
https://twitter.com/Cyclingnewsfeed/status/616649928950087680

En verder hoeven de heren alleen elke dag even de wonden te likken in de rijdende, open Bora-keuken:
http://www.bora-argon18.com/en/news/detailview/news/bora-argon-18-with-innovative-cooking-truck-at-the-tour-de-france/

Maar zonder gekheid; hopelijk komt Emu deze dagen goed door. Nu een topklassering in het algemeen klassement uit zicht is verdwenen, moet hij krachten sparen en gezond blijven tot 16 juli.
De 195km lange rit naar Plateau de Beille is hem op het lijf geschreven.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Andrew Talansky is gestegen van plek 23 naar 20 in het algemeen klassement.

t.vanhoorn

Geoffrey Soupe is vandaag als 53ste over de finish gekomen (op 2'54" van Tony Martin). Kopman Bouhanni kwam als 6e over de meet. Morgen is de dag van de waarheid. Een etappe voor sprinters waar Soupe zijn kwaliteiten kan tonen in dienst van Bouhanni. Misschien komt hij zelf ook binnen bij de eerste 20.

Noppes

Oei, vandaag was duidelijk niet Kudus' cup of tea. :/

Voor twitterupdates, volg hier

Fanatieke jongens, die supporters.

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

'@naspa
Hopelijk heeft hij niet het virus van Schillinger overgekregen.

Jens Debusschere verging het ook dramatisch vandaag. Het moest zijn rit van de tour worden, maar een verdomde lekkeband op de derde kasseistrook verpeste alles. Ondanks zijn gekneusde hand is de vorm goed, dat bewees hij in de tussensprint.
Maar de tour is nog lang. Morgen zal hij er voor zorgen dat Greipel zijn tweede pakt. Jens zal later in de tour ook nog wel zijn ritje uitpikken om via de lange vlucht te proberen winnen.

fietskoen1

Tim Wellens vandaag 185ste. Bij de laatsten dus. Niet zijn dag. Baalt misschien nog van gisteren.....net zoals ik haha.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het zijn 4 heftige dagen geweest voor Wilco en heeft hele goede momenten afgewisseld met zeer dramatische. Het Is In Ieder geval een goede leerschool voor hem. Vandaag zag ik hem opeens weer vlammen op de kasseien dus de vorm is er nog wel. Hopelijk kan hij deze week op de been blijven en goed herstellen. Zondag zullen ze hem hard nodig hebben in de ploegentijdrit waarvan ik denk dat LottoJumbo wel eens bij de eerste 7 zou kunnen eindigen.

Laatst gewijzigd
ivo001

In Afrika hebben ze blijkbaar geen kasseien. Louis Meintjes kwam vandaag als 149e binnen op 23:19.

Maar zijn tijd etappes komen pas na de eerste rustdag.

billi

Benoit Vaugrenard  99e

1e keer top 100 :)

nafnikleb

Florian Sénéchal maakt het helemaal waar. Hij finisht in de eerste groep op 3 seconden van Tony Martin op de 34ste plek. Ik hoor jullie denken, een 34ste plek is toch niet zo bijzonder? Jawel, dat is het wel. Beroepsetter Nacer Bouhanni zat nog bij de voorste groep, waardoor Flo veroordeeld was tot knechtenwerk.

Vandaag is Bouhanni uit de tour gevallen, net een etappe te laat. Maar wie weet wat onze jonge Fransman kan doen met de kansen die hij nu gaat krijgen.
Ik weet overigens niet of hij zelf niet ook is gevallen vandaag (dikke kans, half Cofidis lag).

Tuttipazzi

In de rit naar Cambrai heeft Gastauer zich wederom verbeterd. Hij hield het lang bij en nadat hij gezien had dat Bardet en Péraud zich onder de hoede van Jan Bakelants in de voorste groep bevonden, kon hij deze groep met een gerust hart laten gaan. Hierna kwam hij terecht in de groep van Rolland waar hij er niets voor voelde om mee te werken in de achtervolging. Onder aanvoering van de mannen van Europcar, Bretagne-Séché en FDJ kwam hij met ploeggenoot Vuillermoz binnen op 3'23 op etappewinnaar Tony Martin. Hij behaalde de 70e stek. Dit betekent dat hij flink wat plaatsen gestegen is: hij bezet nu de 88e plek op 14'04 van de gele trui. De top 100 is dus nu bereikt. Hopelijk kan hij nog verder naar voren. Er zit nog steeds een stijgende lijn in Gastauers optreden.

