Proloog bezoeken

« 1 2
Javier

Hallo allemaal,

Graag zou ik zaterdag de proloog in Utrecht bezoeken. Het probleem is alleen dat ik geen ervaring heb met wielren evenementen bijwonen. Is er iemand die mij wil vertellen waar ik het beste kan staan en hoe laat ik aanwezig moet zijn?

Alvast bedankt :)

Italia

Ik zou er vooral niet gaan staan, het wordt 37 graden!

Noud89

Sla ook over dit keer, die hitte, en het veel te massale rondom de tour maken het er niet heel leuk op denk ik.

Volgend jaar weer lekker naar de start van de Giro.

Overigens ga ik meestal bij de Start/Finish staan, in de buurt van de bussen enzo, zoals tijdens de Giro in Amsterdam (2010). Maar in de Tour kun je volgens mij niet in de buurt komen.

Laatst gewijzigd
hiddenz

heb alleen ervaring met de giro in Amsterdam, bij de start gekeken en later ergens midden op het parcours. Dat was goed te doen, maar ik verwacht meer drukte bij de tourstart dus of beide haalbaar zou zijn, geen idee. in een buitenbocht is leuk, want dan zie je ze aankomen, maar ergens midden op een rechtstuk is ook een ervaring, die snelheid waarmee ze langskomen is absurd. Overigens moet je het doen voor de ervaring en niet voor eht volgen van de proloog, dan kan je beter voor de tv gaan zitten.

Ik twijfel zelf ook nog over zaterdag, 35 graden is mij eigenlijk te warm.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Javier bij een proloog zijn de beste plekken net voor of na een wat scherpere bocht omdat renners daar moeten afremmen .. maar het is gewoon een kwestie van aftasten. Ik zou in ieder geval op tijd aanwezig zijn maar ja.. met de aangekondigde weersverwachtingen zou ik denk ik toch maar liever voor de tv gaan zitten met een lekker koud glas vocht ;)

Bettinwel

Met het oog op de enorme drukte en de hitte zou ik kiezen voor het gebied tussen het Wilhelminapark en de Uithof (Utrecht Science Park), dus aan de binnenzijde van het parcours. Dus ergens rond het einde van de a28.

Relatief ver weg van de grote stromen vanaf het station en/of mensen die de auto parkeren op de Uithof (omdat ik verwacht dat het erg lastig wordt om het parcours over te steken (drukke voetgangersbruggen). Relatief he?! In het Wilhelminapark is het fijn chillen (als het niet al volledig vol zit) en er is voldoende horeca/winkels nabij.

Neem een petje en een grote fles water mee!

kaart

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

ik zit ook nog een beetje te twijfelen. lekker thuis met een koud biertje en een veel beter overzicht over wat er nou gaande is of mijn helden in levende lijve aanschouwen in de hitte met een veel minder overzicht over de tijden en twee lauwe biertjes, een fles lauw water en een petje.

Laatst gewijzigd
Spartacus

Er is geen proloog te bezoeken ;)

Stelvio-fan

8.6: aan je taalgebruik te zien is je keuze al gemaakt :)

Laatste man

Giro (Amsterdam) bij de finish was prima. Vuelta (Assen) zat ik op de VIP tribune naast Mollema, puur toeval haha. Mooie plek ook.

Utrecht wil ik wel heen, maar inderdaad heel druk en warm. De tip van Bettinwel klinkt goed!

Javier

Bedankt voor alle jullie tips!

Hopelijk zijn er zaterdag wat schaduwplekken, anders is het denk ik echt niet uit te houden.

Tot welke mate is de proloog ook te volgen als je in Utrecht aan het kijken bent? Hangen er grote schermen waarop je tussentijden kan zien? Ik wil natuurlijk wel een beetje op de hoogte blijven als ik daar sta..

iLLan

Ik was vast van plan om te gaan kijken, maar ik ben nu van plan donderdag bij de teampresentatie te gaan kijken in verband met de temperatuur.

Op de site van de organisatie[/url] kan je veel informatie vinden. Zoals een kaart met publieksvenues, daar staan dus schermen.
En wat hierboven ook al ongeveer gezegd is: je mag zaterdag niet meer het parcours oversteken, dus als je dan aan de binnenkant wil komen moet je gebruik maken van bruggen en tunnels. Misschien is het aan de binnenkant van het parcours dus een stukje rustiger als jij er wel weet te komen.

