4 is waarschijnlijk sprint+, 17 is waarschijnlijk sprint+ als het niet aan de vlucht is, 5 zou ook nog eventueel sprint+ kunnen worden, net zoals de vorige keer in Pau, en 21 is voor sprint+ ook haalbare kaart voor in elk geval een toptien.
4 zou me toch verbazen als dat gecontroleerd zal/kan worden. En 17 gaat zelden naar de sprinters in een 3de week. Feit is wel dat het hun enige kans is in die 3de week en de vorige dateert al van 12, dus zal mss toch een sprint "moeten" worden.
We moeten natuurlijk nog even het budget en de prijzen afwachten, maar ik speel al wel met de gedachte om 2 topsprinters mee te nemen (Philipsen en Pedersen) met een subtopper en wellicht nog een sprint+ (Mathews?), en that's it. De rest gaat naar het AK en teampunten (4x UAE). Giro (met maar 2 sprinters in het ideale team) is natuurlijk niet 1 op 1 te kopiëren naar de Tour maar volgens mij zitten er meestal maar max 4 sprinters bij het ideale team.
Ik zie het vaker voorbij komen, max 4 sprinters. Maar dan kom je toch mega in de knel in de sprintritten? En heb je juist keuzestress in de overgangs/klimritten. Ideaal opstellen klinkt leuk, maar in de praktijk werkt dat toch net een beetje anders.
Tegen de tijd van de sprints zijn er wel al wat truien verdeeld natuurlijk. Die kan je dus ook voor die etappes opstellen. Ik ben benieuwd welke sprinters echt duidelijk uitspreken om voor de puntentrui te gaan. Als Pedersen dit niet doet weet ik nu al dat hij te duur zal zijn.
Ik denk dat je weer op 6 sprinters zal zitten. 3 dure, 2 ballenbak sprinters en dan nog een 500k teamgenoot of Turgis ofzo die altijd toch wel meesprint.
Eens, het is nu nog moelijk omdat er geen prijzen bekend zijn. Maar ik zal toch zeker voor 6 sprinters gaan, twee duurdere en de rest goedkoper denk ik. Anders kom je echt in een situatie dat je te weinig plekken goed kunt vullen in de sprints en in de overige ritten kans op teveel bank-punten omdat je misschien wel 10-15 renners kunt opstellen en maar 9 plekken hebt.
Die truien kunnen wel wat tegenvallen als in 3/4 een bende nobody's in de vlucht de AK plaatsen voor een bepaalde tijd bezet met waarschijnlijk nog een bergrtrui dabei.
In 6 kan er natuurlijk nog wat orde op zaken gesteld worden, maar vraag me toch af wat er zal gebeuren op die Tourmalet zo ver vd finish.
4 is de beste kans van de Tour voor Pedersen, durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken dat Lidl gaat rijden. Helpt ook dat het heel vroeg in de ronde is, frissere knechten en minder renners die in de vlucht mogen/willen.
Ik had vorig jaar maar 1 dure (Milan) en dat pakte door geluk natuurlijk erg goed uit. Wel had ik Van Aert die me ook de das om deed (op de laatste etappe na) dus 2 wat duurdere en de rest rond 1/1,5 klinkt prima.
Snap ik! Lesson learned wat dat betreft.
Seixas wordt voor mij denk ik de eerste die ik er in klik. Nog voor Pogi 😉
Verstand en emotie maken het dat ik hem no way wil missen. Hij zal geen podium rijden in z'n eerste ronde, en mss hebben de onderhandelingen met UAE ook wel een negatief effect op z'n manier van koersen. Maar ik zie hem als echt uitzonderlijk talent toch lang in wit rijden en ook wel die trui naar Parijs.
Kan best zijn dat ze het nog een beetje budget vriendelijk willen houden maar dan nog moet je keuzes maken, want je kan er maar 20 meenemen. En er zijn er misschien wel 30 interessant, nog even buiten het budget gerekend.
Per dag kun je er maar 9 opstellen, ik heb mezelf vorig jaar in de Vuelta wel zo in de knel gewerkt met aanvallers/ teamgenoten en ik weet wel niet wat meer , kon er elke dag wel 13 a 14 opstellen.
Ik denk juist dat extra UAE'ers niet super interessant zijn dit jaar. Een 2e pak je sowieso. Maar ik denk dat een 4e eigenlijk nooit nodig gaat zijn. Met dit parcours is er een heel reëel scenario dat Pog pas het op voorlaatste weekend in de Vogezen of Plateau de Sollaison geel pakt (en eventueel bergtrui). Ook zie ik hem, voor de Vogezen, in alleen rit 2 als top favoriet. Die Pyreneeën rit op 3.5% lijkt me eerder voor de vlucht, want de klassementsmannen gaan elkaar daar niet uit het wiel rijden. En op de Tourmalet aanvallen zie ik in de eerste week ook niet voor me. Ook rit 3 is eerder voor de vlucht met als rit 9. Rit 10 zie ik 50/50 als klassementsmannen en vluchtersrit.
Ja achteraf wel ja. Maar welke sprinters komen er in het ideale team? Dat is natuurlijk de vraag. Als je er 2 neemt en eentje valt in etappe 1, dan mis je nogal wat. Ook al zit dan die ene overgebleven sprinter achteraf in het ideale team.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.