StonedCamel

Jack Bauer Abandon. Een treurig einde van de Tour voor deze smaakmaker, mijn hart weent...

Naspa

Vandaag was natuurlijk niet echt een kolfje naar de hand van Buchmann. Ook de omgeving nodigde nou ook niet bepaald uit om je als fanatiek Duitser te onderscheiden (Don’t mention the war!). Zelfs bij de bookmakers was dat inmiddels bekend, daar stond de tekort schietende Brit Cavendish als favoriet (1:2,25) genoteerd voor de zekere winnaar, de überDeutscher, Greipel. Nota bene, voor de etappe van vandaag kon men op Buchmann niet eens een weddenschap af sluiten. Alleen voor het witte trui eindklassement, dat dan nog wel. Mocht Emu in de witte trui in Parijs arriveren, dan is uw ingelegde euro er opeens 500 waard. Alsof onze publiekslieveling zo veel onder doet aan bijvoorbeeld een Quintana; een beledigende gedachte waar we maar snel overheen zullen stappen.
http://sports.ladbrokes.be/nl/Cycling

Vlak en sprinten. De opdracht was -en de komende dagen zal dat niet veel anders zijn- zo nu en dan een bidonnetje of een regenjack pakken voor herr Nerz en daarbij vooral de etappe zelf zonder kleerscheuren uitrijden. Dat is prima gelukt, der Dominik liep geen averij op en Emu heeft gezond en wel uitgereden. A l zagen we Emu nog wel wat nodeloos met zijn krachten smijten door overdreven kopwerk te doen in het tweede peloton. Geen idee wie of wat hij ermee diende; ik zal het hem vragen, mocht ik in de gelegenheid komen. Hoe dan ook, het resulteerde in een knappe 149ste plek op 14 minuut 15.

Dat geeft ons ondertussen de gelegenheid wat nader kennis maken met Emu. Ik heb enkele bewegende beelden opgedoken van een Duitse TV-zender:
http://www.sportschau.de/tourdefrance/videoemanuelbuchmanntourpremierefuerneuenmeister100.html

Men kan zijn wat verlegen en zelfbewuste houding goed zien. Duidelijk nog niet gewend aan om in het middelpunt van belangstelling te staan.

Dat het gaat om een zeer intelligent en beschaafd heerschap, blijkt wel uit een diepte-interview met Eurosport. Emu heeft daarin laten weten uit te zien naar de bergetappes. Vooral voorlaatste etappe op 20 juli. Bijna in Parijs… Over zijn kansen en dromen durft de altijd bescheiden Buchmann zich niet echt uit te laten, maar hij laat zich enigszins uitgelokt door de verslaggever wel ontvallen:

"Alpe d´Huez wird eine geile Sache!"

http://www.eurosport.de/radsport/tour-de-france/2015/tour-debutant-emanuel-buchmann-im-interview-alpe-d-huez-wird-eine-geile-sache_sto4801816/story.shtml

Dat belooft wat!

Laatst gewijzigd
t.vanhoorn

De verwachting was dat Geoffrey Soupe in de 5e etappe kopman Bouhanni in een zetel naar de massasprint zou loodsen. Hoe anders liep het...Bouhanni verliet na een valpartij het strijdtoneel per ambulance. Soupe heeft zich goed gehandhaafd in het eerste peloton. In de sprint eindigde hij op de 11e plaats. HULDE !!!!

Tinkerbell

Preidler lag vandaag op het asfalt. Dat krijg je nou eenmaal als je veel in de buurt rijdt van de veroorzaker van de valpartij, Marco Haller, maar dat is ook wel logisch aangezien ze landgenoten zijn. Hij finishte op 12 minuten maar kwam er verder redelijk ongeschonden uit.

Poeksel

Pantano vandaag 14e! Niet veel Columbianen hebben het beter gedaan deze tour.

123poetertjes

Dmitriy eindigde vandaag op ruim veertien minuten van ritwinnaar Greipel. In het klassement staat hij al 37 minuten achter, maar hij is nog wel de beste Kazach in de Tour. Tot dusver gedraagt mijn Kazach zich goed, hij heeft nog niemand van zijn fiets gemept. Maar er rijden dan ook geen Albanezen de Tour. Vermoeden is wel dat hij met de fiets van Bonnet, Bouhanni en Haller gerommeld zou hebben. Daarnaast heeft hij mensen ingeschakeld om concurrenten van kopman Nibali wakker te bellen in hun slaap. Bij FDJ is dit al aardig gelukt, bij de andere teams wat minder.

Morgenochtend gaat Lieven hem interviewen voor Vive le Velo.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 6 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.