Laatst gewijzigd
Daan°

Hallo allemaal, treinkaartje al besteld ik ga dus sws naar Utrecht!

Ik was van plan om bij de start te gaan staan aangezien je daar grote schermen hebt en je daar de renners een lange tijd ziet, én de bussen staan daar.

Ik vertrek al rond half 9 en ben daar rond half 10!

Maar als daar totaal geen schaduw is gaat het niet door en ga ik ergens bij de finish staan kijken.

Ik ben overigens te herkennen met een grote NL vlag met daarop 'GO DUMOULIN'

Tutu888

De proloog ga ik thuis kijken met een koel biertje! Zondag wel met m'n zoon naar Gouda om de karavaan langs te zien trekken. Als het goed is dan wat minder warm.
En morgenavond bij de presentatie, vijf minuten lopen van mijn werk!

Justin Case

Ik woon op loopafstand van de Overste den Oudenlaan (stuk waar ze twee keer langskomen in de tijdrit) dus ik ga zeker daarheen. Videoscherm in de buurt en er staan daar best veel bomen. Als het niet uit te houden is, ga ik gewoon weer naar huis. Op zondag ga ik een rustig plekje zoeken om de caravaan te zien langsrijden.

Bettinwel

Schaduwrijk, relatief rustig (relatief dus) en je kunt op twee plekken kijken (Weg tot de wetenschap/Achimedeslaan).

Het paadje achter de Enny Vredelaan

Voetgangersbrug, fietsenstalling, scherm etc. ter hoogte van het Zwembad Krommerijn (....).
Wilhelminapark op 2 km. (ja hallo, je kunt niet alles hebben).

janne6

Ik ga dit jaar niet naar de Tour omdat ik het ook te massaal vindt.
Zelf ben ik er volgend jaar bij de Giro wel bij want het is maar 15 kilometer van waar ik woon ;d.
Helaas gaan ze volgend jaar precies de verkeerde kant van Gelderland op anders had ik wel langs het parcours gestaan bij de 2e rit.

Javier

Ik twijfel nog wel over zaterdag... Wordt zo gigantisch heet.

Retro Lex

http://www.duic.nl/nieuws/alle-praktische-zaken-die-je-als-inwoner-of-bezoeker-moet-weten-voor-de-tour-de-france/

Allecbelangrijke dinge voor bezoekers.
Zet een pet op. Er zullen heel veel gratis watertap punten zijn. En grote schermen.

mcnuggets

Even over zondag, ik wil wel naar gouda afreizen met mn dochter van 7. Kun je relatief makkelijk aan het parcours staan, of sta je al snel 3e rij? Is een alternatief om rond 10:00 richting waddinxveen te rijden en dan ergens langs het parcours uit te komen, of is dat wat naïef?

Romāns Vainšteins

Ondanks dat ik volle glorie ga zal het met dergelijke temperaturen wel op een kleine ramp uit kunnen lopen en zeker wanneer men bier gaat drinken en daarbij water vergeet. Gefixeerd langs het parcours staan wordt m sowieso, beter een beetje rondlopen van schaduw naar schaduw. Een hoofddeksel is essentieel.

Timocycling

Ik twijfel nog enorm, vind het eigenlijk te warm maar wel leuk om te zien zo'n proloog....

EdEnd

Gaan er uiteindelijk nog wel mensen kijken dan. Anders wordt het wel een hele droevige bedoeling :) Ik ga in ieder geval wel, warmte is het probleem niet echt als je zorgt voor de juiste verkoeling. Ik maak me meer zorgen om het vinden van een mooi plek om foto's te kunnen maken. Er zijn wel wat haakse bochten maar de achtergrond is daar niet altijd even mooi. We gaan het zien zaterdag of er op mijn favoriete plekjes nog plaats is om te staan en anders fiets ik door naar een andere plek.

hiddenz

ik twijfel niet meer, met dit weer ga ik niet met nog een paar honderdduizend man op een kluitje staan. Ga lekker met de bbq aan met wat vrienden kijken en een klein biertje drinken. Of misschien wel een radlertje om in de sfeer te blijven. Veel plezier bij de tourstart!

Daan°

Ik ga zeker weten wel, niet teveel foto's maken maar vooral genieten! Geel capje haal ik in Utrecht wel met een mooie nl vlag en een geel shirtje gaat et em helemaal worden!

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.